maandag 3 december 2018

Kaartjes stempelen


Waar ik echt heel erg goed in ben is dingetjes verzinnen
voor de webwinkel die heel veel tijd kosten, ik mag wel
zeggen dat het een talent is, haha.
Wantjes haken, postzegels uit sorteren op kleur of thema,
het vouwen van sterren en bootjes, inpakken van bestellingen,
mooi papier zoeken, een lintje hier, een plaatje daar.
Allemaal leuk maar ik moet wel echt in de Zen-stand.
(waarmee ik bedoel, als je haast hebt dat het dan echt niks
gaat worden, een eindtijd in gedachten hebben is ook 
geen goed idee, je begint ergens en het is klaar als 
het klaar is, dat is hoe het, het beste werkt :-)


Laatst dacht ik dat het misschien een goed idee was
om kleine kaartjes te maken, die je als label kunt
gebruiken door er een gaatje in te maken met een 
perforator, of als naamkaartje op een bord, of om 
het op een pakje te plakken..
Eerst moest ik alle kaartjes snijden, oh nee, eerst
geschikt papier, dus de hele papierla moest leeg, haha,
daarna het snijden, en nog een keer heel precies 
bijsnijden, anders waren ze niet even groot.
(ik ben ook heel precies, als er het er niet super
netjes uitziet gooi ik het zo in de prullenbak)


Dan kleine papieren bandjes er om maken, fotograferen,
photoshoppen, want het is eigenlijk veel te donker om 
goede foto's te maken en dan in de webwinkel zetten.
Ik verkocht een paar setjes van deze,
als je het allemaal in uren uit zou rekenen,
verdien ik er helemaal niets aan, enfin het zij zo..
De winst zit hem in het kalm bezig zijn met iets leuks.

Je kan deze natuurlijk ook zelf maken als je dat leuk vindt,
de kaartjes zijn 5 bij 7,5 cm (precies 7,5, natuurlijk :-))
groot, je kan ze snijden van dunne karton.
In deze tijd zijn er overal kleine kerst-stempeltjes
te koop, dus die stempel je dan op je kaartjes (logisch)

Ik wens je een fijne maandag
-X-

3 opmerkingen:

  1. Ik waardeer je 'dingetjes' enorm, maar dat heb je al gemerkt ;-) Je kaartjes zijn perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooooh, wat mooi: "een eindtijd in gedachten hebben is geen goed idee, je begint ergens en het is klaar als het klaar is". dank je wel!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Da's misschien heel raar maar ik vind stempelen erg moeilijk: ik slaag er maar niet in om te stempelen zonder randjes van de stempel erbij ....

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)