vrijdag 15 november 2019

Begaan


Ah ja, dat denk ik wel dat dat heel fijn is, 
als je weet dat er mensen zijn die zo op de achtergrond
begaan met je zijn, dat is misschien een beter woord,
bij zorgen denk ik als snel aan ziek zijn enzo.
(dan is het natuurlijk ook fijn als er iemand is)
Mensen die je koesteren en informeren hoe het met je gaat
en of ze misschien iets voor je kunnen betekenen.
Ik heb er niet zoveel maar wel een paar en daar ben ik
bijzonder dankbaar voor, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Wat niet onbelangrijk is, is dat je het zo af en toe eens tegen 
jezelf zegt, ik zal goed voor je zorgen, want, oh,
ben jezelf soms niet je grootste 
criticus, ik af en toe wel..
Dus ik probeer mijn grenzen helder te hebben, hoewel
dat soms heel lastig kan zijn vooral om die uit te spreken.
Ik probeer te luisteren naar de signalen van mijn lichaam
en op tijd gas terug te nemen, af en toe eens tegen mezelf
te zeggen, goed gedaan of dat kan je best, dat soort dingen.
Ook koop ik soms iets gezelligs voor mezelf, zoals fijne 
wol, een mooie plant of een nieuwe trui.
Mijn tijd op de social media probeer ik te beperken 
en vooral probeer ik mijn leven niet te vergelijken met 
anderen, dat is echt pas echt glad ijs, als je daaraan begint :-)

Enfin, we ploeteren voort en als je een paar mensen
kent die met je mee ploeteren maakt dat alles
een stuk lichter, denk je niet ?

Ik wens je een heel fijn weekend
-X-

8 opmerkingen:

  1. Wat mooi gezegd, ik zou ook wel eens wat liever tegen mezelf mogen zijn.... dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben zo blij dat je weer blogt. Het doet me veel wat je schrijft. Op de pc kan ik makkelijker reageren dan op de smartphone. Instagram is toch veel vluchtiger, alhoewel je daar ook mooie dingen laat zien. Gewoon even een keertje dankjewel voor alles. De tijd ontbreekt ook om overal steeds op te reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi verwoord. Hier heb ik nu even heel veel aan. Super bedankt.
    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn moeder en ik zeggen altijd tegen elkaar, als het even wat minder gaat en we onszelf weg dreigen te cijferen: "Neem jezelf in acht." Helpt altijd weer om even stil te staan bij wat belangrijk is en wat bijzaak.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)