maandag 25 juni 2018

Fiets


Nu ben ik niet aan zoveel dingen gehecht, behalve dan
aan mijn witte kast, aan wat kleine dingen die ik van 
mijn kinderen kreeg en mijn fiets..
Voor zover je dol kan zijn op een fiets, haha, hou ik
van de mijne, ik heb hem al jaren.
Ik kocht hem ooit toen ik nog in Kattendijke in Zeeland
woonde, tweedehands dat wel, maar ik vond het zo'n
sjieke fiets, zo damesachtig met zo'n mandje er op.
Het is inmiddels al het vierde mandje en de fiets 
is hier en daar met ducttape aan elkaar geplakt en als
je goed kijkt zie je al aardig wat roest, maar hij rijdt nog.
Ik reed met deze fiets over de dijk bij Kattendijke
tegen de wind in, altijd wind tegen, haha..


Over de prachtige weggetjes door Zuid Beveland
toen ik in Driewegen woonde, ooh dat waren wel de
mooiste tochten die ik maakte met deze fiets.
Later door Zutphen en het mooie rivierenlandschap
bij Ingen, waar ik ging, ging mijn fiets.
Het mag wel een wonder heten dat mijn fiets hier 
in Amsterdam nog niet gestolen is, je hebt er verder
ook niet veel aan, de versnellingen doen het niet goed 
meer en hij is versleten maar ik blijf er op rijden
tot hij uit elkaar valt, want er zijn maar weinig dingen
waar ik aan gehecht ben...

ps, de stokrozen voor het huisje staan inmiddels
al in volle bloei, lichtgeel zijn ze.

Ik wens je een fijne dag
-X-

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch, zo'n oude trouwe fiets! Ik ben ook dol op de mijne, het is een paarse :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn fiets is een zwarte opoefiets die ik inmiddels ook weer wat jaartjes heb! En stokrozen vind ik zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fiets met veel herinneringen aan fietstochtjes. Goed dat er ducttape is en je nog lekker verder kunt op jouw old lady. Op jouw mooie foto's ziet ze er samen met het groen nog best uit voor dat het zo'n oude fiets is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eenvoud is het kenmerk van het ware !
    Heerlijk dat je zo tevreden bent en je stalen ros mag blijven tot hij uit elkaar valt .
    Je hebt gewoon een zwak voor fietsen :) rode , groene en deze ouwe trouwe ductape fiets. Ik wens je nog heel veel mooie ritjes door Amsterdam toe.
    Groet Micha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fietsen is ook heerlijk -al ben ik wel een 'mooi weer-fietser'. Je ziet alles veel beter dan vanuit de auto, maar bent toch gauw een eind weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)