maandag 10 december 2018

Winterslaap


Goedemorgen op deze wederom grijze en donkere 
maandag, ik moet zeggen dat ik echt met veel moeite 
uit mijn bed kom deze dagen, het is zo lekker onder 
mij stapel dekens terwijl het buiten waait..
Niet dat ik niet op tijd naar bed ga, ik denk soms al 
om 9 uur in de avond, zal ik al..maar dan probeer ik
het nog een beetje te rekken.
Het is zo donker nog 's ochtends dat ik mijn ritme een 
beetje kwijt ben en ik draai me vaak nog even om
in plaats van op te staan en dan lig ik een beetje te
dommelen, maar daar wordt ik dan weer heel suffig van.
Overdag heb ik vaak niet het gevoel dat ik echt wakker
ben geworden en dat ik zo in slaap zou vallen als 
ik even op bed zou gaan liggen.
(de fles op de foto heeft eigenlijk niets met dit verhaal 
te maken, het was de enige foto van een deken 
die ik had, haha)


Dat ik de hele dag in wol gehuld ben, ik ben nogal 
kouwelijk en heb vaak een coltrui en een een vest aan,
helpt mij niet bepaald van dat suffige gevoel af.
Ik ga elke dag een uurtje fietsen en ik slik allerlei
vitamines maar het lijkt allemaal niet te helpen.
Mocht je dit op de enige manier herkennen en de
perfecte, of minder perfecte, vind ik ook al fijn,
remedie weten tegen het gevoel dat je zo ongeveer
in een winterslaap bent gesukkeld, weten, zou je mij
dat willen laten weten..
Bij voorbaar dank.
Ik ga maar eens een kopje koffie drinken, in de hoop
dat ik wat wakkerder wordt, ik moet een hoop doen
vandaag waarbij ik een helder hoofd goed zou 
kunnen gebruiken en ondertussen kijk ik uit naar
het moment dat ik weer onder mijn dekentje kan
kruipen, oh haha, dat duurt nog wel even..

Ik wens je een fijne dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Je gezicht met water met zeezout wassen of eigenlijk het zoute water tegen je gezicht plensen als een golf van de zee.
    Maar een duf gevoel heeft soms ook een doel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iedere ochtend zit ik achter de lichtlamp anders kom ik november december niet door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij mij helpt vitamine D goed, ik slaap beter, heb meer energie en een helderder hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er zelf niet zo’n enorme last van maar als dat voor jou wel zo is, is het wellicht een goed idee om eens te laten nagaan of je wel genoeg vit D en andere vitamines ed hebt in je lichaam? Dan kun je eventueel ook gerichte maatregelen treffen als je tekorten zou hebben. Ik heb jaren geleden een ernstige vitamine D deficiëntie gehad, dat was destijds niet tof maar met de goede aanvulling wel zo opgelost en sindsdien weet ik dat dat dus een aandachtspunt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Op tijd naar bed maar ook op tijd opstaan. Drink geen alcohol. Drink na 12:00 geen koffie maar ook geen zwarte of groene thee meer. Eet 's avonds laat geen koolhydraten meer (bijvoorbeeld een crackertje om honger te voorkomen).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geen leuke oplossing maar ik heb gehoord dat volwassen beslist niet meer moeten slapen dan 7 hooguit 8 uur..
    Dus s'avonds iets later je mandje in en s'morgens niet omdraaien maar eruit! Bij mij werkt het écht!
    Probeer het gewoon een paar dagen, werkt het voor jou niet mag je dit advies gewoon vergeten. Liefs Micha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daglichtlamp! Elke ochtend een half uurtje en je bent een stuk fitter de rest van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb er ook moeite mee hoor maar een vast opstaan moment scheelt wel (ik heb er nog één van twaalf dus moet opstaan, dat scheelt natuurlijk ook) en ik knutsel of lees veel bij een daglichtllamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik visolie pil in de ochtend. En een magnesium pil
    in de avond. Voel mij daar erg fit mee.♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. kaarslicht en ook een zoutlampje aan, dat doet voor mij een beetje 'zonnig' aan en dan mis ik die zon toch ietsje minder :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)