maandag 11 februari 2019

Wat is er nu


En ah, ja , daar zijn ze dan toch de eerste tekenen van 
de lente, niet eentje maar ik zag een heel veld
hier ergens in een plantsoen, terwijl ik in de stromende 
regen met de boodschappen naar huis fietste.
Toch stopte ik even om er naar te kijken, het tot me 
te nemen en er een foto van te maken..
Even stil staan bij de kleine lichtpuntjes die er natuurlijk
elke dag zijn maar waar je zo aan voorbij zou kunnen 
gaan met grijzige gedachten en zorgen (voornamelijk
over dingen waar je helemaal geen invloed op hebt)
Gewoon stop tegen jezelf zeggen en terug naar de
basis en zien wat er op dit moment is zoals ik leerde
bij de mindfulness cursus, klinkt zo makkelijk maar 
oh oh wat moeilijk is dat soms...
Wat mij daarmee overigens heel erg kan helpen zijn de 
korte oefeningen van Edel Maex op You Tube.
Je hoeft echt niet een hele cursus te hebben gedaan 
om zo'n oefening te doen, gewoon gaan liggen en
luisteren (ooh die stem, heerlijk) en te de instructies
opvolgen, ik voel me altijd stukken beter daarna.
(maar een veldje sneeuwklokjes werken even goed :-)

Ik wens je een fijne maandag
-X-

2 opmerkingen:

  1. Ik zag ze hier ook al staan tuinen vol, de struiken in mijn tuin hebben al een poosje knopjes van beginnende blaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook al krokusjes gezien die bijna bloeien :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)