woensdag 23 oktober 2019

Rode fiets


Nu ik al die leuke fietsjes weer gezien had in Wenen,
viel de mijne toch een beetje tegen toen ik thuis kwam.
Het was een hele oude fiets, waar verder niets op tegen is,
ik had hem al zeker 15 jaar en ik kocht hem ooit 
tweedehands, hij vertoonde allerlei gebreken, en af en 
toe viel er eens iets af, oh haha.
Toen de versnellingen het opgaven en ik eens informeerde
wat het zou kosten om hem helemaal op te laten knappen,
sloeg ik stijl achterover (als beeldspraak) van de prijs.
Het was ongeveer net zo duur als een nieuwe fiets,
dus begon ik te overwegen (wel, niet, wel, niet)
of ik het mezelf zou gunnen, een nieuwe fiets.


Ik had nog nooit een fonkelnieuwe fiets gehad, ook als
kind niet en na eindeloos wikken en wegen ging ik 
hier in de stad bij een fietsen winkeltje kijken.
De fietsen worden in Amsterdam gemaakt, dat vond ik
heel erg leuk en ik was eigenlijk van plan om een
zwarte fiets te kopen, maar toen zag ik de rode..
Oh mijn kinderhart, wat nog ergens in mij schuilt,
begon toch wel heel erg snel te kloppen en ik besloot
om er aan toe te geven, ik kan mezelf heel goed dingen
ontzeggen maar deze wilde ik echt heel graag.
En oh, wat fietst hij lekker (zo heet de fiets ook :-)
ik had geen idee dat je zo makkelijk voort
zou kunnen zweven over de straten, en zo stil,
 zonder gerammel en geploeter, wat een plezier.
Ik heb 2 kettingen om hem vast te zetten en zelfs een 
fietsverzekering genomen want ik moet er niet aan 
denken dat iemand anders er vandoor gaat 
met dit mooie cadeau wat ik mezelf gaf.
(hoezeer ik ook iedereen een rode fiets gun ;-)

Ik wens je een fijne dag
-X-

9 opmerkingen:

  1. De rode fiets, al bij het eerste plaatje dacht ik aan het alom bekende schilderij dat Ikea al jaren verkoopt. Een Amsterdamse gracht in zwart-wit met op de voorgrond een rode fiets.
    Die rode fiets van jouw verteld een ander verhaal, daar kun je een mooie serie van maken. De avonturen van de Rode Fiets...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je fiets een plaatje, zo leuk! Een mooie kado voor jezelf waar je telkens weer plezier van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed voorbeeld doet goed volgen. Als er nu een Weense foto's maakt van fietsen van fietsen in Amsterdam, zit de jouwe er gegarandeerd tussen. Alleen al vanwege de naam! Mooie fiets en bravo voor het jezelf gunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige fiets en vooral prachtig dat je hem gegund hebt aan jezelf!! Geniet er maar LEKKER van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk dat jij jezelf dit nu eens hebt gegund. Ik begrijp heel goed dat je met deze fiets super blij bent. Zelf kocht na altijd op rammelende opoe fietsen te hebben gereden met een kinderzitje achterop, een gloednieuwe fiets zonder bagagedrager en in het zachtblauw! Dus ik deel jou fiets blijheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je nieuwe fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Da's n mooie fiets, ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave fiets en nu is hij echt van jezelf. Heerlijk om overal naartoe te fietsen en ook om om hem vaak mooi op de foto te zetten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige fiets, dat je maar vele mooie kilometers mag maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)