vrijdag 19 juni 2020

Weer wat je kunt horen


Elke dag kijk ik wel een paar keer per dag op sites over
het weer, verder kijk ik nooit zoveel op internet, ik weet
eigenlijk niet zo goed waar naar, ik kijk naar de 
voorspelling van de dag en die van de langere termijn.
Meestal op de Buienradar maar ook Windytv is erg leuk,
daar kan je van alles los aanklikken, zoals onweer ofzo.
Het meest hou ik van weer wat je kunt horen zoals wind,
regen (zeker als ik in bed lig) en van onweer na een warme
dag, oh het gerommel in de verte aan de hemel, heerlijk.


Deze foto's nam ik gisteravond vanuit mijn voordeur, ik heb
het geluk dat ik vanuit mijn raam een behoorlijk stuk lucht
kan zien, ik ben echt een naar buiten kijker :-)
Kijk die gezellige rol met gras, net het platteland..
De voorspelling van volgende week is dat het warm wordt
met een strakblauwe lucht, dat is het weer waar ik het minst
van alles zin in heb, het huisje, wat pal op de zon ligt veranderd
in een oven en vooral 's nachts, aaah die plak nachten..
Het altijd zo rustige straatje hier veranderd dan in een soort
van feestlocatie, met zwemmers, picknickers en van die groepjes
met zo'n geluidsbox bij zich (dat is geloof ik de nieuwe mode)
met harde muziek (nu ben ik definitief een oude zeur, haha)

Nee, geef mij maar een fijne herfststorm of een goed onweer,
(een uitzondering zou ik willen maken voor de sneeuw die
geruisloos neerdwarrelt) maar je doet er niets aan, aan het weer,
gelukkig maar en ik zal het maar nemen zoals het komt.
Dat is overigens voor veel dingen het beste :-)

Ik wens je een fijn weekend
-X-

6 opmerkingen:

  1. De geur van een zomerse bui, heerlijk!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk de geur van gras na een bui,goed voor de natuur en o wat zijn je gehaakte schelpen van gisteren op je bord mooi gr j.s

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk een verfrissende bui. Ik hou van alle seizoenen, maar het meest van de lente en de zomer. Zonder jas en schoenen naar buiten. Buiten eten en genieten in de natuur. Van die lange dagen dat het bijna niet donker wordt, daar kan ik zo van genieten. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kan het weer ons doen verwonderen hè?
    Mooie foto's van die donkere luchten.
    Het is idd maar goed dat we het weer niet zelf kunnen regelen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja vooral het weer wat bij je bovenste foto hoort. Vroeger, als de regen dan met bakken uit de hemel kwam ging ik weleens buiten staan. Zo heerlijk ontladend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker in bed luisteren naar de regen. Heerlijk! Met onweer heb ik dat niet zo. Mooie uitkijk heb jij uit jouw huis. Daar kun je alle soorten weer goed zien en horen.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)