vrijdag 18 oktober 2019

Koniijntje


Natuurlijk nam ik allerlei cadeautjes mee voor Timo,
en eentje daarvan was zo'n klein konijntje, het is
een patroontje wat ik nog kende uit de tijd dat 
mijn zoon Daan nog op de Vrije school zat.
Ik moest wel even goed nadenken hoe het ook alweer
zat en ik probeerde verschillende dingen uit.
Uiteindelijk lukte het me om er eentje te maken,
eigenlijk is het super simpel, maar je moet wel
even weten hoe, mocht je er ook eentje willen 
maken, zo doe je het, of misschien beter gezegd,
zo deed ik het;

Je maakt een vierkant lapje, ik zette 30 steken op met
breinaalden 3,5 , als je dikkere wol en naalden gebruikt
wordt het gewoon wat groter (vanzelfsprekend :-)
Ik vulde het konijntje op met schapenwol maar je kan 
ook een synthetische vulling gebruiken.
Bij stap 3 vorm je het hoofdje en de oren, bij stap 5
het lijfje, je moet er niet teveel vulling indoen, het 
moet wel lekker zacht blijven natuurlijk, het is een
kwestie van proberen wat het beste resultaat geeft.
(dat is het eigenlijk altijd met handwerken, gewoon
blijven proberen totdat je het goed vind, dat vind ik
nu ook net het leuke er aan)

Dus, veel plezier met proberen (haha) en ik wens je 
een heel fijn weekend.
-X-

7 opmerkingen:

  1. Super schattig. Lief cadeautje voor Timo. Wat maak jij altijd prachtige foto's. Die met de vier konijntjes zou een prachtig schilderijtje zijn voor op een babykamer. Samen met de gebreide konijntjes.
    Bedankt voor het patroon.

    Groetjes en fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatje! Dat staartje! Ik ben verliefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, toch ook zo'n schattig konijntje voor Timo. Wat leuk dat het al zo'n "oud" patroontje is. Het doet me denken aan het schaapje wat ook uit 1 lapje gaat. Dat is ook zo'n schatje. Ik krijg er haast lente gevoelens van haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh deze ken ik nog wel, ze zijn zo schattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel voor de uitleg, echt heel lief en top om kleine restjes wol op te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)