woensdag 26 februari 2014

Small red cabinet (and a litlle grumbling)


Laatst was ik even in een kringloopwinkel,
daar kom ik niet meer zo vaak,
de afstand hier is een klein probleempje...
Bovendien vind ik het, als ik er kom,
zo ontzettend uitgesorteerd
(ik rommel liever wat in dozen)
dat het meer een soort warenhuis lijkt,
met zelfs de kleren die op kleur hangen..
Voorts vind ik het veel en veel te duur,
maar goed, zo af en toe waai ik eens binnen..
Deze keer vond ik een klein rood kastje.


Het was helemaal in plastic ingepakt
ook al zoiets stoms...het is toch de Hema niet?
Mijn hele gezellige bericht wat ik in gedachten had,
wordt ineens overschaduwd door mijn irritatie,
maar het kan ook zijn dat ik gewoon 
in de mopper-stand sta vandaag
(dat kan je zo wel eens hebben)
Goed, het kastje was dus in ingepakt,
maar op de onderkant stond 
hergestellt in der DDR, 
dat vond ik zo leuk, dat stempeltje,
bovendien rammelde het kastje
maar ik kon natuurlijk niet zien wat erin zat,
dus ik werd nieuwsgierig en ik kocht het..


Thuisgekomen, maakte ik het open,
en och en ah, kijk nu, zo leuk
een compleet mini-schoonmaaksetje zat er in
ik vind het geweldig, hoewel ik natuurlijk allang 
geen vier jaar meer ben..
En omdat het voorjaar in de lucht zit,
denk ik dat ik vandaag de Family Little,
maar eens aan het werk zet,
met emmers sop, mattenkloppers en bezems..
Dan ga ik ondertussen een mindfull- oefening doen,
want die mopper-stand
daar moet ik snel van af...

Ik wens je een fijne dag
-X-

37 opmerkingen:

  1. Wow, wát een enorme schat zeg, echt geweldig :D Veel plezier er mee!
    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk zeg! En, is het gelukt van je mopperstand af te komen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk, je zou er bijna zelf mee gaan soppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fijne vondst! Wel idioot dat je zo´n kastje in de winkel dus niet eens kan openen. Gelukkig wel een fijne inhoud als beloning.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dit is pure nostalgie! Heb het zelf als kind ook gehad! Echt zo schattig, weer even terug in de tijd....
    Fijne dag met hopelijk weinig moppermomenten!

    Lieve groet, Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. A lucky wednesday ! Daarvan moet je toch snel heel blij worden zou ik zo denken? Weg met die mopperstand!
    En vanavond heeft the Family Little je huisje netjes en dan ben je helemaal gelukkig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldige schat heb je gevonden, super lief♡ Zet de little's maar aan het werk....fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw. Zo'n kastje zoek ik dus ook hé... Als medicijnkastje. Leuk dat jij zo'n kastje gevonden hebt mét fijne inhoud. Ik blijf zoeken want het is nu bewezen: het bestaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toch maar vaker naar de kingloop ?-:)
    Dit is toch enorm leuk en de inhoud is helemaal schattig.

    Niet meer mopperen hoor, de zon schijnt!

    Liefs Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wat een schat zeg!!! Heerlijk dat je de Family Little hebt om aan het werk te zetten. Vinden ze het leuk om ook andere huizen te doen? ;)

    groet, Marije

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ja, dan houd ik mij ook aanbevolen...;-)
      groet, Hendrika

      Verwijderen
  11. Ahhh dat mini mattenkloppertje! Als de Littles klaar zijn met poetsen en boenen en ze hebben nog energie over, mogen ze hier ook wel even aan de gang!
    Fijne dag :)
    Liefs Tink

