dinsdag 19 juni 2018

Bankje


Dank jullie wel voor je reacties gisteren, misschien had ik
het niet helemaal goed geformuleerd omdat ik zo 
aan het worstelen was om het netjes op te schrijven,
zonder iemand voor het hoofd te stoten, maar ik kreeg
geen enkele vervelende reactie via hier, het kwam meer uit
de privé sfeer om het zomaar algemeen te formuleren.
Enfin, genoeg daarover, hoewel ik wel aan het zoeken ben
naar de lichtheid der dingen, zal ik een poging wagen door
te vertellen over het geweldige bankje wat ik vond.
Hier in het winkelcentrum, wat overigens een bijzonder
treurig gebeuren is, althans in mijn ogen, maar ik kom er
regelmatig omdat ik toch wel eens wat boodschappen
nodig heb, is ook een kringloopwinkel.
In een voormalig bowlingcentrum, het is een afgeragd 
pand, dat vind ik zo'n heerlijk woord; afgeragd
(zo voel ik me de laatste tijd ook wel eens, haha)


Maar ik vind het het lichtpunt van het winkelcentrum
en ik loop er regelmatig even binnen.
(laatst hoorde ik iemand zeggen; dit is wel de smerigste
winkel die ik ooit gezien heb, haha, dat lijkt
dat lijkt mij nu ook weer wat overdreven)
Ik vind er bijna nooit iets, en ik vraag me wel eens af
waar die lelijke spullen vandaan komen, maar vorige week
vond ik dit geweldige bankje, ik heb het niet nodig
want ik heb er al twee, maar toch wilde ik het hebben.
Dus ik kocht het en omdat het nogal zwaar was deed ik
allerlei pogingen om het om mijn fiets mee te nemen,
wat uiteindelijk lukte, met het bankje half hangend aan
mijn stuur, fietste ik slingerend naar huis.
Ik heb er eigenlijk geen plek voor, maar tot mijn grote
plezier past het precies onder het andere.

Oh ja, laatst las ik ergens een discussie dat mensen zich
ongelofelijk storen aan stopcontacten op foto's, dat vind ik
nogal grappig om je daar druk over te maken.
Ik heb niks tegen een stopcontact, zonder dat geen licht
en bovendien heb ik er eentje met Beethoven er op ;-))

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. Haha, Beethoven op een stopcontact :-)
    En dat bankje: perfect!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een fantastisch verhaaltje. Ik geniet al jaren van je blog. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè heerlijk, even pauze en dan jouw verhaaltje lezen! Brengt een stukje lichtheid in mijn dagen, waar ik (net als jij) zo naar snak op dit moment. Diepe diepe dank daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om je stukje te lezen; kom helemaal bij, na een "lastige" dag ☺ En wat een mooi bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die van de stopcontacten staat wel in de top 3 met op 1 die van de Instagram-waardige vakantiebestemming. In de top 3 moet eigenlijk ook het feit dat bijna iedereen een tv heeft die niet op de foto mag. Ach, het echte leven! Blog daar asjeblieft fijn over verder Ingrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk bankje, en ik vind Beethoven ook een sierraad voor je stopcontact! En wat betreft het schrijven, ik vind het juist leuk dat je schrijft wat jou bezighoudt. Maar het is inderdaad moeilijk om je daarbij niets aan te trekken van minder leuke reacties, ik ben daar ook heel slecht in, om dat niet te veel op mezelf te betrekken. Terwijl een reactie niet alleen iemands mening weerspiegelt, maar ook zeker iemands stemming van dat moment.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie aanwinst..dat bankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig bijzetbankje. Dat kom vast op allerlei momenten goed van pas. Net of het hogere bankje het lagere bankje in jouw huis omarmt.
    Fijn dat jij gewoon een stopcontact op de foto zet. Een teken van het gewone leven en geen 'showroomfoto'. Heerlijk om te zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)