dinsdag 11 december 2018

Poppetje


Toen ik zwanger was van mijn zoon Daan, tekende 
ik alle geboortekaartjes zelf, de ene na andere,
met het getekende poppetje wat op de foto staat.
Dat poppetje is een blijvertje gebleken, ik tekende 
er honderden in de jaren daarna voor mijn kinderen.
Omdat het eigenlijk alleen een driehoekje is met een
hoofdje kon ik ze in van alles laten doen.
Jaren later haakte ik de pop naar mijn eigen voorbeeld,
laatst vond ik de pop ergen in een koffer, ik was 
helemaal vergeten dat ik hem ooit gemaakt had..
Vlak daarna kwam mijn zoon naar Amsterdam, om te 
vertellen dat zijn vriendin Julia zwanger was,
het was allemaal nog heel pril, maar nu mag ik het 
dan toch eindelijk vertellen, aaah zo fijn..
Zo fijn dat Daan zijn plek heeft gevonden in Wenen,
dat ze dit avontuur samen aan durven gaan en wat
bijzonder dat ik nu oma wordt (haha, ik ben oud :-))
Het oma zijn op afstand wordt wel een uitdaging,
dat worden heel veel reisjes naar Wenen.
Ik zal de pop die ik maakte naar het poppetje op
het geboortekaartje van Daan eens een jurkje geven
zodat ik hem mee kan nemen voor het kindje :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

20 opmerkingen:

  1. O wat leuk! Van harte gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed, en kun jij straks babyspulletjes gaan maken. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Oma Ingrid. Ga maar fijn haken. Voor het kindje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg! Van harte gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd. Zo leuk dat jouw zoon en schoondochter een kindje krijgen. En dat jij de titel oma mag gaan gebruiken. De afstand vraagt wat meer, maar dat is echt de moeite waard. Leuk dat je nu net het gehaakte poppetje terugvindt. Een poppetje vol herinneringen, dat nu leuk is voor de volgende generatie.

    Lieve groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk nieuwtje verstopt in deze blog. Proficiat allen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd, wat een mooi bericht!
    En hoe bijzonder: dat je de geboortekaartjes zelf tekende!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk voor jullie allemaal, gefeliciteerd. Een nieuwe generatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk, gefeliciteerd ! Marie uit Antwerpen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een GEWÉLDIGE blije boodschap..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk Ingrid, hartelijk Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi nieuws, van harte gefeliciteerd!♥
    Dat zal wel genoeg nieuwe creatieve inspiratie geven!
    Lucette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Superleuk Ingrid, gefeliciteerd met je a.s. omaschap! <3
    Nu nog een mooi driehoekig jurkje voor de pop. Wat een lief kadootje!
    Xx Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd a.s. oma, ik heb twee schatjes van kleindochters en ik kan je vertellen dat het zo verschrikkelijk leuk is om oma te zijn. Je gaat vast nog veel meer maken voor je kleinkind.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)