vrijdag 13 september 2013

Paper leaves DIY


nu vallen de blaadjes nog helemaal niet
van de bomen
en wat mij betreft blijft dat nog even zo
maar toch hangt de herfst in de lucht
je ruikt het buiten, je voelt het
(zo'n frisse prikkelende lucht)
en je ziet het..
als ik nu naar buiten kijk 
hangt er een prachtige grondmist
waar de scholieren op weg naar de pont
uit opdoemen...


de algehele stemming is wat weemoedig
(dat heb ik altijd Zo na de zomer)
ik zit 's avonds weer op de bank
met een haakwerkje 
(of in dit geval een knipwerkje...)
terwijl ik naar één of andere serie kijk
op mijn laptop (wij hebben nog steeds geen tv)
op het moment kijk ik naar Borgen
de 3 de serie, echt een aanrader
maar waarschijnlijk ken je het wel...
(maar dit allemaal terzijde)


dus ik knipte en vouwde blaadjes
toen ik dat idee kreeg
zocht ik naar origami-blaadjes
die zijn er wel, maar zo lastig te vouwen
dat ik zelf maar een simpele variant verzon..
ik maakte ze in vrolijke kleuren
om het zomer-gevoel nog een beetje vast te houden
(en ik wil de bomen buiten niet
op een idee brengen, ha!)


ik heb er afmetingen bij gezet
maar je kan ze natuurlijk zo groot
en zo klein maken als je zelf wil,
ook de vorm kan je naar eigen inzicht knippen..
misschien leuk voor op de seizoenstafel
(dat mis ik wel eens, het maken
van zo'n gezellige tafel samen met de kinderen..)
wel...zie maar...


veel plezier ermee
(mocht je ze gaan maken)
&
 ik wens je alvast een héél mooi weekend
-X-

donderdag 12 september 2013

Gone


dat is natuurlijk helemaal niet waar
ik heb nog nooit in mijn leven gevist
ik zou geen vis van de haak durven halen
dit is natuurlijk een Cover up ; )
(in werkelijkheid moet ik naar de tandarts
voor een afspraak van een uur
de tandarts zit een kilometer of 7 verderop 
ik heb alleen een fiets en het regent..
maar wie zou dat nu willen weten...
bovendien klinkt het een stuk minder gezellig..
niet waar?)

wat jij ook gaat doen...
ik wens je een fijne dag
-X-

woensdag 11 september 2013

Cover (it) up


terwijl er gisteren 
een soort van vliegende storm
hier door de uiterwaarden trok
waarbij de regen tegen de ramen sloeg
en het huisje stond te klapperen in de wind
bleef ik thuis
(waar had ik heen gemoeten op mijn fietsje?)
was ik bezig de boel een beetje mooier te maken
(dan die werkelijk is)


ik haalde de oude keukentafel
uit de tuin,
ik kwam op het idee toen ik gisteren schreef
over het knutselen aan tafel
ik kreeg er ineens zelf ook zin in
maar wat er stond mocht nauwelijks de naam 
van tafeltje dragen..
de oude keukentafel heeft een formica-blad
wat helemaal gebobbeld was door het vocht
dus daar moest iets mee..


dus ik probeerde kleedjes,
plakplastic (was ook leuk maar ik had te weinig)
en uiteindelijk verknipte ik een tafelkleed
met plastic laag, spande het er om
en zette het vast met punaises...
en terwijl ik zo bezig was
kwam ineens het woord Cover up (bedekken)
in mijn gedachten...


