dinsdag 24 september 2013

Beautiful boxes



het is niet zo dat ik ze verzamel
(ik verzamel eigenlijk helemaal niets
de meeste dingen vind ik gewoon
zonder dat ik er naar zoek
en soms heb ik er dan Per Ongeluk
ineens een heleboel)
ik vind ze gewoon mooi..
de oude verpakkingen, voornamelijk dozen
zoals de bovenste ooit bedoeld om kadoo te geven..
(ik stel me dan zo voor
dat ik ergens in een jaren 50 keuken
met zo'n fijne gebloemde schort aan
sta te koken, de man komt binnen,
zet zijn hoed af en mij zo'n mooie doos geeft
met een lint erom, dan zeg ik ach dank je schat
waarop de man vraagt wanneer het eten klaar is
en de krant gaat lezen...; )




maar ik vind ook doosjes
met de meest gewone dingen erin,
punaises, nietjes, dat soort dingen..
soms is het bijna jammer om ze open te doen
de verpakking is eigenlijk een soort kadootje
en soms is de belofte van wat erin zit
fijner dan wat het Echt is...


maar vaak is de inhoud ook heel gezellig,
je doet er verder niets mee,
ik heb in ieder geval de roze poeder
nog niet gebruikt,
noch de haakjes om planten
langs een muur te leiden
maar ik kan ze onmogelijk weerstaan...


 deze heb ik wel gebruikt
een punnikmolen, 
echt, het werkt als een tierelier,
maar wat moet ik met meters en meters 
gepunnikt draad?


oh en deze,
helemaal compleet met handleiding en al,
en tips om betere foto's te maken,
doe er een rolletje in (ja, dat zal wel helpen, denk ik ;)
en haal de lensdop eraf voor je een foto neemt..
dat lijken mij waardevolle tips, geweldig!


dit is ook een mooie,
er zaten geen , ja hoe noem je dat
van die rondjes met kleine dia's
die je er in moet doen
maar wel een lijst welke verkrijgbaar waren
van zo ongeveer elke stad in Frankrijk,
het was een soort vakantie vanaf de bank...


terwijl ik zo mijn onbedoelde verzameling
aan het fotograferen was moest ik aan de 
bovenstaande quote denken
die komt uit (de overigens, erg leuke film)
Forrest Gump
en de mama van Forrest had gelijk
met haar prachtige metafoor..
je weet inderdaad nooit
wat je krijgt..
(maar misschien is dat uiteindelijk ook wel de charme..)

ik wens je een mooie dag
-X-

20 opmerkingen:

  1. Prachtige blog! En wat punniken betreft: op dit moment zijn er erg leuke boekjes te koop met bijzonder leuke ideeën voor meters punnikdraad! Echt waar, ik heb op zich niks met punniken, maar ik zou het er bijna voor gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ik ben gek op oude verpakkingen en oude affiches en reclames in tijdschriften! Vorig jaar in Denemarken nog genoten van het retrodesign van de plakjes chocolade voor op je brood :-) Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marese, wat ontzettend grappig om jou hier tegen te komen!!!

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige 'toevallige' verzameling doosjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooh wat geweldig (en je bedoelt view master denk ik), die doosjes zijn prachtig. Ik heb wel een aantal dozen van spellen die ik heb gekocht voor de doos. Doe ik verder ook niets mee. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij dit meeneemt alleen voor de verpakking.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig verhaal en die foto's....... zo mooi. Van mij mag je elke dag zo' verzameling laten zien hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat kan je doen met meters punnikdraad? een slinger maken natuurlijk! Zalige collectie die je daar hebt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij maakten vroeger met restjes wol een punnikdraad met véél kleurtjes, want de restjes waren echt klein. En die naaiden we dan aan elkaar tot eiermutsje (om het warm te houden). Ik denk zelfs dat ik nog zo'n mutsje heb liggen ergens (maar waar??) :)

    Groetjes en fijne dag
    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's. Ik zou niet weten wat ik met al die doosjes zou moeten, maar als ik ze zo bij elkaar zie staan word ik er helemaal blij van en wil ik ook zo'n leuke collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ooh wat een mooie doosjes! Dat gele doosje van Ringer's daar word ik helemaal blij (en hebberig:-) ) van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. i love boxes and old packaging too.i have quite a collection-especially tin ones :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Van meters punnikworst kan je mooie woorden maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk hoor, al die mooie doosjes. Staat vast prachtig in je huis. Gezellig bij elkaar.
    Ik vind de quote ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie doosjes! Ik moest gelijk denken aan het prachtige verhaal 'de molenaar" van Koos Meinderts en Harrie Jekkers , dat gaat ook over niet weten wat je krijgt ,het beluisteren of lezen zeker waard! lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Allemaal moois, ik word vrolijk van je posts!
    grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi!

    En van meters punnikkoord maak ik muizenstaarten, en vogelpoten, en koordjes aan potloden- en krijtjesrollen, en... Och, er is zoveel wat je ervan kunt maken. Ik vind een slinger of mooie woorden ook wel een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik moest zo lachen om je verzamelverhaal. Dat herken ik helemaal. Het zijn schattige doosjes. Ik vind dat doosje met die schansspringer (en die potloodjes) echt helemaal geweldig. Ja.... en de viewmaster, dat is wel eventjes geleden.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellig tafereel!
    Liefs Danielle (DivaDaan)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. O, ik zit er aan te denken om mijn naam van mijn blog (Ellebel) met een punnikdraad op een lap te naaien, als een banner. Dus zo'n punnikmolen zou ideaal zijn!!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat een gezellige plaatjes alweer Ingrid! Wat ik eigenlijk echt zou willen weten: hoe doe jij dat om deze doosjes en al die andere leuke spullen die op je blog verschijnen in je huis op te slaan zonder dat ze je hele huis overwoekeren? Gewoon een groot huis kopen?

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)