zaterdag 1 februari 2014

De Hup-Club


Je mag wel zeggen
dat ik de Hup behoorlijk kwijt was
de afgelopen tijd..
griep, beslissingen waar ik niet uitkwam..
ik liep maar een beetje te dralen,
begon aan iets, maakte het niet af..
kortom ik was aan het dralen...
Zelfs de H was van de muur gevallen
en ik kon hem nergens meer vinden...


Dus ik zocht en ik zocht..
maar ik vond hem nergens..
uiteindelijk besloot ik maar een nieuwe te knippen,
hem erbij weer te plakken
en een nieuw plan te maken..
Ik maakte wat afwegingen, hakte knopen door
en maakte lijstjes om de chaos in mijn hoofd te ordenen..


Als ik dan zo bezig ben,
denk ik wel eens dat ik de enige ben
die zo loopt te rommelen met de Dingen,
als ik op Instagram enzo kijk,
lijkt het alsof iedereen in een rechte baan
op zijn doel afgaat en de ene na de andere 
mooie prestatie neerzet...
Maar dat is vast niet zo..
misschien denken anderen dat van mij ook wel..
(dus niet!)


Dus ik dacht dat het misschien een leuk idee zou zijn,
om een soort van Hup-club te beginnen..
voor iedereen die ook de H 
en daarmee de Hup in zijn leven ook wel eens kwijt is..
Ik heb kaartjes gestempeld met Hup erop
(als een kleine reminder)
 voor een ieder die het leuk vind..
Als je mij een mailt, mail ik je mijn adres
en als je dan naar mij een envelop stuurt
misschien met een verjaardagskaartje,
ik ben in Februari jarig..
(dat was wel heel leuk vorig jaar)
en met een envelop met je adres en postzegel
gericht aan jezelf, stuur ik je een Hup-kaartje
Ik zal je naam erbij zetten, en elk kaartje is genummerd..
dan heb je een persoonlijk kaartje
met bovendien een stempel van de president ;))
(dit kan helaas alleen voor Nederlandse lezers)


Er zijn al vier leden; Femke,
Martine en Saskia en ik.
Ik kan je nog niet zeggen welke voordelen
het lid zijn van de Hup-club je gaat opleveren..
(behalve dat het kaartje met Hup je misschien eens 
een bergje heen kan tillen, en dat je weet dat je niet 
de enige bent die soms tot niks komt
en af en toe een  zetje kan gebruiken)
Wel dacht ik dat dit misschien een fijn clublied is..
(maar ik sta open voor suggesties)
Misschien is het een leuk idee om een keer
van de zomer een Hup- picknick 
aan de oever van de rivier te houden
(ik zal eens bedenken wat leuk en mogelijk is)


 Wel, een heel verhaal,
ben je er nog?
en oja, op het moment dat ik de Hup weer helemaal
had teruggevonden, vond ik ook de ontbrekende H,
nu heb ik er dus twee,
dat kan alleen maar goed gaan, denk je ook niet?

ik wens je een fijn weekend
HUP
-X-

50 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig en goed idee !
    Zou graag lid willen worden ik kan wel wat hup in mijn leven gebruiken ...

    Liefs en een fijn weekend, HUP Ingrid !

    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeiemorgen, ik kan heel veel HUP gebruiken en word graag lid. De enveloppe gaat vandaag op de bus......Mooie opsteker voor het weekend. Met warme hartegroet, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof idee. Ik kan ook wel HUP gebruiken :-).

