woensdag 27 november 2019

Portret


Allereerst wil ik even zeggen dat ik deze foto's nam met
mijn telefoon in een iets te donker restaurant, dus de kwaliteit
is niet echt bijzonder meer ze zijn te leuk om niet te laten zien.
Dit is het kleinkind van mijn zus, ze heet Nayara, ik weet niet
precies wat ze dan van mij is, een oud-nichtje, ofzo?
Mijn zus woont al in Spanje sinds ze na de middelbare school
daar heen ging, voor de liefde natuurlijk, haha.
Hoewel het met die liefde allang over is, is ze daar altijd
gebleven, ze heeft twee dochters, die alleen Spaans spreken
en één van die dochters heeft ook al weer een dochter.
(ongelofelijk dat we allebei al oma zijn, we waren er vroeg bij
met kinderen krijgen, maar toch vind ik het een gek idee)
Mijn zus en ik hebben het jarenlang niet goed met elkaar
kunnen vinden, de afstand speelde daar zeker een rol in.


Maar sinds het overlijden van mijn moeder, waarna wij een
aantal dagen intensief met elkaar omgingen, klikt het weer 
goed, heel fijn, we hebben ook niet zoveel familie..
Laatst was ze hier met haar dochter en kleindochter, een
ongelofelijk leuke wervelwind, hier gingen we wat drinken
bij het restaurant waar mijn nichtje Guusje werkt, 
als je goed kijkt zie je haar op de eerste foto.
We hadden een paar mooie dagen samen, er waren veel
momenten van 'weet je nog' , heel waardevol om mensen
in je omgeving te hebben die je al je hele leven kennen.
Maar ook veel nieuwe verhalen, we hebben onze jeugd 
toch allemaal heel anders beleefd, de omstandigheden 
waren hetzelfde maar we kijken er totaal anders op terug.

Nayara maakte een goed gelijkende tekening :-) van mij,
vooral het haar klopt precies, ik heb hem bewaard,
zodat ik af en toe even terug kan denken aan die fijne dagen.

Ik wens je een stralende dag ondanks het sombere weer.
-X-

6 opmerkingen:

  1. Zulke foto's zijn onbetaalbaar, helemaal helder of niet. Ik vind ze prachtig, dat gezichtje van het meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zussen kan het op en af gaan. Fijn dat het nu op is en zelfs met een toegift erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn! De foto, de tekening en het het verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat jullie contact weer goed is. En dan samen met zo’n schattig meisje uitgaan, dat is toch echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schoontje !! En hoe fijn dat je je zusje ergens toch hebt teruggevonden ! Marie

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)