daar dacht ik zo eens over na
iets bedekken wat lelijk (of niet zo mooi ) is
hoe vaak doe ik (we?) dat eigenlijk niet?
een vloerkleedje over de rare tegels in de gang..
maar ook gewoon in het dagelijks leven...
zeggen dat het prima gaat
terwijl het in het echt maar zozo is..
(en geen zin hebt om er iets over te zeggen)
make up op doen
omdat je er eigenlijk als een dweil uitziet
haar verven omdat je toch al behoorlijk grijs bent..
(en inderdaad je bent er ook van opgeknapt..;)


de nephouten vensterbank
beplakken met plakplastic...
maar ook zeggen dat je iets graag wil doen
terwijl je er als een berg tegenop ziet
(maar uiteindelijk blij bent dat je het deed)
vriendelijk zijn tegen iemand
die je niet kan uitstaan...
(je wilt gewoon niet dat het op ruzie uitdraait..)


een versleten tuintafeltje opleuken...
een gezellig blogbericht typen
terwijl je zo'n hoofdpijn hebt
dat je er scheel van ziet
nu niet hoor, maar het komt wel eens voor
(want wat zou het nu precies toevoegen
als je het wel zei?)
en ga zo maar voort..
ik kon ineens Heel veel voorbeelden bedenken...


maar kwam ook uiteindelijk tot de conclusie
(terwijl ik gezellig met een dekentje
op de bank zat (wat daar ligt zodat die 
saaie bank er wat vrolijker uitziet)
dat het wel een doel dient
al dat (beetje) mooier maken dan het Echt is
uiteindelijk voel je je er gewoon beter bij
(tenminste ik wel)
en jij, 
bedek jij wel eens iets?
of ben ik de enige Cover-Up-Vrouw :) ?

ik wens je een fijne dag
-X-

dinsdag 10 september 2013

Weather report and some paper mushrooms (DIY)



ojee, dat is schrikken, dat weer
nu wist ik natuurlijk wel dat het een keer op zou houden
maar sinds we hier wonen
dat is nu een maand of twee
is het eigenlijk de hele tijd prachtig geweest
gisteren aten wij voor het eerst binnen
een beetje onwennig aan een wiebelig keukentafeltje
(het idee dat we er ooit echt aan zouden moeten zitten
leek, toen ik het neerzette, wat onwerkelijk...)
maar ik denk dat ik het maar moet nemen zoals het komt
dus ik knutselde wat op de bank
papieren paddenstoelen om precies te zijn
om zo gaandeweg te wennen 
aan het idee dat de herfst er Echt aan komt...


ze zijn echt heel erg simpel,
en misschien een gezellig klusje 
samen met de kinderen voor aan de keukentafel
als die tenminste niet zo wiebelig is als die van mij..


je kan natuurlijk ook een andere 
paddenstoelen vorm knippen
(hoewel een cantharel lijkt me minder geschikt :)
of groter, kleiner..wat je leuk vind
en hoeveel zin je hebt..


ik reeg ze gewoon aan een draadje
zoals misschien inmiddels bekend
ben ik een wat ongeduldige knutselaar
ik hou van grote stappen, snel thuis,
je kan het touwtje ook tussen de 2 hoedjes plakken
ik heb het geprobeerd
maar vond het iets teveel gedoe :)


nu ik dit bericht zo zit te typen
heb ik ineens het liedje van kabouter Spillebeen 
in mijn hoofd
maar ik kom niet verder dan : op een grote Paddenstoel
zat kabouter...etc
wel, mooi is dat...moet ik straks nog gaan opzoeken
hoe het nu ook weer verder ging..
(anders blijft het de hele dag in mijn hoofd..)

ik wens je een fijne dag
en toch ook wel een beetje sterkte
zo, op deze eerste echte herfstdagen..
-X-

maandag 9 september 2013

Rustica 2013



en zo werd het weer maandagochtend
op de één of andere manier 
lijkt de tijd voorbij te vliegen
ik bedoel waar is de zomer gebleven
die lijkt toch altijd veel korter te duren
dan die eindeloze donkere winter...
maar ondanks de vliegende tijd
had ik een kalm en fijn weekend
een beetje zoals op dit plaatje...
behalve dat ik geen hond heb,
ik vind de meeste honden een beetje eng
(maar zo op papier gaat het wel ;)


terwijl P naar de molen ging om meel 
en brood ging bakken
(we hebben nog steeds elke dag
zelfgebakken brood  :)
had ik zaterdag voor het eerst in tijden
weer eens een echt rommelmarktdagje
(ik heb zo weinig kringloopwinkels 
binnen handbereik hier dat ik er echt aan toe was..ha)
samen met Jane, deden we een rondje
langs van die marktjes rond een kerk 
echt, waar dat zijn de beste..