    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaaa, dat heb ik wel nodig die HUP club! Kan ik meedoen? groeten, uit winderig en regenachtig zeeland, (maar vanmiddag gaat de zon schijnen, zeggen ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat het alleen voor nederlandse lezers is. Ik had anders wel helemaal de juiste kenmerken om een goed Hup-lid te zijn. :-) Zal vanuit Vlaanderen voor jullie supporteren ! Hup-hup daar...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ingrid, wat een fantatisch idee, ik wil gelijk lid worden. Als je weer eens de H kwijt bent ga je gewoon voor de UP! Maar de HUP klinkt wel krachtiger, daar zit meer energie in en geeft een richting aan. Ik geniet enorm van je blog, dank je wel! Dit is de eerste keer dat ik reageer en ik weet niey eens hoe dat moet..Ik denk wel eens, hoe doet ze dat toch..zo'n prachtig blog, maar jij weet dus aks geen ander met veel ups en downs en soms een HUP!!
    Hartelijke groet, Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat iedereen wel eens een hup nodig heeft. Mag ik mee huppelen?
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gek, als ik jouw foto's op IG zie voel ik zoveel hup... ze maken me elke dag zo blij! Je blog heb ik *bloost* een tijdje niet gevolgd, omdat ik even geen enkel blog meer volgde... trok het even niet, al die positiviteit en energie elke dag terwijl ik mijn eigen projecten met moeite op de rails houdt. Zo op de rand van februari kan ik ook best wat hup gebruiken, van de gedachte alleen knap ik al enorm op... dat ik niet de enige ben die de 'h' wel eens kwijt is ;) ik ga je mailen, dank voor dit leuke initiatief en fijn weekend! grtjs janita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk.
    Dat deed ik als kind zo graag...clubs oprichten en dan steekkaartjes in kleuren nauwgezet bijhouden.
    Mijn clubs waren telkens een heel ernstige zaak, zeker de administratie.
    Ik herinner me niet meer welke clubs het allemaal waren, maar er hebben er weinig de kaap van twee weken gehaald.
    Ik heb veel steekkaartjes verbruikt in die tijd.
    Nostalgie dus, you bring me right back!
    Soetmin (vlaanderen)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan wel wat HUP gebruiken. En ik stuur je graag een kaartje? Zal ik jou mailen? [Want ik heb je adres niet] Of anders mijn mail adres karoeza[@]gmail.com . X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijk idee! Wat een HUP! Ik ben het helemaal eens met wat Jeetje Janita zegt....ik maak als vanzelf een hup als ik je blog lees of je foto' s op IG zie. Maar dat heb ik ook bij de berichten van Jeetje zelf....hihi en dat heeft zij dan weer niet door. Ik vind dit een erg leuk initiatief! Mag ik je wel vragen wanneer je precies in februari jarig bent?
    HUP, ik ga vrolijk de wekelijkse boodschappen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jaaa, ik wil ook graag meeHuppen!!
    en dan ga ik me nu HUP snel aankleden en aan de slag!! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oja, vandaag is zo'n dag dat ik wel een HUPJE kan gebruiken...Ik wil lid worden van de HUP -club, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hallo ingrid, wat zou het leuk zijn om mee te huppen met de Club. ik doe vast mijn hupschoenen aan om naar de brievenbus te huppen. oh, nee dat is echt te ver! maar vrolijk ben ik er alvast van, van al dat gehup.
    alvast veel groeten van JOY.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. JA, IK WIL! En ben vandaag jarig. Formidabele 50.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh wat een heerlijk verhaal! Volgens mij zijn we allemaal die Up wel eens kwijt of was het nou H up? Ik zeg ook wel eens tegen mezelf Hup gaan met die banaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Rechte lijn, leven op orde,... ammehoela. Dat is hier in De Stille Kempen niet hoor!
    wel prullen en frullen en lekker bezig zijn met stof, naald, haakpen, papiertjes,...
    Het doet anderen weleens de wenkbrauwen fronsen, maar het doet mezelf zo'n deugd dus waarom dan anders gaan doen?
    ik herken me dus in je verhaal hoor.
    Mijn tip, gewoon doordoen en ervan genieten.
    anne xx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zet hem hup allemaal!! Liefs Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn die Hup-club, ik doe mee! Enne, zo ver verwijderd is up niet van hup, ze gaan allebei vooruit, alleen moet je voor up even switchen naar het engels ;-) De envelop komt eraan hoor, je adres slingert nog wel ergens.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ingrid, ik meld me graag aan! Ik denk vaak aan jou Hup als ik dat even nodig heb. Je adres moet ik nog ergens hebben, maar waar....dus een mailtje zou welkom zijn!
    groetjes, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Ingrid, Ik ben nog nieuw in blog-land! Maar wat een vrolijk blog (en boek) heb je! Ik wil wel mee-HUPPEN!! Maar waar mail ik naar toe? Vrolijke groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig, een reserve H dus nu. En met het vooruitzicht van heel misschien een picknick wordt het ook wel heel verleidelijk om mee te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Me encantaria dar un salto jajajaj a tu club HUP.......

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Momenteel kan ik heel veel HUP gebruiken, want door mijn depressie ontbreekt het daar behoorlijk aan. Dus ik word graag lid van de club, dat helpt me vast door de donkere dagen heen! Ik ga zo direct een vrolijk kaartje voor je opzoeken en postbus-klaar maken. Fijn weekend verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zalig zo'n hup club, kan ik ook goed gebruiken maar... ik woon in België, ik wil dus graag virtueel lid worden van je club en als je eens ergens je juiste verjaardagsdatum vermeldt (of misschien vind ik dat wel in de historiek) dan kan er een kaartje je richting uit op de juiste dag....
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kan me niet voorstellen dat niemand ooit een Hup nodig heeft. We zijn toch allemaal mensen. Maar zo'n Hupkaartje van de Hupclub lijkt me wel een hele goede manier om in de Hup te komen. Ik heb dat vooral altijd in de winter nodig. Ik stuur je dus meteen een mail, zodat ik gauw een envelop op de bus kan doen. Succes. Het is een geweldig idee.
    Groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik wil ook zo graag meedoen, ik heb al een hupslinger hangen. Kun je niet. Een afdeling buitenland maken, we zijn dan al met zijn drieen ........

