dinsdag 10 september 2013

Weather report and some paper mushrooms (DIY)



ojee, dat is schrikken, dat weer
nu wist ik natuurlijk wel dat het een keer op zou houden
maar sinds we hier wonen
dat is nu een maand of twee
is het eigenlijk de hele tijd prachtig geweest
gisteren aten wij voor het eerst binnen
een beetje onwennig aan een wiebelig keukentafeltje
(het idee dat we er ooit echt aan zouden moeten zitten
leek, toen ik het neerzette, wat onwerkelijk...)
maar ik denk dat ik het maar moet nemen zoals het komt
dus ik knutselde wat op de bank
papieren paddenstoelen om precies te zijn
om zo gaandeweg te wennen 
aan het idee dat de herfst er Echt aan komt...


ze zijn echt heel erg simpel,
en misschien een gezellig klusje 
samen met de kinderen voor aan de keukentafel
als die tenminste niet zo wiebelig is als die van mij..


je kan natuurlijk ook een andere 
paddenstoelen vorm knippen
(hoewel een cantharel lijkt me minder geschikt :)
of groter, kleiner..wat je leuk vind
en hoeveel zin je hebt..


ik reeg ze gewoon aan een draadje
zoals misschien inmiddels bekend
ben ik een wat ongeduldige knutselaar
ik hou van grote stappen, snel thuis,
je kan het touwtje ook tussen de 2 hoedjes plakken
ik heb het geprobeerd
maar vond het iets teveel gedoe :)


nu ik dit bericht zo zit te typen
heb ik ineens het liedje van kabouter Spillebeen 
in mijn hoofd
maar ik kom niet verder dan : op een grote Paddenstoel
zat kabouter...etc
wel, mooi is dat...moet ik straks nog gaan opzoeken
hoe het nu ook weer verder ging..
(anders blijft het de hele dag in mijn hoofd..)

ik wens je een fijne dag
en toch ook wel een beetje sterkte
zo, op deze eerste echte herfstdagen..
-X-

26 opmerkingen:

  1. Komt ie:

    Op een grote paddenstoel
    Rood met witte stippen.
    Zat kabouter Spillebeen
    Heen en weer te wippen.

    "Krak" zei de paddenstoel
    met een diepe zucht
    Allebei de beentjes
    hoepla! in de lucht.

    Wat een leuk werkje maakte je weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wilde ook net bovenstaand versje intikken, maar ik zie dat het niet meer nodig is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kan ik je zo mee helpen! Op een grote paddestoel, rood met witte stippen. Zat kabouter Spillebeen, heen en weer te wippen. Krak zei de paddestoel en met een diepe zucht. Allebei de beentjes, HOEPLA in de lucht! En ik ga ook paddestoelen maken want die zijn herfstgezellig...
    Fijne dag! Liefs Ivon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op een grote paddestoel, rood met witte stippen.
    Zat kabouter Spillebeen heen en weer te wippen.
    Krak, zei toen de paddestoel met een diepe zucht.
    Allebei de beentjes, hopla in de lucht!

    Maar kabouter Spillebeen hield niet op met wippen.
    Op die grote paddestoel, rood met witte stippen.
    Daar kwam vader Langbeen aan en die riep toen luid:
    Moet dat stoeltje ook kapot? Spillebeen schei uit!

    Fijne dag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohw hahaha, hij geeft nu pas aan dat er al reacties waren. Nu moet je dag wel goed komen ondanks de regen ;-)

      Verwijderen
  5. en mocht je er nog een paar lieve kinderstemmetjes bij willen horen......:)
    http://www.youtube.com/watch?v=62s-Jq_CjAg

    Fijne dag!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoevaak wil je de tekst nog lezen?
    Komt ie; op een grote...

    Na de vissen (een succes bij de meisjes) gaan we paddestoelen maken, perfect!
    Simpel is zo goed hè?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijne herfst!! (Perfect appeltaartseizoen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gek altijd hè, met mooi weer, het is dan altijd zo vanzelfsprekend dat je er geen rekening mee houdt dat het ook weer herfst wordt! Met deze leuke DIY is een herfstachtige dag toch weer een beetje zonnig! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi!
    Ik kwam via Arja op jou blog terecht en heb even rondgekeken. Leuke dingen plaats jij zeg!
    Vind je beschreven foto's ook zo leuk.
    Ik ga je volgen.
    Groetjes Rensina
    theezakjes-rensina.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het is vandaag wel echt herfst dag zeg. Het is hier aardig donker.

