dinsdag 1 maart 2016

The stamp collectors..


Laatst kocht ik op de rommelmarkt een doosje
met postzegels, gewoon omdat het er zo mooi uitzag.
Thuisgekomen sorteerde ik ze uit, bloemen bij 
bloemen, ik was er uren mee bezig en liet de 
nerd in mij helemaal los, haha, postzegels verzamelen..
Later bedacht ik dat ik er wel wat mee kon doen en 
omdat ik er wat meer nodig (er zaten ook heel veel
lelijke zegels in het doosje) had ging ik dit weekend
nogmaals op zoek naar de postzegelman.
Ik vond hem en ik rommelde nog wat tussen
de postzegels, deze keer had hij een vriend of
misschien wel zijn broer bij zich..
Ze waren beide gekleed in een outfit die niet had
misstaan in de jaren 70, maar dan niet als 
hip bedoeld, maar gewoon serieus..


Ik denk ook dat ze nog gewoon op hun jongenskamertje
wonen bij hun moeder, al zijn ze ver in de 40.
Helemaal vol met postzegelalbums en posters van
de Beatles, ik denk dat moeder ook nog, als ze vroeg
op pad gaan naar een markt, hun boterhammen maakt.
(hier heb je jullie bammetjes, jongens..
wel opeten, hoor!)
Dus ik kocht nog 3 doosjes en er ontstond een leuk
gesprek, verzamelaars onder elkaar, zoiets..
Ik vertelde wat ik zocht en toen ik de 3 doosjes
wilde afrekenen, zag ik ze een beetje smoezen,
de ene gaf mij het velletje met rozen zegels.
We dachten dat je die wel mooi zou vinden,
die krijg je van ons, ze keken enigszins verwachtingsvol..
Ik bedankte ze uitbundig, wat lief van jullie enzo
en tevreden ging ik naar huis, ah ja..
het leven van een postzegelverzamelaar is goed.

Ik wens je een fijne dag
-X-

7 opmerkingen:

  1. Lieve Ingrid
    Wat een kostelijk verhaal. Heb echt zitten lachen. Heerlijk. Succes met je verzameling.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief kadootje, vandaar de roze wangen!
    En een prachtige vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow.. uit mijn geboortejaar.
    Zo lief !!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk verhaal! Én hele mooie postzegels! Soms zijn het net kleine schilderijtjes :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gelukje, de prachtige zegels uit de jaren zeventig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. als kind was ik ook gek op de vlinders en bloemen of de mooie kleurtjes in de verzameling van mijn vader. Voelt als een kado om deze herinnering door jouw verhaal terug te krijgen. En lief hoor jouw roze wangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk uitstapje heb je op die manier gehad. Leuk he die wisselwerking die soms gebeurt tussen mensen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)