dat je dan ergens iets uit een doos vist
en zo'n vrouw met een schort
een beetje vies kijkt en zegt 20 cent
oh geweldig...
ik vond dit onder andere dit aapje
het lijkt op een Deense klassieker van Kaj Bojesen
maar het is geen echte hoor, zo nep als wat...
even goed vind ik hem toch leuk..
van de week zal ik wat meer dingen laten zien
die ik vond..


behalve het feit
dat er Ineens een idee wat ik al een tijdje heb
plotseling tot volle bloei kwam (in mijn hoofd)
waardoor ik plotseling in een draaimolen
van ideeën zat..(oh oh doe plannen altijd)
kabbelden wij tevreden het weekend uit..

nu over naar de orde van de maandag,
de winnaars van de kadootjes-3-daagse
oh wat een leuke en lieve reacties, zo leuk..
mocht je naam hieronder op het plaatje staan
wil je mij dan even je adres mailen
stuur ik het door naar de geefster
stuurt zij het naar je op..
(ben je er nog?)


ik hoop dat het goed te lezen is..
soms is iets wat gisteren een goed idee leek
vandaag wat minder..
bovendien had ik zelf ook nog wat weg te geven
namelijk de haardingetjes
(die namen pasten niet meer op het plaatje...)
de speldjes zijn voor: Evarommeltjes,
mevr.Snoeshaan, Madelief, Janet B en Arnika
als jullie ook je adres willen mailen..
dank je
ik wens iedereen een hele fijne Maandag!
-X-

zaterdag 7 september 2013

Do or don't...

ik doe het vandaag dan maar eens niet
(ik weet  alleen nog niet precies welke het..: ))

fijne dag
-X-

vrijdag 6 september 2013

Gone #7832


wat je ook gaat doen 
of wat je ook aan hebt ;))
ik wens je alvast een heel Goed weekend..


(ik denk dat ik maar een beetje ga vliegen
hoewel...ik was voornemens het rustig aan te doen
o.k, rond fladderen, dan...)

-X-

donderdag 5 september 2013

September presents #3 and a thank you


en de laatste dag
waarop weer hele Fijne kadootjes
worden weggegeven
nu ik de foto zo zie, die ik gister maakte
is het misschien een beetje zielig
zo'n zittende versierde olifant
maar ach het is een speelgoedbeest
dus dat kan best toch...
(als kind zorgde ik altijd heel goed voor mijn poppen
en speelgoedbeesten
ik had nogal snel last van het
ah-nee-dat-is zielig-gevoel
en ik merk nu dat ik het nog niet helemaal kwijt ben, haha)


-foto Sylvana-

oh, deze vind ik leuk
een knip portemonnee
voor je geld maar je kan er ook je rode lippenstift in doen
(of je roze, wat je wil..)
het is met de handgemaakt door Silvana
zij verkoopt ze, samen met heel veel
andere mooie dingen, stoffen, stempels,
notitieboeken en ga zo maar voort..
 in haar winkel
kijk eens rond, als je wil, verrassend leuk!


-foto Kristy-

mocht je zin hebben om te haken
is dit misschien iets voor jou
een patroon van een (lief) draakje 
ontworpen door Kristy (made by Kras)
het is gehaakt van Zpagetti
ik heb het zelf nog nooit geprobeerd
maar misschien moet ik het toch eens doen,
op de site van Hooked vind je het materiaal
en nog meer leuke patronen...
In Oktober komt er een boekje uit van Kristy
met nog eens 8 leuke patronen..


