woensdag 25 september 2013

The Little's go crazy..


oh oh, die Little Family..
er zijn tijden dat ik ze gewoon helemaal vergeet,
zoals nu weer bij zo"n verhuizing,
ik stop ze in een etuitje of zoiets (ach)
en ik denk er gewoon niet meer aan
meestal laten ze dan wel een keer van zich horen
zoals deze keer ook..
tijdens het organiseren van de kast
(alle dozen had ik er zo ingepropt)
hoorde ik Ergens een gemopper en gepiep...


uit een doosje (wel een heel mooi doosje..
maar dat kon ze niet deren..)
ze waren er gewoon een beetje akelig van, zeiden ze
de halve zomer in die donkere kast..
en was het nu al herfst, neeee, dat meen je niet
dus ik heb ze maar snel buiten neergezet
naast elkaar op een bankje
maar al snel hoorde ik een gejoel
en gelach dat het een lieve lust was...


ze gingen echt helemaal los
(het was even nodig denk ik na die saaie donkere tijd)
de één schommelde over de bietjes heen
luid zingend..
(over kabouter Spillebeen, en ja, ze kende de hele tekst ;)
de ander racete bovenop (notabene!) een autootje 
van een schuine plank naar beneden
ondertussen joehoe roepend
er liep er eentje over een draadje
hoog boven de grond
(mocht ze zijn gevallen was ze geland
in de andijvie, dus dat was vast een zacht bed..)


en nog een ander was via een touw laddertje
op een stapel stenen geklommen
ze had een rugzakje bij met proviand
en toen ik vanochtend keek zat ze er nog steeds..
(ik kan haar niet naar beneden halen
want ik durf helemaal niet op dat soort
enge laddertjes...)
ik ga er van uit dat ze het vanzelf wel een keer 
beu is of het eten raakt op
en dan zie ik haar wel verschijnen...


en ach. ééntje vloog er weg
ik kon nog net op tijd een foto maken
maar voordat ik het wist was hij (en de duif)
nog maar een stipje aan de horizon
gelukkig was hij wel zo verstandig om een dasje om te doen
dus moch je ergens een piepklein mannetje zien
met een groen truitje en een geel dasje
zou je hem dan naar huis willen sturen
en zeg erbij dat ik ze nooit mee
maandenlang in een doosje (hoe mooi ook)
in de kast zal stoppen...

ik wens je een fijne dag
(ook namens de Little's )
-X-

32 opmerkingen:

  1. Wat leuk om zo de dag te beginnen, dank je wel en jij ook een fijne dag , wij gaan hout voor de winter verplaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-))) Zit hier grinnikend de was te vouwen, terwijl de littlest dame in mijn buik een interne verbouwing onderneemt!
    Hele fijne dag voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Little's, wat maken ze weer een leuks mee! Ben dol op die verhaaltjes, ga ze binnenkort maar eens voorlezen :)

    Zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HUMOR ☺☺ ☺.

    Fijne dag!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de familie Little weer verschijnt! Ik zal vandaag extra goed opletten of ik het kleine mannetje met het groene truitje zie, er komen hier veel duiven op bezoek. Of misschien kruipt hij wel in mijn caravanvogelhuisje, dan stuur ik hem onmiddellijk naar huis terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoera: Ik voel een kinderboek aankomen. Gewoon DOEN!
    Lang leve de 5 d's: Dromen, denken, durven, doen, doorzetten.
    Met vriendelijke groet,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, een vrolijk begin van de dag om dit te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van de afgelopen twee blogs werd ik echt zo blij. Jij bent echt zo blij als een kind, heerlijk toch. Daar word ik ook blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je er weer een heerlijk verhaal van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen , wat een leuk begin van de dag !!! heerlijk
    Groetjes
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Love it! Die laatste is Nils Holgersson, alleen op een duif in plaats van een gans en in Nederland in plaats van Zweden ;-) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat gezellig dat ze er weer zijn: de Little"s , doe ze maar de groeten van een grote fan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig! Dit is de eerste keer dat over de Little's lees en nu snap ik ook waarom ;-)
    Supergezellig.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, eindelijk: de familie Little! Ik heb ze gemist hoor.

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb genoten...zowel van die geweldig leuke foto's als het bijbehorende verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha geweldig verhaal en leuk met die mooie foto's erbij!
    Liefs Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. De duif komt vanzelf wel weer terug. Fijn dat de familie er weer is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik hoop nog steeds dat je ooit eens een lekker lang foto-avontuur met ze maakt, en dat je dat uitgeeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hihihi..hoe kan het dat ze elke keer weer anders lijken te kijken? Little family gaan we nog vaker tegenkomen, zegt mijn gevoel..:> Als meneer geel-dasje tenminste de juiste duif terug neemt.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)