    BeantwoordenVerwijderen
  28. een HUP club, wat een goed idee, kan ik ook zeker gebruiken!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. HUP, o ja dat kan ik zeker gebruiken, zo de eerste maanden van het jaar (zonder echt winter) ben ik niet vooruit te branden!!!
    In maart/april komt de HUP er weer wat in, en in de zomer maanden is het 'HOPPAKEE'
    Groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. twee x een letter h ,dat is haha!!
    wat een goed plan ,ik doe mee!
    lieve groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  31. The only way is H(up)! kan allebei volgens mij.
    groeten L=

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heel goed plan, ik wil graag lid van de club worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik kan ook wel wat Hup gebruiken. Ik wil ook graag lid worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja, graag ontvang ik ook zo'n "stimu" HUP. Er ligt bij mij ook van alles wat wel wat HUP kan gebruiken en ook in mijn hoofd moet ik wat HUPruimte maken...Ik heb je een mail gestuurd voor je adres.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik kan wel wat hup gebruiken.. of eigenlijk juist meer up. Hup klinkt me dan weer wat vlotjes en ik zou nu juist zo graag wat traagheid willen omarmen.
    Ik wil alleen niet bij een clubje, heb best weleens een poging gedaan. Nooit met gunstig vervolg, ik blijf een einzelgänger.
    Maar wat een leuk initiatief, ik geloof dat er tegenwoordig veel mensen juist verlangen naar een clubje gelijkgestemden. Ik wens alle clubleden veel fijne hupmomenten en volg het in stilte..

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo ingrid

    Ik geniet iedere keer weer van je avonturen uit get gewone leven. Meer dan ooit kan ik hup in mijn leven gebruiken... Ik zou graag een hup- kaartje ontvangen maar hoe mail ik jou? Waar vind ik jouw mail adres ?
    Liefs polly

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wil ook graag meedoen, volg je blog 'in stilte'. Mijn blog Eigenwijze Breisels is er niet meer, vanwege schouderontsteking is breien momenteel lastig.....kan wel wat Hup gebruiken om nieuwe creatieve weg te vinden! Maar waar vind ik je mailadres?
    Warme groet, Annamiek

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Een Hup club, daar heb ik altijd al bij willen horen. Kan ik me nog aanmelden?
    Groetjes, Lijckeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Lijkt me geweldig zo'n Hupclub:)
    Ik word al vrolijk van het idee!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ja, ik wil ook bij de Hup club. Geweldig tof idee. Maar waar stuur ik mijn post naar toe? Ben een beetje nieuw in blog-land… Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja, een hupclub! daar heb ik altijd al bij willen horen!
    kan het nog? kan het nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oeh wat een goed en leuk idee!
    Kan ik nog bij de club? Hoop het!
    Liefs Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ah, ik kan ook wel wat hup gebruiken! Mag ik je nog een kaartje sturen? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Is het maximaal aantal leden al bereikt??? Ik bedoel, februari is nog maar net begonnen, dus de kans dat je nog jarig moet gaan worden :) is R E D E L I J K groot.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een goed idee, een hup-club, want wie kan op zijn tijd nou niet zo'n zetje gebruiken? nobody's perfect all of the time, tenslotte (en gelukkig maar!) Ik zou mijn liefste vriendin die voor een spannende periode staat en mezelf, omdat ik figuurlijk wel lekker in mijn vel zit maar letterlijk even niet (eczeem) heel graag lid maken. Kan dat nog? Wij worden allebei heel blij van je eerlijke blogs en spulletjes! En die envelop gaat dan HUP op de post!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Waarom mogen er geen Belgische dames lid worden van je clubje Ingrid?

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik ben hier nu pas, kun je nagaan hoeveel hup ik nodig heb! Maar je bent waarschijnlijk net blij dat je alles verstuurd hebt....

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hi Ingrid, ik ben de Hup zeker niet kwijt: mijn naam is Hup! :) Een verjaardagskaartje met "Hup" op de deurmat doet me nu al glimlachen :) Spread the happiness!
    Groeten,
    Ben Hup

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)