-foto Buiten de Lijntjes-

en dan nu het allerlaatste kadootje
hier word ik zo hebberig van, mooi papier...
(ik had al bedacht dat P maar moest reageren
en dat ik het dan zelf zou winnen,
zou niet opvallen, toch..; )
4 vellen dubbelzijdig bedrukt papier
en 10 kadoolabels, van het merk Rosehip,
alleen verkrijgbaar bij Buiten de Lijntjes
de winkel van Jaqueline en Hennie
is waarschijnlijk al bij iedereen bekend
maar mocht je nog nooit rondgekeken hebben...
doen! 
(en waarschijnlijk bestel je veel meer
dan je van plan was..ohoh!)


-foto Buiten de Lijntjes-

dus..als er iets bij zit, wat je graag zou willen ontvangen
laat dan een reactie achter,
ook al deed je de vorige dagen ook al mee
(gewoon lekker hebberig zijn)
je kan ook nog reageren op de andere kadootjes
mocht je die nog niet gezien hebben
dat kan tot en met Zondagavond
Maandag maak ik de winnaars bekend...

ik wil iedereen hartelijk bedanken voor haar reactie
(ik geloof niet dat er één Hij gereageerd heeft :))
maar Bovenal bedank ik 
de lieve vrouwen die de kadootjes weg geven!

ik wens jullie een stralende dag
-X-

woensdag 4 september 2013

September presents #2



nou wat leuk zeg al die enthousiaste reacties
en dat iedereen zulke aardige dingen over me zegt
maar ik geef eigenlijk alleen maar kadootjes
van anderen weg..;)
gisteren kreeg ik een mailtje
wat echt mijn Fijnste kadootje was in tijden
namelijk het bericht dat mijn boek 
zo goed als helemaal uitgeleverd is aan boekwinkels in België
en dat het in Nederland ook 'enorm goed' loopt
(niet mijn woorden)
tot nu toe had ik nog geen idee..
maar ik vind het wel een Hoera-moment...
maar nu over tot de orde van de dag
(waar zou ik zijn zonder orde..
maar dat is weer een ander verhaal..:)


-foto Nora-

laten we deze dag feestelijk inluiden
met deze 6 poms (het woord alleen al..)
uit de echt prachtige webwinkel la Fete
(ojee, nu weet ik niet hoe je een dakje,
zoals we dat vroeger zeiden op de e moet zetten..)
Nora maakt en verkoopt mooie Feestelijke dingetjes
heel origineel, ik zou zeker even kijken,
waarvan ik de papieren bruidsboeketten echt 
het allermooist vind
nu zit dat er voor mij niet meer in maar ooh!


-foto Paula

oh en deze die vind ik ook mooi
het is een kadootje van Paula
zij maakt kunst met natuurlijke materialen
zo is de wol in deze hanger geverfd met Afrikaantjes
(toen ik nog op de middelbare school zat
heb ik ook een tijdje wol geverfd met planten
maar ik kreeg nooit zo'n mooie kleur)
ik zou zeker eens rondkijken op haar site
zo verrassend mooi en anders!


-foto Femke-

of misschien heb je meer zin in 
dit lieve pakketje met envelopjes, een kaart
en labels, allemaal handgemaakt door Femke,
(heb je ooit genoeg van leuke papiren dingen, ik niet!)
zij heeft een leuke webwinkel Deligted
waarin zei allerlei moois verkoopt
neem eens een kijkje...

