maandag 30 september 2013

Thinking an the bus...


afgelopen vrijdag ging ik met de bus naar Utrecht,
de halte is hier aan de overkant van de rivier..
het was zo ongeveer 100 jaar geleden
dat ik met de bus ergens heen ging
ik had het me al eerder eens voorgenomen
maar ik ben niet zo besluitvaardig op het moment
ik twijfel over vele dingen
zelfs of ik al dan niet naar Utrecht zal gaan..
waardoor er niet al te veel uit mijn handen komt
ik denk, ik stel uit, denk daar weer over...
en voor je het weet is de dag voorbij
(en voel je je absoluut niet beter)


bovendien zie ik overal een beetje tegen op
ik sta al een tijdje in de denk-stand in plaats van
doe-het-nu-maar-dat-is-gewoon-leuk-stand
nu ken ik dit soort periodes wel
en de enige manier om het te doorbreken
is om gewoon langs mijn gedachten heen te gaan..
en Hup tegen mezelf te zeggen..
dus ik nam de bus
(die ik op het nippertje haalde na al dat wel/niet/wel..)


stapte na een uurtje midden in de stad uit,
kocht blauwe wol om een das van te breien
omdat ik had ineens zin om te breien
(maar aarzelde lang tussen grijze en blauwe wol ;)
kocht nieuwe schoenen
(ik had mijn rode gympen aan,
maar ik vond dat het tijd werd voor wat anders
ik twijfelde overigens geen moment
toen ik de juiste zag..)
vond een potlood-olifant bij de kringloop
en zat heerlijk op een terras in de zon..


sprak met P af onder de Dom
zodat we samen naar huis konden rijden..
ik moet zeggen dat ik daarna tevreden was
een soort van zie je wel, je kan het best gevoel
het zijn van die soort mini overwinningen op jezelf
hoe klein ook, die je net een zetje kunnen geven
om weer aan te pakken..
en in een ander soort gemoedstoestand te komen..
ik had een uitstekend weekend daarna...


ik maakte allerlei dingen voor de markt,
at worteltaart die P bakte
wandelde over de dijk
(met uitzicht op mijn eigen huis)
en nam mij voor mijn gedachten eens wat vaker
te laten voor wat ze zijn
en gewoon te doen..
misschien moet ik gewoon HUP hier op de muur schrijven
om me daar aan te herinneren
want ik voel me echt een stuk beter
bij (gewoon) Doen in plaats van bij (in cirkels) Denken

ik wens je een fijne Maandag
-X-

22 opmerkingen:

  1. O dat is een goeie zo op maandagmorgen! Ik denk nu dat ik echt moet gaan opruimen, maar doen is een ander verhaal! dus ga ik nu aan de slag, bedankt Ingrid voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enorm herkenbaar weer. Ik ben de laatste tijd ook aan het proberen meer van het 'hup' te zijn, maar dat kost nog best veel energie als je natuurlijk stand 'denken, peinzen, piekeren' is. Good for you dat je het toch gedaan hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ingrid Als ik om 12 uur ga werken dan zeg ik ook vaak hup om 11 uur op de fiets anders kom je te laat, wat helemaarl niet het geval is omdat het maar 40 min fietsen is maar anders heb ik inderdaat geen zin meer en de auto kan ik niet meer pakken omdat die naar de sloop is beland en geld voor een ander is er op het moment niet maar na afloop (om half 7)heb ik dan wel weer een voldaan gevoel gr Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen! Wat een mooie foto van die groene weide en het witte huisje. Ik snap wat je bedoelt met die modus en op een gegeven moment realiseer je je ineens dat je er al weken in zit (en er niet gelukkig van wordt). En als je dan iets gaat ondernemen is dat gevoel ineens zo goed.
    Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed gedaan! Ik herken het van alle kanten en ja gewoon doen werkt meestal het beste.
    Misschien moest ik die "hup" hier ook maar eens op de muur schilderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat klinkt jou verhaal bekent ,zo ontzettend herkenbaar.
    Hele fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je toch een liefelijk huis op een prachtig droomplekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Hup' op de muur schrijven, dat is een leuke! Voor mij ook niet zo'n gek idee, althans als het gaat om de dingen aan te pakken in huis, buitenshuis zit de 'hup' er wel in.
    Mooie foto van jullie huis trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, oei, oei, wat vreselijk herkenbaar weer! Drie keer raden wat ik net met koeieletters op mijn krijtbord schreef?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zou het de tijd van het jaar zijn? De vallende blaadjes-tijd. Heb er namelijk ook last van...erg herkenbaar dus.
    Vorig jaar ook al...
    Maar.....het zonnetje schijnt dus 'HUP'!
    We gaan er voor!
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zit ook in zo'n periode, maar gister gewinkeld met mijn kleindochter van 12. Geen voeten meer over maar helemaal leuk!
    Goh, wat woon je mooi!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het HUP kost mij ook nogal veel moeite de laatste tijd. En als ik hierboven naar de reakties van vandaag kijk ben ik niet de enige. Je hebt wel wat teweeg gebracht: al die vrouwen die op de muur gaan krijten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat klinkt als een geslaagd dagje Utrecht ☺!
    En dat plekje.......met zo'n herstzonnetje erop.......HEB JE OOK SLABBETJES IN DE AANBIEDING?????
    (gewoonweg om van te kwijlen ☺.)
    En dan NU........HUP.....aan het werk. (zeg ik tegen mijzelf! Want tja.....die maandagochtend hè?.........Ik merk dat ik al tientallen klusjes heb gedaan, maar.... dat dan als uitstel voor de belangrijke klussen....zoals de was en de strijk enzo☺...)

    Fijne dag, geniet van de zon!!
    Vanmiddag even lekker langs de dijk lopen of zo.....en daarna een lekker vers bakkie ☺. (Oh' ben stiekem een beetje jaloers geloof ik☺)
    (Heb net een lekkere poncho gekocht voor over mijn nep-leren jasje, voor 's ochtends op de fiets, als ik mijn zoontje naar school breng......kan je natuurlijk ook haken.....maar eer ik dat klaar heb......???)

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ontzettend herkenbaar! Ik zit momenteel ook in een periode cirkels denken, en je schiet er echt vrij weinig mee op! Knap dat jij je cirkel hebt doorbroken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo herkenbaar! Zo ga ik nu maar eens gauw een eindje fietsen, langs het postkantoor en van de zon genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn om te lezen, zo herkenbaar! Hoop dat ik ook wat vaker gewoon HUP kan zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Twee van my voorvaders het gekom van Utrecht na Suid-Afrika, ±350 jr gelede :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. HayHay!
    Ook ik vind het heel herkenbaar!
    Denk ook dat het misschien door de herfst komt, dus:
    Hupperderpup!!!
    Fijne dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo herkenbaar! Ik kan soms ook weken tegen iets opzien en als ik het dan heb gedaan blijkt het negen van de tien keer een klusje van niks en lucht het vooral op dat het klusje geen klusje meer is maar een geklaarde klus. En toch lukt het me niet (of in elk geval lang niet altijd) om dan bij een volgend klusje te denken doe het nu maar meteen, dan is het klaar en hoef je er niet meer over na te denken. En zo heb ik dat ook vaak met dingen doen. 's Avonds voor het slapengaan heb ik altijd 1001 dingen in mijn hoofd die ik best even de volgende dag kan doen en als de dag dan is aangebroken komt er weinig uit mijn handen. Misschien wordt het tijd dat ik jouw voorbeeld eens ga volgen en de handen uit de mouwen ga steken. Elke dag een klusje, dondert niet wat.....tijd voor actie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O! Wat een plaatje dat huisje van jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben helemaal blij... Ik zie een stukje van mijn meiden-kamer-behang (wit met bruin bloemenboompje) en meteen kwamen mooie herinneringen uit die tijd...
    Enne wat een geweldig huisje hebben jullie gehuurd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)