maandag 11 november 2019

Ansichtkaart


Op mijn bureau staat een klein kastje, waarin ik allerlei
dingetjes bewaar en op dat kastje staan ook weer 
allerlei dingetjes (ik hou gewoon van dingetjes)
Daartussen staat een ansichtkaart die ik van de zomer
kocht in Oostenrijk, ik was een paar dagen op pad met
mijn zoon Daan, zijn vriendin Julia en hun zoon Timo.
(een paar dagen geleden had ik een post met de hartjeswolk,
op weg naar onze bestemming; de bergen)


In de buurt van waar we logeerden was een piepklein
dorpje, gelegen aan een meer tussen de bergen.
Het was zo idyllisch dat ik bijna niet kon geloven dat 
het allemaal echt oud was en niet speciaal daar aangelegd
om toeristen, zoals ik, te betoveren, haha.
De huisjes waren echt prachtig, van hout, in fantastische
kleuren geschilderd, en oh, al die bakken met 
geraniums, precies zo als je denkt en hoopt dat het zal zijn.
En pas toen ik de foto's bewerkte zag ik de hartjeswolk
op de foto staan, nee, echt, dat is toevallig, zou de wolk
met ons meegedreven zijn tijdens ons uitstapje of zijn
er in Oostenrijk meer hartjeswolken dan hier?
Niets is onmogelijk, als je het maar gelooft.


Kijk nu toch, daar ga je toch van glimlachen, ik wel
tenminste, ik had meteen zin om plantenbakken aan 
mijn huisje te hangen en vitrage op te handen,
dat deed ik overigens niet hoor ;-)
Kortom, het was prachtig allemaal, alsof je zo een 
ansichtkaart instapte en misschien was dat ook wel zo.
Later vond ik de ansichtkaart die nu op mijn 
bureau staat en af en toe kijk ik er even na en ben ik 
weer helemaal terug in dat onwerkelijke lieve dorpje.

Ik wens je een fijne maandag
-X-

6 opmerkingen:

  1. Nou zeg, dat is wel toevallig de wolken lijken echt op elkaar. Wat zou het toch heerlijk zijn als je letterlijk in ansichtkaarten of foto’s van fijne herinneringen kon stappen. Hoewel... terwijl ik mezelf teruglees denk ik dat in gedachten toch wel beter is. Die kun je beter sturen en dan is het terugkeren in de werkelijkheid ook makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah wat heerlijk! En wat een bijzonder toeval (of niet!) van de wolk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik neem ook graag ansichtkaarten mee. Deze zomer zijn we niet zo ver geweest, maar de Waddeneilanden en hun vuurtorens zijn ook erg pitoresk.
    Waar ik deze zomer wel naar uitgekeken heb: vintage puzzels van Zwitserland en Oostenrijk, ik heb ze opgeplakt en mijn toilet hangt er nu vol mee. Met ook nog een paar picknicktafereeltjes en lammetjes, ik vergeet bijna de lammetjes.

    Fijn dat je weer schrijft INgrid, het is weer genieten van jouw verhaaltjes en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk Ingrid, dat je weer schrijft. Je weet niet half hoe ik geniet van je gedachtespinsels!
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat geniet ik toch altijd van je heerlijke verhaaltjes Ingrid, en van de mooie foto's erbij. Zo fijn ja, dat je weer schrijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijne verhaaltjes weer over je wel en wee. Ik wens je veel ‘wel’

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)