vrijdag 7 februari 2014

Sometimes I wait for the bus..


Soms voel ik mij een beetje los
van de rest van de wereld,
welke kant ik ook op kijk hier,
ik zie enkel water, gras bomen en lucht..
heel veel lucht..
Ik hoor wel eens een schip op de rivier
zo'n typisch geluid van een bonkende motor..
Af en toe komt er een auto langs
die zich naar de pont haast,
of een fietser die door de uiterwaard suist
met de wind in de rug..
Op zich prachtig en over het algemeen heerlijk,
maar soms kan ik er ineens niet meer tegen,
dan wil ik met eigen ogen zien
wat er gebeurd buiten de uiterwaard...
Dus dan pak ik mijn roze mand, 
vaar mee met de pont
en ga ik op de bus staan wachten..


Dat is zo'n gek ouderwets gevoel,
voor ik hier woonde had ik denk ik 
in geen twintig jaar de bus genomen..
Maar het bevalt me wel,
het is een kalme ietwat trage manier van reizen,
en een goede oefening in geduld..
Deze keer nam ik daarna de trein naar Arnhem,
waar ik luisterde naar de gesprekken
die mensen voerde met hun telefoon,
het is wonderlijk wat mensen allemaal vertellen
tegen een onzichtbaar iemand, in een overvolle coupé..


In Arnhem wandelde ik wat rond,
zat een uur in een koffietentje,
keek naar de mensen die langsliepen.
fantaseerde daarbij wat ze gingen doen,
hoe hun huis er uit zou zien en vroeg me af
of ze zich ook wel een los van de wereld voelden..
Ik kocht wat gezellige kleine dingetjes,
zoals een feestelijk noteboek voor alle ideeën
over een nieuw project..
Kletste hier en daar eens tegen een verkoopster,
en reed uiteindelijk met P. mee terug naar huis..
De dagen hierna vind ik het weer prima hier
tot het moment dat ik me niet meer kan voorstellen
dat er ook een wereld is buiten de uiterwaard
dan pak ik mijn roze mand,
vaar ik met de pont mee
en ga ik weer bij de bushalte staan...

Ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Daarom vind ik een dag naar Parijs ook zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou van de bus, het doet mij altijd denken aan mijn kindertijd waar wachten op de bus werd uitgedrukt in het aantal sigaretten dat mijn moeder rookte. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw leven lijkt me soms zo heerlijk, lekker rustig... maar soms ook zo eenzaam. Gelukkig is er een pont en een bus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi verwoord. "Los van de wereld", dat voel ik me ook. Ik zou ook niet anders willen zijn! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke spulletjes heb je gekocht! Vooral de stickers met vogeltje erop, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo herkenbaar. Ik noem dat altijd mijn onrustige ik. Waar ik me anders altijd prima thuis kan vermaken MOET echt even weg. En dan het liefst alleen ;-) Koop dan meestal ook iets leuks voor mezelf en dan ergens wat drinken en dan kan ik er weer tegenaan. haha Je moet me dan ook gewoon laten gaan anders blijft de onrust.

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks mee toch, zo'n dagje lekker zorgen voor je eigen IK?
    Die accu moet af en toe gewoon eens even opgeladen worden.
    Ook de accu in je hoofd ☺ ☺ ☺.

    Gezellige dag toegewenst.
    (Ondanks het slechte weer!)

    Oh' ja, en wat betreft de temperatuur in je huisje..........is een los electrisch kacheltje soms een oplossing? (evt. via M.plaats?
    En een extra deken haken / breien / maken o.i.d??
    (gelijk een nieuw project erbij ☺.)


    Lieve groet,

    Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo, ik zag op instagram de stapel HUP-post....... er zit er vast (dat hoop ik tenminste) een voor mij bij. Ik kan daar niet reageren. Hoeveel leden zijn er inmiddels? Je hebt wel wat teweeg gebracht hoor. De HUP is er nu weer even uit bij mij. Ga alsjeblieft voort en verder met de opwekkende berichten....... zo 'helpen' we elkaar. Met warme Zeeuwse hartegroet, TanteJo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid, ik reageerde vanochtend al, maar doe het lekker nog een keer. Jouw berichtje bracht mij nl even helemaal terug naar vroeger en deed mij denken over het begrip tijd. Zo zeer zelfs dat ik er vandaag een berichtje over schreef op mijn blog. Wellicht vind je het leuk om te lezen (en als je geen zin hebt is dat natuurlijk ook prima). Bedankt voor de inspiratie! http://fotootjevandaag.wordpress.com/2014/02/07/de-tijd-en-de-sigaretten-van-mijn-moeder/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Groot gelijk! Dingen doen die je blij maken is het allerbelangrijkst! Ik pak soms even je boek erbij! Heerlijk groetjes Lisanne

    draad en praat

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)