woensdag 18 september 2013

Went to the city..


zolang als ik me kan herinneren 
zeiden wij altijd ik ga naar De Stad
niet naar Middelburg
(want dat was zo ongeveer mijn hele leven
de 'grote' stad in de buurt)
of zelfs ik ga Statten
wat natuurlijk helemaal geen woord is
maar iedereen wist wat je bedoelde..
daar moest ik ineens aan denken
toen ik besloot een paar dagen naar Amsterdam te gaan
ik heb gewoon even behoefte aan iets anders
aan veel mensen, drukte en winkels
(ik hou helemaal niet van winkelen
maar nu ik al tijden enkel nog in de buurtsuper kom
heb ik er enorm veel zin in..)


dus dit is zo'n beetje het plan
dat lijkt misschien wat weinig
maar omdat ik niet van te voren weet
wat er allemaal op mijn pad komt
kan ik dat er natuurlijk nog niet intekenen ; )
wel weet ik dat ik het met Jane
ga hebben over een heel Goed idee 
wat we misschien samen gaan uitvoeren
maar dat is nog zo pril
dat ik daar ook al niks over kan zeggen
kortom dit is
behalve het feit dat ik weg ben
een bericht zonder nieuws


dus ik pak mijn gebloemde koffer in
waarvan de rits kapot is
maar ik neem m toch mee
vanwege het ik-ben-fijn-op-reis-gevoel
ik zal mijn laptop erin stoppen
maar ik heb geen idee of ik eraan toe kom om te bloggen
misschien heb ik het wel veel te druk
met over de grachten fietsen, winkelen
 mensen kijken, en te genieten van alles wat ik zie..
daar..in De Stad..

fijne dagen
tot gauw

-X-

24 opmerkingen:

  1. Klinkt SUPER GEZELLIG ☺.
    Geniet er lekker van!
    Ben benieuwd naar je belevenissen daar in de grote stad.......

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier in Amsterdam! Daar is altijd wat te beleven! Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HayHay!
    Heel veel plezier!
    Wat klinkt die gebloemde koffer zalig :-)
    Stadze!!!
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel plezier en geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier, en laat je niet van de sokken rijden op de fiets hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt heel herkenbaar. Ik woon ook 'buiten' en zo nu en dan, maar helemaal als het herfst wordt, moet ik écht even naar Stad. Om de mensen te zien, de lichtjes op de fietsen, de gekleurde regenjassen, de verlichte winkeltjes. Heerlijk. En daarna is het ook weer heel fijn thuiskomen.

    Veel plezier en geniet ervan.
    Groet,
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier!
    En ben benieuwd naar al je verhalen/aankopen daar. Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar...... ik woonde in Scheveningen en we gingen met de tram naar DE STAD om te STATTEN. Kleren kopen, een ijsje eten bij Florencia en op Prinsjesdag naar de Gouden Koets kijken. Nu woon ik in Middelburg, na 20 jaar in Ouddorp voor mij ook een STAD.
    Heel veel plezier in Amsterdam vooral ook met smeden van de plannen met Jane. Met warme hartegroet van TantJo.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk....statten!!!!
    Geniet ervan!!
    Liefs Theetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Klinkt heel gezellig! Geniet van Amsterdam!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Klinkt fijn! Ik ben zaterdag in Amsterdam geweest met schoonzus. We hebben ouderwets een rondvaart gemaakt en het tassenmuseum & Bijenkorf bezocht. Heerlijk dagje toegewenst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En toch zeg ik nog iedere week dat ik naar de stad ga als ik Middelburg in ga om een kop koffie te drinken of bij de Hema iets leuks te kopen. Amsterdam is geweldig als je er even uit wilt! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel plezier in Amsterdam! Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)