vrijdag 10 juli 2020

Gangetje


Soms, of misschien moet ik zeggen, gebeurt er niet zo
veel, de dagen zijn een beetje hetzelfde, met geen 
bijzondere hoogte-of dieptepunten, het leven gaat 
gewoon zijn gangetje en misschien is dat wel het
meest wenselijke scenario..
Ik drink koffie in de tuin, maak ommetjes door de regen,
doe boodschappen, nog steeds zo min mogelijk, de 
anderhalve meter regel lijkt al een tijd niet meer in zwang,
hier in Amsterdam en ik wordt er toch wat nerveus van..
(helemaal van die mensen die tsss, naar je sissen als je
een stukje opzij gaat of zelfs commentaar leveren, ik zeg
nooit iets terug, ze vinden maar wat ze vinden)
Voorts, veeg ik het huisje aan, ruim eens een laatje op,
verheug me op de dagelijkse filmpjes van Timo en ik
brei, zolang als het me lukt met mijn zere vinger.
Ja, die vinger, de conclusie is eigenlijk dat hij scheef is 
gegroeid door het letsel na de val, het is lastig te zeggen
wat er aan de hand was (:-) omdat het al zo'n tijd geleden
is, dus nu is het rekken, strekken en duwen (door de 
fysiotherapeut) in de hoop dat hij weer recht wordt..

Oh ja, ik loop ook veel te dralen, besluiteloos en ik doe
elke dag nog wat yoga en mindfullnes oefeningen.
Eigenlijk ben ik een beetje als het poppetje op de foto,
precies die blik en enigszins geamuseerd over mezelf
(maar zeker niet de hele tijd) 

Haha, ondanks dat er eigenlijk niet veel gebeurd,
is daar nog best veel over te zeggen.

Ik wens je een fijn weekend
-X-

3 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Ik vind het nogal saai weer waarin de dagen in elkaar overgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hert gewone leven met kleine dingen om van te genieten al is soms wat spannends in het leven ook fijn.
    Heerlijk om op afstand toch van jouw kleinzoon te kunnen genieten. Hoe moet dat vroeger voor moeders met kinderen en kleinkinderen op afstand zijn geweest?
    Ik wens je een goed herstel voor jouw vinger.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk en gemoedelijk stukje weer! Het poppetje is erg schattig en nostalgisch. Mijn vader (85), het gaat helaas niet zo goed met zijn gezondheid, weegt nog 45 kg, zegt ook altijd "ach, z'n gangetje", als je vraagt hoe het met hem gaat. Dat zegt hij al jaren, dus als hij dat zegt weten we dat alles goed is. Het is zo'n mooie uitdrukking, we maken er hier thuis altijd grapjes over; opa en z'n gangetje!
    Sterkte met je vinger en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)