maandag 9 december 2019

Muts


Eén van de allerleukste dingen om te breien of te haken
voor kleine kindjes vind ik wel mutsen, het is niet al te 
veel werk en er zijn vele varianten mogelijk.
Ik maakte er al verschillende voor mijn kleinzoon Timo
en regelmatig krijg ik foto's van hem met een door mij
gemaakte muts, dat zijn van die 'aaah, wat lief' momenten.
Hoewel eigenlijk elk filmpje of foto bij mij die reactie
oproept, met of zonder muts, haha.
Voor de lol tekende ik allemaal mutsen die ik zou kunnen
maken, niet dat ik dat echt ga doen, hoeveel mutsen heeft
zo'n kleintje nu helemaal nodig, maar de blauwe linksboven 
en de aardbeienmuts heb ik wel gemaakt.


Op Instagram kreeg ik wat reacties van mensen die vonden
dat een roze muts niet kon voor een jongetje, ik zie daar zelf
niet zo'n bezwaar in, misschien zou de vraag moeten zijn;
wil je een baby een aardebei op zijn hoofdje zetten ;-)?
Ik vond het gewoon leuk om te proberen en of Timo hem
ooit zal dragen is aan zijn ouders, mij maakt het niets uit.
Ik gebruik nooit patronen voor mijn haak-en breiwerk, ik 
begin gewoon ergens en ik zie wel of het wat wordt, vaak
lukt het ook helemaal niet, maar ik hou van het proces
van proberen, nog eens en nog eens..
Wel kocht ik als basis voor alle baby dingetjes die ik maakte 
een breiboek van Phildar, zodat ik in ieder geval een 
idee heb van de juiste maten, je kan die baby breiboeken
gewoon online bestellen, mocht je ook zin hebben
in wat handwerk voor kleine kinderen.

Ik wens je een fijne maandag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Wat ben jij toch creatief. Je moet er maar op komen om al die leuke, grappige mutsen te tekenen en ook echt te maken. De aardbeimuts is echt top.
    En hoezo niet voor een jongetje? Met een leuk groen sjaaltje erbij en een stoer jasje kan het voor een jongen of een meisje. Belangrijk is of Timo het fijn vindt om hem op te hebben en of zijn vader en moeder het hem leuk vinden staan.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is een prachtige muts! Zo roze is die toch niet? En zo'n baby merkt dat waarschijnlijk toch niet.
    Roze was vroeger (voor 1940) een mannelijke kleur heb ik weleens ergens gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk en origineel. ♥ Alleen die foto al met dat papier op de achtergrond. Zou zo weer in een mooi boek van jou passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke mutsjes. Grappig dat in blogland niemand last heeft van roze voor een jongetje. Ik ook niet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind roze een kinderkleur.
    Roze voor volwassenen (man of vrouw) vind ik een gruwel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik klein was, was dat roze helemaal niet voor meisjes hoor. Zet hem maar een geweldige roze muts op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch interessant dat er nog mensen zijn die 'vinden' dat een roze muts niet kan voor een jongen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt jezelf overtroffen. Wat een leuke aardbeien muts!. Misschien een klein patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn zoontjes droegen vroeger ook een aardbeienmutsje! En ook een blauwe bes;-) Ik vind het juist zo lief staan. Kleine jongetjes hoeven nog niet stoer te zijn toch? Ik hoop dat lieve Timo hem lekker vaak op zal hebben, er zit zoveel liefde in!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zijn de groen steekjes er later opgemaasd? Of ingebreid? Dankjewel voor het antwoorden

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)