maandag 29 juni 2020

Wolmand


Dit is mijn wolmand, die staat onder de bank, zodat ik
hem op de pak heb 's avonds want dan haak of brei ik
altijd terwijl ik een serie of zoiets kijk, dat kan ik
tegelijk want het handwerken gaat vanzelf...
Of althans dat ging het totdat ik het gedoe kreeg met
mijn vinger, nu kost het vele malen meer moeite en daar 
word ik nogal treurig van want, zeg nu zelf, wat is er
heerlijker dan zo'n mand met fijne wol en allerlei
half afgemaakte projectjes die op je wachten.


In zekere zin, zonder dat het de bedoeling is dramatisch 
te klinken, oh haha, is handwerken mijn lifeline, al van
jongs af aan is handwerken mijn grootste plezier..
Ik ben ooit begonnen met sokken verknippen, wat misschien
niet altijd de bedoeling was, zodat ik kleertjes kon maken
voor mijn beer en later leerde ik breien en haken op school.
Later breide ik mijn eigen truien, kleintjes voor de kinderen
en ga zo maar voort, de berg handwerk die ik in de loop
der jaren maakte zou enorm zijn als ik het bewaard had.
Dit zijn dingetjes die ik vrij recent maakte, tijdens en voor
het gedoe met de vinger, ondanks dat het zeer doet..

Dus vandaag ga ik naar een fysiotherapeut in de hoop dat 
zij recht kan breien wat nu krom is (mijn vinger),
haha, ik vond het het zelf wel een leuk grapje :-)
en ik hoop dat ik uiteindelijk zo'n breiende oma word, 
oh wacht even, dat ben ik al!

Ik wens je een fijne dag
-X-

11 opmerkingen:

  1. Zulke leuke foto's!
    Ik hoop echt dat die fysiotherapeut iets goeds kan betekenen voor je vinger zodat je weer recht kan breien en averecht en kabels en gaatjes, wat jij maar wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh hopelijk kan de fysio helpen! Want zo is het behoorlijk vervelend.. En wat een leuke dingen maak je toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Het lijkt wel een schilderij.
    Beterschap met je vinger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ik heb ook zo'n mand... zonder pijnlijke vinger maar met te weinig tijd....zalig toch al die mooie zachte wolletjes - Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop voor jou dat het goed komt!!Ik ken dat gevoel ook. Ik kan geen televisie kijken zonder iets te breien of te haken.
    succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sterkte met je vinger. Ik kan niet breien en tv kijken tegelijk. Maar we hebben ook geen tv. Komt goed uit

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat vervelend voor je. Ik zal voor je duimen dat de fysiotherapeut je kan helpen om de vinger weer zijn mobiliteit terug te krijgen.
    Leuke foto's van jouw wolmandje en breisels.

    Beterschap, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg vervelend. Als je handen niet stil kunnen staan is dit extra vervelend. Hopelijk komt het snel weer goed. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke mandje!
    Beterschap met je vinger. Hopelijk kan jouw fysiotherapeut goed breien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)