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahaha wat een geweldige vangst! Het is vást een HUP-teken! ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, er valt veel te zeggen over de DDR, maar speelgoed maken konden ze! Eens kijken of iemand uit mijn schoonfamilie (ex-DDR) dit herkent van vroeger. Zo mooi!! Ben een beetje jaloers op je ;). Nee hoor, enjoy deze mini-schoonmaak. Op naar een beter humeur!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, dat zie je wel vaker, van die ingepakte spelletjes enzo. Ik wil gewoon zien welke plaatjes er op de dominokaartjes staan, maar dan zit het strak in de folie en prijkt er een sticker op; compleet. Nou en, ik wil het zien! Maar ja... als jij dan dat kastje open doet, is het toch wel een bijzonder aangename verrassing dacht ik zo. Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh dit is gewoon te leuk! Wat een cadeautje zat er achter die rode deurtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Há bofkont!
    Wat een lief schoonmaaksetje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hebben we het hier soms over dezelfde kringloop?
    In Veenendaal☺?
    Ben het helemaal met je eens.
    Veel te duur!!
    Geef mij de rommelmarkten maar ☺.
    Ook nog 'ns veel gezelliger ☺.

    Enne.............die mopperstand??
    Denk gewoon even terug aan je gezellige verjaardag en al de leuke post......en....APPELTAART.
    Misschien kan -P- nog een 'after-BIRTHDAY' APPELTAARTJE bakken ☺??
    Zo van................om af te kicken......☺.

    Gezellige dag toegewenst.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha ha, geweldig! Zet de familie maar eens aan de slag.
    En dan zelf als mindfullness oefening lekker gaan haken of knutselen....
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk om te lezen hoe jij en anderen die op je reageren de kringloop winkel ervaart. Ik werk zelf in een kringloopwinkel, ok niet in de winkel zelf, dus niet betrokken in de verkoop, maar ik begeleid de mensen die daar werken vanuit diverse instanties.
    We zij als kringloop erg zoekende in wat de juiste aanpak is, wat wil de klant nu wel en wat niet.
    Dat inpakken gebeurt bij ons ook omdat er ontzettend veel gestolen wordt (je gelooft het bijna de mening van verfent kringloopgangers misschien moet ik er op mijn eigen blogje eens een stukje aan wijden.
    Je hebt wel weer iets moois gevonden moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Ingrid, Mijn hart ging sneller kloppen bij het zien van het kastje + inhoud. Toen ik klein was (alweer zo'n 40 jaar geleden) had ik precies zo'n kastje en emmertje met toebehoren! Ik gebruikte het als ik met mijn barbies speelde. Zou het dezelfde zijn? Zou zomaar kunnen natuurlijk! Groetjes van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke verrassing! En fijn voor de familie Little (na de schoonmaak dan...)
    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je mag beste even mopperen op de veel te netjes, in plastic verpakte kringloopwinkels! Niks nie leuk, geen gerommel meer, alles op kleur, ook hier bij ons heel herkenbaar en bovendien veel te duur.
    In ieder geval heb je stiekem toch een leuke vondst gedaan, succes ermee. Laat die familie Little maar lekker aan het soppen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hoop dat je weer een stralend humeur hebt in een stralend schoon huis....wat een wonderschone vondst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat prachtige vondst, daar word je toch helemaal blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik snap je gemopper, hoor! Ben je soms naar een Restore Kringloop geweest..die zijn wel mooi, maar erg netjes..tè netjes...:< Extra leuk dus als je zo'n mooi kastje met inhoud vindt! Bofferd! ps: vorige reactie van mij heb ik verwijderd...spelfouten..:<

    BeantwoordenVerwijderen
  27. O, je vangst is ge-wel-dig! Wat een leuk kastje en de inhoud is een superbonus, zo schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. zo'n setje had ik niet eens met vier jaren - maar toen viel de muur, en we konden ook barbies hebben (niet dat die lang overleefden in de huizen, die we onder struiken bouwden in de tuin en de kapsalon 'balkon').
    Ik las je berichtje als en knip-oog uit verleden tijd, ontroerend voor mij.
    Lydia (geboren 1986 in Dresden)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Met plezier alle reacties op het rode kastje gelezen. Twee weken terug in een Kringloop (Apeldoorn) hetzelfde kastje gevonden. Natuurlijk gekocht! Er zat niets in, maar de tekst hergestellt in der DDR fascineerde. Dacht meer aan een kledingkastje, dus niet. Wat leuk om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)