maandag 22 juni 2020

Lekker bezig


Gisteren had ik een verkoopdagje, ik maakte gebreide 
schelpen en zeeëgeltjes en die verkocht ik dan als setje.
Oh ja, er zat ook nog een aquarel bij van de zee, eigenlijk
was het dus een 'verlangen naar de zee, pakketje'.
Als ik zeg verkoopdagje klinkt dat allemaal heel ontspannen
en gezellig, maar ik ben altijd een beetje gespannen en ik
zie er altijd een beetje tegenop, elke keer hetzelfde :-)
Om chaos te voorkomen bereid ik me altijd heel goed voor, 
dagen eerder begin al met kaartjes stempelen, (alleen
gekken en dwazen zetten hun naam op deuren en glazen,
dat spreekwoord schiet me nu te binnen met deze foto)
bootjes vouwen, bedankbriefjes schrijven en  gezellige
aardigheidjes verzamelen om erbij te doen.


Vervolgens zit ik dagen lang te dubben over de juiste prijs,
dan heb ik iets bedacht en dat leg ik dan aan P voor, die 
econoom is, die zegt dan altijd dat is veel te weinig,
reken nu eerst eens uit wat je aan materiaal kwijt bent..
Haha, ik en rekenen, maar goed dat doe ik dan en dan kom 
ik zo ongeveer op nul uit, dus dan kom ik met iets hogers.
P vind het dan nog altijd te weinig; hoeveel uur heb je daar
wel niet aan besteed? (veel, altijd veel) maar ik vind dat ik
mijn uren niet echt kan meetellen, dan zou alles wat ik 
maak volstrekt onbetaalbaar worden..
Uiteindelijk heb ik dan een prijs die ik goed vind, maar
dan ben ik een beetje zenuwachtig of mensen  dat wel
willen betalen, meestal is dat wel zo, maar toch..
Dan leg ik alle pakketjes klaar met nummers enzo en post
ik het, vervolgens moet ik dan alle berichtjes beantwoorden
en de juiste pakketjes in de juiste doosjes doen.
(en wat foutjes herstellen, ik raak altijd in de war van
die nummers enzo; huh dit was toch..oh nee toch niet :-)

Enfin, na vele vele uren is alles ingepakt en heb ik het 
gevoel dat ik een marathon heb gelopen, maar als ik
nu kijk naar het stapeltje keurige doosjes ben ik toch
blij dat het weer allemaal gelukt is!
(voorlopig maar weer eens even niet)

Ik wens je een fijne dag
-X-

6 opmerkingen:

  1. Dat verkoopdagje is mij ontgaan. Ik kijk nog weleens hoe het met je winkeltje zit maar die is er niet meer althans ik kan geen link meer vinden. Je "zee set" is erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had je een online verkoopdagje ? Je zal weer veel mensen blij en gelukkig gemaakt hebben !
    Ik kende de uitdrukking niet. Hier in België (of toch in deze streek) zeggen we : "De namen van zotten en gekken, vind je op alle hoeken en plekken."

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, te laat voor jouw verkoopdagje. Je hebt vast heel veel anderen blij gemaakt.
    Goed idee om eens een blikje achter de schermen te geven. Het kost veel energie, tijd, materiaal en twijfels, maar je doet het toch maar mooi. Een volgende keer gewoon weer een verkoopdagje organiseren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe en waar is je verkoopdagje dan?
    Ik zie geen link.
    Leuke pakketjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er gezellig uit!
    Ik kan me helemaal voorstellen dat de voorbereidingen niet niks zijn. Knap dat je doorzet en mensen blij maakt met al het moois.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)