vrijdag 14 februari 2014

Swans, love and some Valentine thoughts..


Zo af en toe zie ik hier
over de uiterwaarden twee zwanen over vliegen,
helemaal mooi is het als ik ze hoor,
zo'n prachtig zoevend geluid...
Ik las laatst ergens dat zwanen 
hun hele leven bij de zelfde partner (zwaan) blijven..
Sinds ik dat weet,
heb ik nog meer bewondering voor die statige vogels,
die zo kalm samen op hun doel af vliegen...


Mijn liefdesleven lijkt werkelijk
in helemaal niets op dat van zwanen..
Ik zou het beter kunnen vergelijken met een kippenhok..
rommelig, veel getok, onrustig
en heel veel gedoe...
Nu weet ik niet of de kip en de haan
altijd bij elkaar blijven,
ik denk zomaar van niet omdat 
er altijd maar één haan is en heel veel kippen
in een hok...
Maar bij mij is het in ieder geval niet zo gelopen..


En zo in de aanloop naar deze Valentijsdag
dacht ik daar eens over na..
over de liefde..ach je de liefde..
Ik heb alles meegemaakt...
Ik ben heel gelukkig geweest,
maar ook diep teleurgesteld..
Ik heb alles gegeven wat ik had,
maar ik het het ook laten zitten..
Ik heb geprobeerd mijn verwachtingen bij te stellen,
totdat er geen verwachting meer over was..


Er waren mooie tijden,
maar ook momenten waar ik helemaal
niet meer aan terug wil denken..
Ik ben trouw geweest maar ik ben ook bedrogen.
Ik de heb de liefde verloren
maar ik heb haar ook weer gevonden..
Als ik dan nu zo de balans opmaak,
komt die ergens in het midden uit..
Het was niet goed of slecht,
zo is het gewoon gelopen..


Ook al lijkt het dan in 
helemaal niets op de liefde zoals bezongen in liedjes
(hoewel dit mijn favoriete liefdesliedje is,
en ik daar graag een beetje op weg mijmer)
zoals het word beschreven in boeken,
of zoals te zien in films..
Het is gewoon hard werken om samen 
in evenwicht te blijven, 
het is geven en nemen...


Maar die zwanen, he,
dat prachtige beeld zo samen voor altijd,
kalm en tevreden vliegend,
nooit ruzie over welke kant op....
Misschien is dat wel onbewust het beeld geweest
wat mij altijd op de been heeft gehouden
qua liefde, dan..
En ben ik altijd blijven geloven in...
 ze leefden nog lang en gelukkig..

Ik wens je een mooie liefdevolle dag
-X-

19 opmerkingen:

  1. Prachtig! Liefde is inderdaad hard werken, maar als je dat ervoor over kan het zeer de moeite waard zijn. Happy Valentine!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw verhaal van vandaag past ook wel op mij, als dat nederlands is. Maar nu woon ik hier en ben gelukkig.
    Eń inderdaad, zo is het nou eenmaal gelopen.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi....
    Voor jou ook een liefdevolle dag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ouderwetse plaatjes met meerkeuze antwoorden zijn geweldig!

    Denk dat het geluk in de liefde afhangt van de juiste partner keuze.

    De jaren dat ik hard ploeterde om het te laten werken...Was ik zeker niet gelukkig.

    Nu klopt het beeld van de zwanen....hier gaan we in harmonie op hetzelfde doel af.:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, mooi Ingrid...
    Hier zwemmen twee zwanen met drie kleine zwaantjes dezelfde kant op, maar in de vijver is het echt wel eens onrustig hoor, maar we blijven altijd dicht bij elkaar...

    Geniet van deze mooie vrijdag xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi weer verwoord! Veel liefs voor valentijnsdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik las pas ergens dat iedereen trouwt met de verkeerde persoon, omdat iedereen zo verandert door het leven en de tijd. De clou zit hem daarin, dat je samen moet veranderen. En dat is hard werken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal van de kaart, kan ik zijn, ben ik nu, van hoe mooi en écht echt jij kan zijn ... durft te zijn op je blog.
    Ik ben een beetje verdrietig nu, juist omwille van de liefde... maar het troost me, juist omdat je me zo in het echte leven laat binnenkijken. Veel liefs, CM uit W

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja dat klopt een zwanen blijven elkaar vaak trouw behalve als er een dood gaat maar dan blijft de zwaan die alleen blijft ook voor altijd alleen trouwe dieren vind het een mooi gebaar en symboliek vandaar dat je op trouwkaarten vaak zwanen ziet staan daar kunnen mensen nog wat van leren

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi en eerlijk gesproken,
    Heel knap en heel dapper.
    Bedankt!
    Liefde is idd hard werken en kan erg onvoorspelbaar zijn.
    Genietze van deze mooie liefdevolle dag!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat eerlijk... Ik zit hier even met een liefdesdip maar ik geloof dat ik zo maar even op ga staan om weer wat meer mijn best te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een grappige plaatjes. Ik heb heel lang gewacht met de liefde, maar nu is het al tien jaar fijn.
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat weer een mooie woorden heb je opgeschreven! Helemaal op valentijnsdag!

    Zonnige groet!
    Liefs!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeetje wat mooi. Fijn die realistische tegenhanger van alls Valentijn zoetigheid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Liefde is hard SAMEN werken, dan komt het voor elkaar.

    Bedankt voor je mooie, oprechte post.

    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)