maandag 17 februari 2014

Just a little chat on a Mondaymorning..


En dan is het ineens weer maandagochtend,
het zou natuurlijk allemaal niets moeten uitmaken,
welke dag het is,
maar een maandag voel gewoon
 anders als een vrijdag..
Ik ben gewoon niet zo goed in maandagen..
op de één of andere manier hebben die 
een andere kleur dan de andere dagen,
een beetje grijzig...


Het weekend daarentegen heeft vaak vele kleuren,
ondanks het feit dat ik zaterdag een migraine
had waar ik niet over heen kon kijken...
Dus ik keek daar een beetje langsheen,
naar het schaatsen..
Waar we (dat werd er gezegd) goud verloren
op een paar duizendste van een seconde..
Ik vind een zilveren medaille ook best mooi,
maar ok, ik trainde er geen jaren voor..


Ik haakte wat, breide nog wat dingetjes,
(terwijl de storm land het huis raasde
zie je de crocussen, de krokussen,
of misschien wel de herfststeilloos in het gras?)
dit allemaal voor een nieuw project,
het is al een tijdje geleden dat ik een DIY dingetje
op mijn blog plaatste,
maar ik zit al zoveel te knutselen,
dat ik er soms wel even genoeg van heb,
misschien binnenkort weer eens..


Zondag, wat een heerlijke lichte dag was dat,
je kan ook al goed merken dat 
de zon later ondergaat, zo fijn,
gingen wij even naar Ikea.
Eigenlijk om stof te kopen, maar ik
liet me ook verleiden tot het kopen van 
een paar dingetjes uit de (tijdelijke) Brakig collectie
(ondanks het feit dat, ik geloof zo ongeveer iedereen,
ze al heeft...)


Vandaag zal ik nog eens 
een stapeltje Hup-kaarten stempelen,
de feestelijke post blijft maar binnen komen,
dank jullie, nogmaals, daarvoor...
En ik geloof dat ik het elke maandag zeg,
voornamelijk tegen mijzelf,
omdat maandagen nu eenmaal iets zwaarder wegen
dan anderen...dus Hup,
voor één ieder (met of zonder lidmaastschapskaartje:)

fijne dag
-X-

10 opmerkingen:

  1. Heel herkenbaar dit gevoel, maandag is voor mij ook altijd een uitdaging...Dank voor je leuke berichtje! Groetjes Lisanne
    draad en praat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor mij is de maandag een heerlijk begin van de week. Iedereen naar school en werk, behalve ikzelf. Een ochtend om het huishouden te doen, een ochtend om te schrijven en blogs te lezen, een ochtend even helemaal voor mijzelf (ook al doe ik het huishouden dan). Een fijne start van de week...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar dat maandag gevoel maar gelukkig duurt dat nooit zo lang en zijn er voldoende leuke dingen en blogs om van te genieten. Zoals jouw blog. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel herkenbaar Ik moet ook nog even het HUP gevoel krijgen. Ga eerst maar beginnen met het schrijven van een kaartje naar jou. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maandag is bij mij nog een voortzetting van het weekend.. nog zalig een dagje thuis. Voor mij begint de week morgen... En er zijn er hierboven nog die zoveel geluk hebben precies! :)
    Wat een supermooie schaartjes heb jij!
    Je foto's zijn weer prachtig!
    Een leuke maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja pfoe, hier ook echt weer een maandag zeg, maar gelukkig heb ik jouw blog tegewoordig op mijn startpagina dus dat 'brightens up my day' zelfs de maandag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om te merken dat voor nog iemand de dagen van de week een kleur hebben.
    Mijn maandag is rood,
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dan krijg je op maandag ook geen post meer!! Ter bevestiging van het maandaggevoel... Je beschrijft precies mijn maandaggevoel, en sterker, ik vind zelfs het licht anders. Kan niet he?
    Geniet gelukkig altijd van jouw post, ook al is dit volgens mij de 1e x dat ik reageer.
    Vrolijke dinsdag!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanaf vandaag heb ik elke maandag jouw HUPkaartje om me een beetje op weg te helpen. Want nee, maandagen zijn geen vrijdagen. Leuk om mijn kaartje in jouw kaartenden te zien. Want de H van Hup is ook de H van Hoera. Zo is het maar net. Weet je, de eerste vijf dagen na het weekend zijn altijd het zwaarst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het vaak op donderdag...

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)