woensdag 10 juni 2020

De grove kuis


Omdat wij in een klein huisje wonen is alles behoorlijk
strak georganiseerd of eigenlijk moet ik zeggen ik hou er
van als alles opgeruimd en schoon is, of ik nu in een 
klein huisje woon of niet, maar hier zou je zeker over
de dingen struikelen als het niet netjes is..
Elke dag doe ik even een rondje, de grove kuis noemen 
we dat voor de lol, het wil zoveel zeggen als dat ik zorg 
dat het aanrecht leeg is, de wasbakken schoon en alle 
los liggende rommeltjes op hun plek.
Ook veeg ik altijd alles even aan, ik weet niet waarom 
maar dat vind ik gezellig met zo'n bezem en een blik en 
veger, ik doe nog net geen gebloemd schort aan ;-)
Ik vind het ook leuk om wat dingetjes te herschikken,
terwijl ik ze dan even af stof met zo'n geruite stofdoek
en dan net even anders neerzetten, je hebt er niets aan
en niemand die het opvalt maar het geeft mij een 
opgeruimd en geregeld gevoel, haha, whatever works.


Ook vind ik het fijn als de wasmachine draait,
alsof je heel erg bezig bent met wassen terwijl je eigenlijk
koffie zit te drinken op het stoeltje achter het huis.
Kortom ik ben een schoonmaak rommelaar, dingetje hier,
dingetje daar, P daarentegen gaat zo ongeveer één keer per 
week een even goed tekeer, bij voorkeur als ik niet thuis ben.
Dan gaan de stoelen, mandjes en wat dies meer zij van de vloer
worden er emmers heet water gepakt, de dweil en wordt ons
mini badkamertje schoongemaakt met soda en borstels.
Als ik dan thuis kom ruikt het hele huis naar groene zeep,
(hij heeft een voorkeur voor ouderwetse schoonmaak spullen)
en is alles spic en span, zo'n leuke uitdrukking..
De rest van de week veeg, kuis en herschik ik dan weer
lekker verder, ik heb er helemaal geen hekel aan, ik krijg
er ook een opgeruimd hoofd van (oh, dat is wel nodig)

Mooi in evenwicht is het eigenlijk zo, ik dacht er nooit zo
over na, zo gaat het gewoon, maar nu ik het hier neer typ.. :-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Geweldig! Een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd. Ik ga gauw aan de slag 😉 Groetjes, Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi evenwicht tussen jullie beiden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig zo een fris ruikend huis 💛

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo doen jij en P ieder een deel van de schoonmaak en geheel op jullie eigen manier. Om samen in een fijn, schoon huis te wonnen waar jullie het gezellig hebben.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jahoor ik hou er ook van, kan gewoon genieten als voor mijn gevoel overal dat doekje weer geweest is. Liefst vers bloemetje erbij mmm.... Wat ik nog zeggen wil ik voel mezelf een oen, schijnbaar heb ik er altijd overheen gelezen maar opeens valt P mij op. Ik dacht gewoon dat je altijd alleen was, waarom? Tja ik ben blond he
    Lekker samen opruimen weet niet of dat hier zou lukken, mijn man is niet zo opruimerig....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk om te lezen!
    Ik houd van een opgeruimd huis, wil alles graag op de plek hebben. Manlief vindt het altijd netjes, ook als ik het een rommeltje vind ... we vullen elkaar mooi aan ;-) ...
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)