-foto Babet-

 het is misschien een beetje kleine foto
(ik heb nogal een smal formaat blog)
maar dat maakt het niet minder leuk
dit kadootje van Babet, zij is grafisch ontwerpster
en ontwerpt zelf haar kaarten, briefpapier
en nog veel meer leuks, te zien op Oktoberdots
kijk dat is nu een winkeltje waar ik blij van word, zo leuk
in dit pakketje zit een schrijfblok, stickers
3 dank je kaartjes en 5 kaartjes uit de serie met
de geweldige naam Royal Forrest

dus..als er iets bij zit
wat je graag zou willen ontvangen
laat dan een reactie achter met je keuze..
het maakt niet uit of je gisteren al meedeed'
een blog hebt of niet
je hoeft ook niemand te volgen of dat soort dingen
een berichtje is genoeg
en word bijzonder gewaardeerd
vooral door de gulle gevers!
(en natuurlijk ook door mij;)

dinsdag 3 september 2013

Let's celebrate September (give-away-3-days)


vanuit mijn raam hier
zie ik scholieren langsfietsen
de meeste hard fietsend om de pont nog te halen..
de ganzen vliegen gakkend over
en hoewel het weer nog zijn best doet
om iets van het zomergevoel vast te houden
is er toch echt een nieuw seizoen aangebroken
misschien zie je er tegenop (zoals ik)
of heb je er ook wel weer zin in...
hoe dan ook
het leek me een goed idee
om het Feestelijk in te luiden
ik vond een aantal lieve vrouwen met leuke webwinkels
bereid om een kadootje weg te geven
ter verhoging van de feestvreugde...



 -foto Nina-

zoals dit fijne pakketje van Nina
uit haar winkel Paperstories
twee schriftjes (voor al je mijmeringen)
een setje briefpapier
(als je je gedachten wil delen met anderen)
een groei en bloeikaartje
(het word vast wel weer een keer voorjaar)
en een lief rolletje tape
(heb je daar ooit genoeg van?
 -foto Jeanette-

Jeanette wil graag dit prachtige note book weggeven
het is handgemaakt van vintage behang..
misschien dat je haar winkeltje,
Pluk iets moois niet kende, net als ik 
maar ze zegt het zelf al:
producten waar je blij van word
dus ik zou zeggen kijk eens even rond
heel erg leuk..


-foto Lieke-

van Lieke kreeg ik een enthousiast mailtje
over haar nieuwe zelf ontworpen prints
ze zijn gemaakt van zacht velours
en er zijn allerlei lieve, verschillende afbeeldingen,
ik vind ze erg leuk
maar ik denk zomaar dat P er iets te oud voor is..;)
kijk maar eens bij Tufft
mocht je winnen dan mag je 2 prints
naar keuze uitzoeken...
-foto Nikki-

tenslotte voor vandaag
geeft Nikki
dit lieve setje, 2 ansichtkaarten en 20 stickers weg
zij heeft een webwinkel Nikkidotti met allerlei 
leuke spulletjes van papier
dus als je van stempelen, brieven schrijven
én van lieve dieren-printjes houd
zou ik zeker eens een kijkje nemen!

wel...ik moet je eerlijk zeggen
dat ik het best lastig vind om iet over anderen 
te schrijven, in plaats van een beetje
over mezelf kletsen
maar ik geloof dat het aardig gelukt is...
dus als je mee wil doen:
laat een reactie achter wat je graag zou willen winnen
doe mee, dat is leuk voor jezelf, de gulle gevers en 
natuurlijk ook voor mij (win-win-win-haha)

fijne dag
-X-

maandag 2 september 2013

4 pictures


eigenlijk had ik helemaal geen tijd
om een beetje fatsoenlijke foto's te nemen
(ik nam er 4, op een moment
dat het even kon, precies deze 4...)
noch om op mee meegebrachte stoeltje te zitten
zo druk heb ik het gehad


eigenlijk zou Fem komen helpen,
ze was ook, met man en kind, vrolijk op pad gegaan
maar ergens zo'n 30 kilometer voor Amsterdam
hield de auto er mee op
maar dan ook echt helemaal mee op.
uiteindelijk kwamen zij om half 5
aan op de markt (met een leen-auto)
Merel (8 jaar) vond dat ze toch nog even
moesten komen: je wilde toch zo graag naar je vriendin?
(lief!)
en oja, ze hielpen wel met opruimen
dat was fijn..


