vrijdag 7 december 2018

Zuidwesten wind


Mijn moeder hield helemaal niet van de wind, dacht 
ik toen ik vanochtend net wakker was en buiten 
de wind hoorde gieren langs het huisje..
Ze hield ook niet van regen en al helemaal niet 
van de zee, wat niet fijn voor haar was, want
we woonden jaren lang,
zo ongeveer op loopafstand van de zee...
Ik denk dat ze een beetje bang was van de kracht er van,
of misschien de onvoorspelbaarheid en zodra ze kon 
verhuisde weg van de zee en de wind die nu eenmaal
vaak waait als je aan de kust woont.
Ik hou van de zee, van de wind en de regen in dat opzicht
lijk ik totaal niet op haar, maar de laatste tijd merk ik
wel eens dingetjes op bij mezelf waarvan ik dan denk,
nu ben je net je moeder, ohoh, maar het is goed zo.

Vandaag gaan we de as van mijn moeder uitstrooien,
samen met mijn broer en zus die speciaal uit Spanje
over kwam, vandaar dat ik aan haar dacht.
Het is vandaag een regenachtige dag en er staat een 
stevige zuidwesten wind maar toch gaan we..
We brengen haar terug naar de Veluwe waar ze 
geboren is, zo ver mogelijk weg van de zee, ergens
in het haar zo geliefde bos waar de wind niet 
buldert maar de blaadjes zachtjes laat ritselen...

Ik wens je een fijn weekend
-X-

15 opmerkingen:

  1. Sterkte ermee vandaag, zal heel emotioneel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel sterkte vandaag,vandaag gaat ze weer naar huis..mooi..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel sterkte, ook voor je broer en zus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele mooie dag gewenst samen. Ook al zal het ook moeilijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk aan je. Emotioneel mement, en mooi dat jullie dat doen op een haar geliefde plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat jullie dat met zijn drieen kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mein aufrichtiges Beileid! Meine Mutter verstarb ebenfalls, im September war es...

    ...ich fühle mit Dir!

    Herzliche Grüße von Heidrun

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi om dat samen te doen! Jullie brengen haar weer thuis.
    Liefs, Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat klinkt wel als een fijne plek voor haar. Een bijzondere dag voor jullie, sterkte!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dat jullie dit samen kunnen doen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop dat alles mooi, warm en sereen is verlopen.
    Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)