maandag 18 juni 2018

Klik


En nu heb ik voor het allereerst sinds ik deze blog
schrijf, dat zijn zo ongeveer 2500 berichten een bericht
weggeklikt, het was een bericht over de kaakchirurg,
wat gelukkig achter de rug is,  en over familieverhoudingen.

Aan de ene kant kreeg ik hier reacties van herkenning 
aan de andere kant is het duidelijk niet goed ontvangen.

Ik heb wel het gevoel dat alles wat ik hier nu zeg, 
een delicaat evenwicht is, en dat ik over dun ijs wandel
en ik zit enorm naar mijn woorden te zoeken, terwijl 
ik dit aan het typen ben.. Ik vroeg P. zelfs of ik dit zo 
wel kon zeggen, iets wat ik nog nooit eerder deed.
Ik zal op zoek moeten in mijzelf
naar de vrijheid en het lichte gevoel dat ik mijn
eigen koers weer kan bepalen en niet mijn hoofd laten 
hangen naar wat anderen zeggen of vinden, want 
iedereen vindt altijd wel wat..
Maar oh, hoe moeilijk is dat!

Ik wens je een fijne maandag
-X-

16 opmerkingen:

  1. Fijn dat de kaakchirug achter de rug is. Ik hoop dat je geen pijn meer hebt. Jammer dat je niet het ‘lichte gevoel’ hebt om vanuit je hart te kunnen schrijven. En laat aub. je hoofd niet hangen naar wat anderen zeggen en schrijven. Neem alleen het positieve tot je.
    Succes en een fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor alles is een eerste keer.
    Fijn dat het kaakchirurg-deel achter de rug is!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De vraag is misschien waar de moeilijkheid zit. Als iets moeilijk is, is het soms extra de moeite waard. Als iets moeilijk is, omdat het anderen kan kwetsen is het de vraag of die anderen redelijke eisen stellen of juist niet.
    Komt tijd, komt raad, denk ik vaak. En meestal is dat ook zo. Soms lossen dingen zich vanzelf op.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja maar lieve schat, het is jouw blog! Maar ik snap je wel hoor... Kom lekker tot jezelf, er zijn al genoeg problemen op de wereld. En jouw blog is altijd zo'n fijne oase (vind ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vindt, Dat jij altijd zou moeten kunnen schrijven wat jou op dat moment bezig houdt. Dat is juist jouw kracht, de mooie manier waarop jij dat doet! Trek je maar niets aan van de mensen die daar blijkbaar niets van begrijpen 😙

    BeantwoordenVerwijderen
  7. It will be alright. Remember that " You can please some of the people some of the time, but you cannot please all of the people all of the time"! ( Abraham Lincoln) Be proud of what you do!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. that did not translate correctly, sorry. You can't make all people happy all of the time

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is jouw blog, waarbij ik vind dt je mag zeggen en schrijven wat jou bezighoudt. Ik geniet van je schrijfsels, laat je vooral niet beïnvloeden door een ander, je kunt het toch niet iedereen naar het zin maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Familiekwesties zijn de lastigste van allemaal. Lezers kunnen zich aangesproken voelen door wat je schrijft, maar het is denk ik nooit de bedoeling om iemand te kwetsen. Gelukkig mogen we hier schrijven wat we willen, net zoals we mogen dragen wat we willen, zijn wie we zijn. Blijf jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind jou juist zo puur en je maakt het altij zo duidelijk dat wat je schrijft om jou gaat en de wereld om jou heen en het niet om een ander gaat of oordelend is. Dat is toch altijd meer dan helder? Ik zou zeggen: laat die mensen. Maar ja, om eerlijk te zijn zou ik het me ook aantrekken als er vervelende reacties zouden komen. Ik lees (niet hier hoor) ook wel eens iets waarvan ik minder gecharmeerd ben. Dan post ik echt geen reactie, maa klik het gewoon weg. Waarom de ander, die het goedbedoeld opschrijft, lastigvallen met mijn gemopper?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gewoon lekker jezelf blijven hoor! Zo ben je goed en mooi! En blijf aub doorschrijven in jouw puurheid! Zo veel mooier en echter!

    Veel liefs, Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat het goed is gegaan bij de kaakchirurg. Lieve Ingrid, blijf de dingen doen op jouw manier. Je kunt het niet altijd iedereen na de zin maken, ook al doe je nog zo je best. Komt tijd, komt raad, ook met de familie.
    Is het misschien tijd om weer eens wat te vouwen en met draadjes creatief te zijn. Even je zinnen verzetten en lekker creatief met luchtige dingen bezig zijn.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik sluit me graag bij bovenstaande spreeksters aan.
    En wat ik op je vorige blog ongeveer tikte als reactie, maar niet kon posten omdat het blog opeens verdwenen leek (wat ik nu snap :)) was dit:

    Wij zeggen hier altijd: het is wat het is, hier zullen we het nu mee moeten doen. Daar kun je lang of kort over zeuren, dus zeuren we liever kort want dat is gezelliger voor iedereen ;)
    En ook: this too will pass...
    Dat neemt niet weg dat sommige dingen gewoon heel erg vervelend zijn. Kaakchirurgperikelen dus, en toestanden met familie ook, helemaal als ze over geld gaan.
    Sterkte met alles!
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Brr, de kaakchirurg, gelukkig ben je daarvan af. Ik heb je bericht niet gelezen en dat kan dus nu niet meer, maar ik zou mij niet teveel aantrekken van wat anderen zeggen. In iedere familie is wel eens gedoe, hoort erbij helaas. Zolang de positieve dingen maar de de boventoon voeren. Het is jouw blog, jij mag schrijven wat je wil! Je kwetst er toch een ander niet mee? Nou dan! Ik wens je een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)