maandag 23 september 2013

Monday-morning-talks..



dus ik ben weer terug uit de Stad,
en zit hier in mijn kantoortje/werkkamer/eetkamer
soms kan de Maandagochtend mij wat overvallen..
als ik iedereen zich hier zie haasten
om de pont te halen op weg naar het werk,
lijkt het mij ook wel eens fijn om collega's te hebben
die dan bij het koffie-apparaat 
(waar dan van die waardeloze koffie uitkomt)
vraagt of je leuke vrije dagen had,
ik zou dan ongeveer het volgende zeggen...


oja, het was heerlijk,
ik had op Donderdag een afspraak met Jane 
ken je haar toevallig...ja, van die mooie blog en winkel..
we dronken koffie, fietsten door de stad,
bekeken heel veel woonwinkels, ter inspiratie
en we hebben echt een Heel Leuk plan samen
eh nee...ik kan er nog niet zoveel over zeggen
maar als het doorgaat ben je de eerste die het hoort..
nadat we 's avonds ergens gegeten hadden
in een cafeetje in de Pijp
fietste ik terug in de gietende regen..
echt...ik was Zo nat dat het water in mijn schoenen stond


die schoenen trouwens, 
ik deed ze aan omdat ze zo lekker lopen,
maar iedereen zei er iets van, ze waren niet Hip genoeg,
geloof ik, niet dat ik daar iets om geef..
het is nooit mijn streven geweest om hip te zijn
maar enfin...(nu ben ik niet meer te stoppen..:)
de volgende dag had ik een koffie afspraak
die uiteindelijk een lunch werd met Roos,
ja , die ken ik ook via het bloggen..
was echt heel gezellig, we zijn heel verschillend
maar ik kan het heel erg goed met haar vinden..
daarna winkelde ik nog wat
en kocht eindelijk het schaartje van Hay
ik zag het verschillende malen op Instagram
voorbij komen, en ik wilde het heel graag hebben..


ik ben ook nog even naar een rommelmarkt geweest
waar ik een stapel warme truien kocht..
allemaal grijs en zacht..en nee..ze waren helemaal niet duur..
die ene was..
de arme collega begint nu wat heen en weer te schuifelen
en op haar horloge te kijken
zeg, ik ga eens aan het werk..


ach ja natuurlijk, aan het werk,
ik zou maar door ratelen daar bij het koffie-apparaat
en mijn koffie zou allang koud zijn..
maar toch verlang ik daar wel eens naar op Maandagmorgen
zomaar een beetje tegen iemand aan babbelen,
en natuurlijk zou ik uiteindelijk ook vragen..
(ik zou dan later met veel plezier naar haar antwoord luisteren..)
zeg....hoe was jouw weekend?

ik wens je een fijne (werk) dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. Fijn weekend gehad hier!
    Ik word vrolijk van je plaatjes en praatjes! :-)

    grtjs, Saartje
    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jij mijn collega wilt zijn op de maandagmorgen... ik mis het ook. Het was een mooi verhaal en zo begint de week gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het goed begrijpen. Leuk verhaal schrijf je om de maandag ochtend mee te beginnen :) Je kunt echt leuk schrijven. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha...misschien kun je het eens proberen bij de koffie corner bij AH. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schaterende lach vanachter mijn laptop bij het lezen van je reactie!!

      Verwijderen
  5. Hi, hi, wat let jou, om een baantje te zoeken, voor de maandag??
    Bijv. bij een kringloop, hobbywinkel, woonwinkel of iets héél anders??
    Niet geprobeerd is altijd mis......

    Maar ondertussen heb ik weer genoten van jouw verhaal hoor!
    Fijne maandag verder, geniet vanmiddag van het z☺nnetje!


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, dat van die collega's enzo snap ik wel, heb ik ook wel eens...
    Maar het iedereen-de-deur-uit-en-echte-koffie-in-alle-rust-en-stilte-moment dat ik nu heb vind ik ook erg fijn.

    En ik vind jouw schoenen supercool, Hip zijn is toch zóóó 2012 ;-)

    xx mooie maandag

    ps ben wel errug benieuwd naar die plannetjes van jou en Jane, kan alleen maar goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er is niets mis met die schoenen! Heb je onze zaadjes mogen ontvangen?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is er mis met je schoenen? Helemaal niks toch!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zet je er toch leuke plaatjes bij! Geweldig verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blogcollega's zijn ook héél leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik mis het soms ook. Wat dat betreft zou mijn vriend best wel eens willen ruilen, en dat lijkt me dan wel wat ;-) hij heeft juist een hekel aan kletsen bij het koffie-automaat.
    Mijn weekend was heerlijk. Ik ben al een eind verder met die ajaal die ik zelf maak voor als we gaan trouwen, en bij de kringloop heb ik een stapel erg mooie sint-cadeautjes gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om te horen hoe jouw weekend was ! Ik miste je blogs de afgelopen dagen al, maar groot gelijk dat je even lekker weg was. Ik had ook een lekker weekend, veel leuke dingen gedaan met ook nog even een zonnetje erbij. Groeten van Stella.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tegen je mede-bloggers kletsen is ook leuk, tenminste, voor mij is het sowieso leuk om te lezen. Ik kan begrijpen dat je dit soms mist, alhoewel, werken op een kantoor is ook niet alles hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik herken dat hoor;-)
    Ik mis ook collega's als ik bezig ben voor "Villa Holland" of als ik aan het ontwerpen ben voor Pipowagen aan Zee.
    Collega's waar je lekker tegen kan klagen over je baas enzo...ha ha Dat werkt niet meer als je eigen baas bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk geschreven! Een herkenbaar gevoel. Het klinkt als een zeer geslaagd weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. HayHay!
    Ben zo benieuwd naar je plannen!
    Wat een fijn weekend heb je gehad.
    Mijn weekend was ook leuk. Zaterdag onverwacht burendag gevierd met de buren. Heerlijk buiten gezeten met lekkere taart :-)
    Enne wat een prachtige flamingo! Is van de Kitsch Kitchen toch?
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha, dan ben ik dus ook niet hip..(maar dat wist ik eigenlijk al wel) .ik zag die foto en dacht ' wat een leuke schoenen!' ...'k ben namelijk nog op zoek naar iets wat lekker loopt....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)