woensdag 20 februari 2019

Van lapje naar kussen


Laatst schreef ik al eens iets over de kussens die ik 
maakte, echt zo'n fijn werk, gewoon maar breien,
de ene streep na de andere, het lijkt ook zo snel 
te gaan, elke keer een andere kleur.
Nu vroeg iemand mij hoe ik de kussens zo netjes
(dank je voor het compliment :-) aan elkaar naaide.
Oh haha, daar heb je veel geduld en toewijding voor
nodig, dat in de eerste plaats eigenlijk.
Ik hou van breien maar het in elkaar zetten, daar 
moet ik me echt toe zetten, liever zet ik meteen een
ander breiwerk op, maar aan al die lapjes heb je niets
dus soms is het gewoon; Hup en doen..


Er zijn verschillende manieren om een breiwerk aan 
elkaar te zetten maar dit werkt voor mij het beste
hoewel het een heel precies werkje is.
Wat je doet is dat je een rij uitkiest, meestal neem ik
de tweede of de derde rij aan de zijkant van het werk,
je krijgt dan wel een naad aan de binnenkant.
(maar dar zie je natuurlijk niets van, haha)
Met je naald neem je steeds het steekje tussen de 
twee Vtjes van de rij op, eerst aan de ene kant,
dan aan de andere, doe dit ongeveer 3 keer en 
trek dan de draad voorzichtig aan.
Als je de draad meteen aantrekt dan heb je kans dat 
je de naald in een andere rij steekt en dan wordt
het toch nog scheef (en dat wil je niet :-)


Zo krijg je een min of meer onzichtbare naad aan
de buitenkant, oh ja, voor je begint te naaien is
het een goed idee om eerst het breiwerk aan elkaar
te spelden, zodat je goed uitkomt.
Ik heb al verschillende keren alles uit moeten halen
omdat het werk scheef trok omdat ik geen zin had 
om het eerst te spelden, zoals ik al zei, ik ben wat
ongeduldig als het om breiwerken in elkaar zetten gaat.

Ik wens je een fijne dag
-X-

4 opmerkingen:

  1. Dag Ingrid, ik was even een tijdje weg en nu weer terug en zó ontzettend blij dat je nog steeds zo fijn over je gedachten en belevenissen schrijft...dank je wel daarvoor, ik knap er elke keer enorm van op! Liefs van Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, zo doe ik dat ook, zo krijg je het mooiste resultaat. Grappig, ik heb precies zo’n bronzen zwaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw het is heel mooi in elkaar gezet, ik zelf hou ook niet van het in elkaar zetten...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)