    Gelukkig heeft het ook z'n voordelen. De kaarsjes kunnen weer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wij hebben de hoedjes laatst van vilt gemaakt, traditioneel met witte stippen, en dan op een witgeverfde knijper geplakt. Het draadje rijg je dan door het oogje van de knijper. Denk dat ik ze ook even op mijn blog ga plaatsen, ze passen heel goed bij het herfststachtige weer.

    Groeten,

    Juffrouw Mier

    P.S. De zaadjes zijn aangekomen hoor, die van jou moeten nog op de bus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk idee!!

    Enne......maak het nu gewoon binnen gezellig!!
    Na 2 maanden buiten leven (inderdaad wel een SUPER plekje ☺) kun je nu gaan ontdekken hoe gezellig, knus en warm het binnen is ☺.
    Kaarsjes, appeltaart, verse broodlucht, gezellige plaid op de bank, - P- aan je zijde......wat wil je nog meer??

    Fijne dag.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Herfst... ben vandaag VIER uitgeregend bij het brengen en halen van (andermans!!) kindjes :-( dus een vrolijk en opmonterend bericht als dit is erg welkom :-) Bedankt! Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een vrolijk berichtje! Dat maakt mij blij nu ik hier verzopen van de regen zit ('even boodschappen halen'...). Dankjewel! En de champignon slinger is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Aan dat weer wennen we ook wel terug zeker? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik herken het helemaal, ons huis -waar we nu 1 maand wonen- kende ik ook alleen maar met mooi weer. Maar ik vind het stiekem wel lekker knus, dit herfstige weer. Bedankt voor het leuke DIY-idee!

    groetjes Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wij zingen kabouter pinnemuts! (in belgie)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. What a perfectly delightful blog. Thank you!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En medelezeres, hartelijk dank voor het 2e couplet van het liedje! Kende ik niet, maar ga het gelijk morgen voor mijn dochtertje zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat leuk dat iedereen meteen op internet gaat zoeken... is toch wel een heel gekend kinderliedje, is in iedere kleuterschool aangeleerd denk ik
    Hilde


    Op een grote paddestoel,
    Rood met witte stippen,
    Zat kabouter Spillebeen,
    Heen en weer te wippen.
    Krak, zei toen de paddestoel,
    Met een diepe zucht,
    Allebei de beentjes,
    Hoepla in de lucht!

    Maar kabouter Spillebeen
    Ging toch door met wippen.
    Op die grote paddestoel,
    Rood met witte stippen.
    Daar kwam Vader Langbaard aan
    En die zei toen luid:
    "Moet dat stoeltje ook kapot?
    Spillebeen, schei uit!"Op een grote paddestoel,
    Rood met witte stippen,
    Zat kabouter Spillebeen,
    Heen en weer te wippen.
    Krak, zei toen de paddestoel,
    Met een diepe zucht,
    Allebei de beentjes,
    Hoepla in de lucht!

    Maar kabouter Spillebeen
    Ging toch door met wippen.
    Op die grote paddestoel,
    Rood met witte stippen.
    Daar kwam Vader Langbaard aan
    En die zei toen luid:
    "Moet dat stoeltje ook kapot?
    Spillebeen, schei uit!"

    BeantwoordenVerwijderen
  21. HayHay!
    Wat een weertje! Bah!
    Ook ik heb last van ontwenningsverschijnselen!
    Alle mooie bloemen buiten staan er ook niet zo best bij :-(
    Wat toevallig! Ik ben ook van plan om paddenstoelen te maken maar dan van stof, denk ik.
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. te lo copio per la mia home!!! bellissimi questi funghetti;-))
    very nice

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Vorige week was er een meisje (7 jaar) op de meidenclub waar ik vrijwilligerswerk doe, die heel graag slingers wilde maken. Ik ga haar vanmiddag je DIY laten zien, komt vast iets heel moois van.
    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik heb jouw slinger gemaakt, maar dan net even anders. Staat (met link naar jou) op mijn blog.
    Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)