vrijdag 28 februari 2020

Zorgenstand


Op een vroege ochtend toen ik nog in Wenen was, het zal
een uur of zeven geweest zijn, werd ik wakker en liep ik
naar de keuken om een glaasje water te halen.
Ik keek uit het keukenraam en zag een wel heel wonderlijke
lucht, ik deed het raam open om even goed te kijken, het
was prachtig maar tegelijkertijd ook onheilspellend..
Ik nam deze foto met mijn telefoon en ging even voor het
raam zitten en ik dacht; wel, misschien is dit het einde der
tijden, haha, ik snapte zelf ook wel dat dat niet zo was.
Maar blijkbaar zette het iets in gang en ik dacht aan allerlei
enge dingen die er zouden kunnen gebeuren, kortom
ik zette mijzelf even in de 'zorgenstand'

Sinds ik mindfulness oefeningen doe weet ik dat het helpt
 om je gedachten de vrije loop te laten, ze te observeren, 
er niet direct iets mee te doen, alsof je naast een snelweg 
staat en alle auto's die er voorbij rijden je gedachten zijn..
Dus ik dacht aan het klimaat, stormen, overstromingen,
virussen die rondwaren, ziektes die je zou kunnen krijgen.
Wat persoonlijkere dingen waar ik zenuwachtig van wordt
van het idee zoals teveel hoofdpijn op dagen dat ik 
echt iets moet doen, vliegvelden, ingewikkelde relaties,
blogberichten, haha nee hoor dat is een grapje..

Enfin, alles wat ik maar kon bedenken en ik hoopte dat 
ik er dan weer even vanaf zou zijn, net zoiets als met
een liedje in je hoofd, het schijnt zo te zijn dat als je 
het helemaal uit zingt het dan weer vergeet..

Ik merkte dat er na een tijdje weer andere gedachten 
tussendoor kwamen, het is heel lastig om je focus op 
je gedachten vast te houden, dus als je probeert om alleen
maar aan enge dingen te denken merk je dat er vanzelf
andere gedachten doorheen sluipen, zoals; wat zal ik 
aandoen en oh ja het brood is op, probeer het maar eens :-)

Toen ik min of meer uitgedacht was over alle mogelijke
rampen, ging ik even terug naar bed, want zo besloot ik
als de wereld dan toch vergaat lig ik liever onder
mijn donzen dekbedje, haha.

Ik wens je een goed weekend.
-X-

8 opmerkingen:

  1. Heel aparte foto! En mooi wat je vertelt over je gedachten erbij. Ik zou denken: morgenrood, water in de sloot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleur lucht! Herkenbaar al die zorgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, zo zou ik mijn gedachten weleens uitgetypt willen teruglezen. Volgens mij zou ik er zelf niet eens meer een touw aan kunnen vastknopen :)
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar een bijzondere lucht al toe kan leiden. Slim om alle zorgen even langs te laten komen tot de gewone dingen weer om aandacht vragen. Daarna lig je weer extra lekker onder je dekbed.
    Prachtige foto.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben net thuis van de wintersport in Duitsland/Oberstdorff en heb afgelopen week ook tweemaal zo voor het raam gestaan of zelfs even op het terras. Prachtige rood achtige lucht, dacht zelfs zou dit ook een soort Noorderlicht zijn? Zo apart, ik heb er mooie foto's van gemaakt. Gedachten laten gaan, jazeker maar voor mij voornamelijk dat ik het in d bergen zo mooi vind. Heb gewoon heimwee.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)