donderdag 30 juli 2015

Random things & some loose ends


Vanochtend bedacht ik me toe ik buiten koffie dronk
(het weer lijkt wat op te knappen) dat ik heel vaak dingen
op mijn blog zet waarvan ik nooit meer vertel hoe het afliep..
Daarom dacht ik dat het misschien een goed idee was
(hoewel sommige ideetjes achteraf helemaal 
niet zo briljant lijken te zijn, maar vooruit)
om een update te doen over allerlei losse eindjes.
Omdat dit een blogbericht is over willekeurige zaken,
ook maar wat zomaar foto's van mijn uitzicht hier,
als ik zit te typen..
Zo schreef ik ooit iets over een E-reader of een boek
vlak voor de vakantie, het werd de reader, niet dat ik dat 
zelf besloot maar P kocht er eentje.
Ik nam voor de zekerheid toch maar een boek mee,
maar nadat ik er eenmaal aan gewend was, vond ik het
net zo leesbaar als een gewoon boek.
Over boeken gesproken: Kringloopgeluk is weggeven,
ik benaderde de winnares rechtstreeks, als ik het hier
kenbaar maak komt er bijna nooit een reactie op give-aways.
Mijn kleurboek is naar de drukker, daarover volgende
week meer (waar je kan bestellen en al)


Over het wolboek: ik fotografeerde een cover 
met mijn dochter, of eigenlijk, ik fotografeerde en zij staat 
er op is bewerkt en gaat binnenkort naar de vormgever.
Voorts brei/haak/borduur ik een aantal uren per dag,
de vaart zit er goed in, vanochtend zal ik verder gaan
met het beschrijven van de patronen, ik lees voor
en Guusje typt (bij wijze van bijverdienste, gaat heel goed)
Ik vond pas eergisteren een huisje in Frankrijk,
over 3 weken zal ik met Judith daar heen gaan,
om te fotograferen voor het boek en samen een 
beetje vakantie te vieren (dat is een heel bijzonder
gegeven, het is jaren geleden dat ik met haar op vakantie ging)
Andere losse eindjes:
-Het fotoboek wat mijn broer vond is terug naar hem.
-De roos die ooit van mij was maar nu hier in 
de tuin van mijn broer staat is inmiddels uitgebloeid.


-Ik vond geen circus hier in de stad, het breiwerk wat 
ik meenam als proeve van bekwaamheid, bij wijze van
sollicitatie, zal ik per post naar een clown moeten sturen.
-De stapels van gisteren zijn opgeruimd, gisteravond gingen
wij naar het strand waar het zo hard woei (waaide) dat alle 
stapels in mijn hoofd er zo, hup, uitwaaiden, wel merkte ik
vanochtend een klein nieuw stapeltje op..
Omdat ik dit eigenlijk wel leuk vind om een update te geven
vertel ik nog even iets waarvan de afloop onduidelijk is,
zodat ik nog eens zo'n post kan schrijven ;-)
Vorige week werd ik benaderd door mijn uitgever of ik
een wel hele spannende workshop wilde geven
(het idee en de setting zijn spannend, niet mijn workshop)
Iet met heel veel mensen, 2 bekende mannen, 
een papierkunstenares en een tijdschrift,
in een hip hotel ergens in de herfst, ik voelde 
me zo vereerd dat ik meteen ja zei, maar nu
vind ik het echt doodeng..wordt vervolgd (haha)

Wel, het is een babbeldag, dat voel ik aan alles,
het is maar goed dat Guusje straks komt..
Fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Goedemorgen, Ingrid, dit moet je echt vaker doen, heerlijk om te lezen.
    Ik verheug me op je kleurboek.
    Een plezierige dag met Guusje, met babbelen en met alles wat er vandaag op je pad komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Losse eindjes zijn leuk om te lezen je weet de afloop. Maar een nieuw los eind is er meteen weer want je maakt mij nieuwsgierig over de workshop maar dat horen we wel. prettige dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koffietijd ... in de tuin? Lijkt me heerlijk, maar hier regende het net pijpenstelen. Dus toch maar koffie met een blik op de tuin door het raam.
    Spannend hoe je kleurboek eruit ziet en ook hoe jouw wolboek wordt.
    Zo te lezen ben je vandaag in jouw bericht lekker aan het stapelen. Ach, van je af schrijven is ook opruimen.
    GiveAway en geen reacties? Hmmmm... Gewoon iets weggeven aan iemand waarvan je weet dat je die er een plezier mee doet, is ook heerlijk om te doen.
    Wat ben jij een geluksvogel met alles wat jij mag maken en doen. Heerlijk dingen creëren voor boeken, waarmee je anderen weer inspireert.
    Een nieuwe belevenis, een beetje eng? Komt allemaal, zoals gewoonlijk, goed en je gaat er veel plezier aan beleven.

    Geniet samen met Guusje en bedenk hoeveel mensen graag in jouw schoenen zouden staan. (Het is je gegund hoor).

    Heel veel plezier met creëren, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk te lezen deze losse eindjes.... en wat spannend die workshop in de herfst... ben erg benieuwd! Een hele fijne dag vandaag! Hopelijk blijft het op ons vakantieadres in Drenthe droog vandaag... zou fijn zijn na daaaaagen van regen en nog eens regen =^-^=

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk aan elkaar geknoopt, die losse eindjes! Je mooie macramé geeft wat kleur aan een moeilijke dag, dank je wel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ingrid, fijn dat je stapeltjes weer mee weg zijn gewaaid aan zee. Wij gaan zaterdag ook weer een dagje Zeeland doen. Heerlijk op het strand ontspannen en even weer een beetje het vakantiegevoel .We waren er in juni al drie weken maar gaan in september ook nog een week terug. Leuk dat je ook nog vakantie in zicht hebt en dan gezellig met je dochter !! Je hebt allemaal leuke dingen in het vooruitzicht en het mooie weer komt er ook aan !! Hopelijk verdwijnen dan de stapeltjes en blijven ze lang weg ! Succes met de verhuizing van je zoon naar het buitenland maar ook daar raak je weer aan gewend en nu kun er zo af en toe lekker een paar dagjes tussenuit als je hem weer even wilt zien . Fijne dag met Guusje! Groetjes Lizet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, dat ruimde lekker op!
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk stukje; dank voor de "uitkomst" van alle losse eindjes. En voor een gezellig begin van mijn dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha dat herken ik wel ja... !
    Veel gezelligheid met Guusje vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke post: het is een rommelpost, maar juist ook een opruimpost.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Ingrid, ik vind dit een geweldig leuk idee! Maar ik hou dan ook best wel van een kop&staart, al heb ik dit eerder nooit gemist, maar ik vind het nu dus heel leuk te lezen hoe dingen verder gaan! Succes met de workshop, ben nieuwsgierig! En met het wolboek!

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)