maandag 3 februari 2014

Things I found, an old man and a very nice afternoon..


Al zo eind vorig jaar,
las ik op Twitter berichtjes over een kantoorboekhandel
in Rotterdam, die zijn deuren ging sluiten
en een bijzondere voorraad oude 
kantoorbenodigdheden verkocht...
Ik maakte half en half een plan om te gaan kijken,
maar vergat het ook gewoon weer
(je weet hoe het gaat..)


Maar vorige week kreeg ik een berichtje
van Eliane, ze wilde mij iets opsturen
wat zij kocht bij een wel heel bijzondere winkel..
Dat bleek de winkel in Rotterdam,
en afgelopen vrijdag reed ik mee met P
(die daar elke vrijdag moet zijn)
en met een kaartje wat ik na tekende van Maps,
vond ik het juiste adres..


Ik was nog niet binnen
in het ietwat chaotische winkeltje
of ik werd al begroet door de bijzonder aardige man
op leeftijd, hij begon meteen te kletsen
over zijn leven, waarom hij moet stoppen,
hoe hij ooit aan dit winkeltje was gekomen...


 Ik rommelde ondertussen in laatjes,
stapels papieren, deed dozen open
en vond het één nog mooier dan het ander..
kaartjes, pennen, prachtige oude verpakkingen
met paperclips, punaises...
(en de man kletste en kletste)
je kan het zo gek niet verzinnen..
ik vond het het geweldig..


Op een gegeven moment belde P,
zijn afspraak ging niet door
dus hij kwam ook naar het winkeltje
want ik was nog lang niet uitgekeken
en de oude man nog lang niet uitgepraat :)
Ook hij werd vriendelijk onthaald,
en we dronken koffie samen in een 
volgepropt keukentje (oh, je had het moeten zien)
tussen de dozen (en wat rommel..)


Het was een fantastische middag,
zo'n onverwacht kadootje...
de prachtige verhalen van de eigenaar,
de bijzondere spullen..
Ik moet, nu ik de foto's zo zie op mijn blog
er weer van glimlachen..
Mocht je er ook heen willen
(dan moet je wel snel zijn, het winkeltje 
kan elk moment sluiten)
mail me dan even voor het adres

ik wens je een Stralende Maandag
-X-

17 opmerkingen:

  1. Dit zijn inderdaad echt mooie spulletjes.... Vooral de witte paperclips. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg!! Gelukkig dat je nog "getipt"was, anders had je dit niet mee kunnen maken!! gr Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er leuk uit! Groetjes Lisanne

    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wat leuk! En dan die verhalen erbij, heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat winkeltje begint magische vormen aan te nemen in mijn hoofd... :)
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah! Het is nog open! Ik heb al tijden de blog van iemand anders hier over open staan maar ik kon het tot nu toe niet regelen qua werk/kids etc. Ga het nú plannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg bijzonder, vooral door de verhalen die erbij horen. En wat een mooie spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pure nostalgie! Dat te zien en lezen bij een prachtig zonnetje maakt het begin van de week zalig! :)
    Die pennen! Ik voel me weer 6! Zo'n leuke spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is leuk om te zien hoe gelukkig ook jij wordt van "papierwaren" en aanverwante! Ik ben ooit lang geleden eens verantwoordelijk geweest voor de afdeling "economaat" op mijn werk, zeg maar het bijhouden en aankopen van pennen, papier, inkt, potloden en papierklemmetjes. Telkens ik die winkels bezocht bleef ik vééél te lang weg :-) puur uit geluk om tussen die heerlijke dingen rond te wandelen! Ik was hooked aan ava papierwaren in antwerpen, en ook aan de winkels die hoorden bij de teken academie van antwerpen ; die waren NOG leuker!! ahh, mooie tijden waren dat! Geniet van je schatten!! Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat beschrijf je dat leuk! oooh, ik kan me de situatie, de inrichting, de enscenering en vooral je gevoel erbij zo goed voorstellen, alsof ik zelf in het winkeltje ben, nee sterker nog, mijn hart maakt hier ter plekke achter mijn bureau dezelfde blije sprongetjes! geniet van je vondsten en de herinnering eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik had er op een andere blog al vondsten van gezien en vind het spijtig dat ik er niet geraak want dat lijkt me een echte schattenkamer daar !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om in zo'n winkel te snuffelen.
    Om je natekenwerk te besparen: via kaart.nl kun je goede plattegrondjes printen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke spullen! Die kroontjespennen...
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo fijn dat je het gevonden hebt! Ik was ook in zijn keukentje en heb genoten van zijn verhaal. We (schoonzus, schoonpa en ik) zijn er al sinds december aan het helpen de man van zijn spullen af te krijgen. Het einde is nu wel in zicht geloof ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooooh wat was ik daar graag bij geweest, maar nu gelukkig toch een beetje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)