maandag 21 oktober 2019

Weense fietsjes


Mijn voorliefde voor mooi oude fietsjes is inmiddels
misschien wel bekend en ook in Wenen kon ik 
mijn lol op (gekke uitdrukking eigenlijk)
Ik had wel honderd foto's kunnen nemen
want ze staan echt overal, van die geweldige
fietsjes in heerlijke kleuren.


Helaas had ik niet zo'n fietsje tot mijn beschikking,
maar ik heb vele uren gewandeld door de stad.
In het begin wat aarzelend, ik ben niet zo'n avonturier,
en ik ben wel vaak in Wenen geweest maar dan ging
ik vaak met mijn zoon Daan mee op pad.
Ik liep gewoon gezellig mee terwijl hij vertelde over
de stad en alles wat er zo ter sprake kwam, maar ik
lette helemaal niet op de weg of welke bus of
metro we moesten nemen als we ergens heen gingen.


Bovendien zat ik nu in een heel andere buurt dan waar
hij woont, dus ik had steeds een kaart bij me,
maar in het echt ziet het er dan toch heel anders uit.
Op één van mijn eerste wandelingen was ik zo anders
gelopen dan ik dacht dat ik naar Daan appte, ik heb geen
idee waar ik ben, hij staat ook niet op de kaart, deze straat.
O haha, ik was zover afgedwaald dat ik op het verkeerde
stuk kaart keek, met wat hulp van Daan ben ik
weer op de goede weg (het goede pad ;-) gekomen.


Naarmate de weken vorderden raakte ik langzaam
vertrouwd met de stad en wat belangrijker is misschien,
ik vertrouwde meer op mezelf, ik kon dit heus wel.
Ik werd gaandeweg niet meer paniekerig als ik het
even niet wist en ik dacht steeds vaker, geen probleem,
gewoon even rustig kijken waar je bent en dan een
een route uitstippelen, loop je verkeerd dan kijk je opnieuw..
(geldt dat eigenlijk niet voor alles bedenk ik me
nu ik dit zo aan het typen ben?)

Ik wens je een fijne dag
-X-

8 opmerkingen:

  1. Ik vind het altijd lastig wat de bovenkant van de kaart is en of ik dus naar links of naar rechts moet. Route herberekenen is ook een fijne op de navigatie. Er zijn meerdere wegen die naar Rome (Daan in dit geval) leiden. Vrolijk hoor al die fietsen. Dus in Wenen wordt er ook heel wat afgefietst...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dwalen door een stad heeft ook z'n charme. Je komt zo veel onverwachte dingen tegen, zoals al die leuke fietsjes. En gelukkig kon je niet verdwalen met je zoon als noodhulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk hoor, zwerven door een stad en wat voor een, wenen! momenteel doe ik dat in madrid. en tegen verdwalen ... gebruik ik google maps, niet online maar ik heb wel 'mijn locatie' aanstaan, geloof ik, ik kan tenminste altijd zien waar ik ben, en waar mijn appartement op de kaart is weet ik inmiddels.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je je blog weer nieuw leven hebt ingeblazen net nu ik je gevonden heb! Ik geniet van je verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al lopend en kijkend naar al die bijzondere fietsen raak je in een vreemde stad zo de weg kwijt. Gelukkig wijst je zoon je dan de weg terug en jij hebt een bijzondere verhaal bij de mooie fietsfoto's.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sinds ik een smartphone heb gebruik ik google maps en ik vind dat zoooooo handig!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)