nu vallen de blaadjes nog helemaal niet
van de bomen
en wat mij betreft blijft dat nog even zo
maar toch hangt de herfst in de lucht
je ruikt het buiten, je voelt het
(zo'n frisse prikkelende lucht)
en je ziet het..
als ik nu naar buiten kijk
hangt er een prachtige grondmist
waar de scholieren op weg naar de pont
uit opdoemen...
de algehele stemming is wat weemoedig
(dat heb ik altijd Zo na de zomer)
ik zit 's avonds weer op de bank
met een haakwerkje
(of in dit geval een knipwerkje...)
terwijl ik naar één of andere serie kijk
op mijn laptop (wij hebben nog steeds geen tv)
op het moment kijk ik naar Borgen
de 3 de serie, echt een aanrader
maar waarschijnlijk ken je het wel...
(maar dit allemaal terzijde)
dus ik knipte en vouwde blaadjes
toen ik dat idee kreeg
zocht ik naar origami-blaadjes
die zijn er wel, maar zo lastig te vouwen
dat ik zelf maar een simpele variant verzon..
ik maakte ze in vrolijke kleuren
om het zomer-gevoel nog een beetje vast te houden
(en ik wil de bomen buiten niet
op een idee brengen, ha!)
ik heb er afmetingen bij gezet
maar je kan ze natuurlijk zo groot
en zo klein maken als je zelf wil,
ook de vorm kan je naar eigen inzicht knippen..
misschien leuk voor op de seizoenstafel
(dat mis ik wel eens, het maken
van zo'n gezellige tafel samen met de kinderen..)
wel...zie maar...
veel plezier ermee
(mocht je ze gaan maken)
&
ik wens je alvast een héél mooi weekend
-X-