maar ik had een fantastische dag,
het was ongelofelijk druk, 
er kwamen allerlei leuke mensen langs,
zo jammer dat ik zo weinig tijd had om te kletsen..
er werd regelmatig een cappuccino voor me gehaald
er waren enthousiaste reacties over de spullen
(ik probeer altijd wel er een nette, geregelde kraam
van te maken, maar het word altijd Zo :)


en vandaag ruim ik op
rust wat uit (want oh oh mijn rug...)
en geniet na
bovendien ga ik de give-away-3-daagse voorbereiden
die morgen start...met hele leuke, lieve kadootjes
van allerlei webwinkels.

ik hen ineens het gevoel dat de zomer 
echt voorbij is, ik ziet hier met een trui aan
en het is één en al Gans hier in de uiterwaard,
jammer, jammer..
mocht voor jou alles vandaag ook weer gaan beginnen
veel plezier en misschien ook wel een beetje sterkte!

fijne dag
-X-

zondag 1 september 2013

Gone to the market


ik ben naar de Sundaymarket in Amsterdam
mocht je langs willen komen
ik sta langs het water tegenover het gebouw
(en dan die rommelige kraam;)

ik wens je hoe dan ook
een fijne dag!
-X-

zaterdag 31 augustus 2013

vrijdag 30 augustus 2013

Market, mail and a thank you


dus ik had besloten 
dat ik toch maar naar de markt (Sundaymarket)
zou gaan aanstaande Zondag,
ik heb lang zitten dralen, wel, niet, wel...
totdat ik gewoon het formulier invulde
en er niet meer onderuit kon..


dat was inmiddels Zo lang geleden
en bovendien kwam er nog een verhuizing tussendoor,
dat het nogal een Gedoe was
voordat ik een aantal  dozen 
alles was kris-kras ingepakt
(zo van, dat zoek ik later wel uit..
wat dan jammer is, is dat het ook echt een keer Later word
dan denk je, had ik maar..;)


dus ik zocht nog ingepakte dozen uit,
de meeste staan boven op één van de slaapkamers
onder het schuine dak, waar ik er eigenlijk niet 
goed bij kon...
daar komt nog bij dat ik vorige week
zo ongenadig hard van een trapje viel
echt zo stom, echt plop en ik lag op de grond
ik weet niet meer wat er daartussen gebeurde
maar sindsdien heb ik een vreselijke pijn in mijn rug en heup
waardoor ik eigenlijk geen doos kan tillen..


nu moet ik natuurlijk zeggen
dat het geen probleem was, dit alles
maar een uitdaging...
wel, die ben ik aangegaan en met gepaste trots
kan ik zeggen dat het me gelukt is
de dozen staan keurig gestapeld klaar
ik had zelfs nog wat energie over
om nog wat gezellige dingetjes te maken
(zoals deze gestempelde envelopjes)

daardoor heb ik alle mail
die deze week in mijn inbox zat
nog niet beantwoord
dus als je mij een berichtje hebt gestuurd
heel hartelijk bedankt, ik vind het allemaal erg leuk en lief
(hoewel ik wel een beetje humeurig werd 
van een berichtje dat er een fout staat in mijn  boek
een verkeerde beschrijving van een patroon
dat is een dingetje van de vormgever, maar toch..)
enfin, niets meer aan te doen..
ik zal volgende week proberen
iedereen een antwoord te sturen..


hierbij een bloemetje voor iedereen,
voor alle mailtjes en leuke reacties op mijn blog
gewoon Zomaar
omdat ik het bijzonder waardeer allemaal..

ik wens je een fijne dag
en misschien tot Zondag
(ik heb echt hele leuke spullen, haha
al zeg ik het zelf )

-X-