maandag 18 januari 2021

Beetje sneeuw


 Dus wachtte ik zaterdag op de sneeuw, voor het raam,
met een handwerkje en zo af en toe keek ik uit het raam,
en op de buienradar om te zien of het front al dichterbij 
kwam, dat kwam het langzaam maar zeker..
Ondertussen kreeg ik filmpjes uit Wenen van de sneeuw 
daar en van mijn kleinzoon Timo, vrolijk op een slee,
ooh daar was ik graag even bij geweest..
Maar je kunt niet op twee plaatsen tegelijk zijn dus ik 
keek verder uit het raam, die ochtend had ik wat Little
people geleend van mijn broer, hij had eens het geluk
een hele zak vol mini reizigers te vinden.
Die zette ik klaar in de tuin om er een foto van te 
maken als ze ingesneeuwd zouden zijn..


 Dus ik wachtte en ik wachtte terwijl ik ondertussen
zat te handwerken, daar ging ik zo in op dat ik helemaal
niet gemerkt had dat de eerste vlokjes naar beneden 
kwamen, sterker nog, mijn broer belde om dat te zeggen.
Oh haha, dit was dus wat mijn moeder bedoelde met haar
opmerking om rustig te gaan spelen, ze hoopte dat we
er zo in op zouden gaan dat we de sneeuw zouden vergeten.

Het waren misschien niet de dikke vlokken die ik gehoopt
had, het was een beetje miezerige sneeuw, maar fijn
genoeg, dat zeker, en het werd zelfs een beetje wit.
Vlak voordat het donker werd kon ik nog een foto nemen
van de mini mensjes en zat ik nog een uur of wat voor
het raam, gewoon een beetje te mijmeren.

De volgende dag was de sneeuw verdwenen maar zo 
gaan de dingen, zo is het er en dan is het een herinnering.

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig tafereeltje en een mooi verhaal erbij. :-)) Je hebt familie in Oostenrijk, zelfs een kleinzoon? Mijn zoon woont er sinds september. Zo jammer dat we er niet heen kunnen. Ik zie het al zitten: Elk jaar een sneeuwvakantie. Maar nu helaas nog even niet.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijmeren dat heb ik ook de hele dag gedaan en hopen op een dik pak sneeuw. Want de wintersport zit er dit jaar niet in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig plaatje van de poppetjes in de sneeuw.
    Heerlijk zo mijmeren over de komende sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)