maandag 12 november 2012

Writing, over and over again...


gisteren was dit zo ongeveer 
de hele dag mijn uitzicht,
ik heb de hele dag zitten typen,
allemaal voor het boek,
(ik weet het, ik kan het woord boek
zelf ook nauwelijks meer horen)
teksten geknipt, geplakt,
stukken eruit gehaald,
opnieuw geschreven en toch maar weer 
 het eerste stuk genomen,
dus ik typte en ik typte...


 dronk koffie,
las het nog eens allemaal over,
vond het weer niet goed,
maakte lijstjes,
van wat er nog moest,
en toen het af was ,
vond ik een map met teksten,
waarvan ik dacht dat ik ze nog niet had...


 tussendoor nog even wat foto's gemaakt
voor mijn bericht van vandaag,
zomaar waar mijn oog op viel,
want ik had Eigenlijk het gevoel,
dat ik er geen tijd voor had,
zo druk was ik met dat getyp...


nu schrijf ik natuurlijk
ook elke ochtend een blogberichtje,
maar daar denk ik nooit echt over na,
ik begin gewoon ergens,
babbel een beetje,
alsof ik tegen iemand praat,
en druk op plaatsen..


voor het boek vind ik dat lastig,
omdat het straks gedrukt word,
lijkt het allemaal zo Echt,
dus ik zoek naar de Juiste woorden,
maar hoe harder ik zoek,
hoe minder ik ze vind..
vandaag ga ik maar eens wat anders doen,
want ik weet zeker dat als ik weer
naar de teksten ga kijken
mijn uitzicht Weer de hele dag,
hetzelfde zal zijn...

fijne maandag!

11 opmerkingen:

  1. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het woord boek niet meer kunt horen! Ik heb hetzelfde met Simpel&Leuk, iedere keer weer die laatste loodjes..... Succes met jouw laatste loodjes! Het komt goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou ook tijdsdruk nodig hebben, maar tegelijkertijd zou het me kriegel maken. En als je morgen kijkt, moet alles weer anders, omdat je mijmeringen van de dag die van deze dag zijn. Je zou alles eigenlijk niet eens na mogen lezen, ook al is het voor een blijvend boek. Wens je wijsheid en het tevreden met jezelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je realiseert je natuurlijk dat je die boekdeal aan je blog te danken hebt hè. Dus dat die ochtenwoorden gewoon de goede toonhebben! Herken het wel. Ik heb laatst een boek herlezen wat ik paar jaar geleden geschreven heb (levensverhaal dus niet voor de boekhandel) en was eigenlijk blij verrast hoe goed ik het vond! Dus oordelen doe je maar over een paar jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neem vooral een break: daarna vloeien de woorden een stuk sneller, je verliest er echt geen tijd mee. Hup, de zon in jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar toch... elke keer dat jij het over je boek hebt wordt ik toch weer een stukje nieuwsgieriger naar hoe het er nu uiteindelijk uit gaat zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nadeel, van zoiets als een boek is dat je teveel gaat nadenken. Volg je gevoel doe waar je plezier in hebt en denk niet na over wat anderen er straks van zullen vinden vinden. Dat helpt bij mij enorm! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ingrid, ik sluit me aan bij alle reacties van hierboven. Laat het zijn zoals je hier op het blog schrijft, tenslotte heb je hierdoor deze opdracht gekregen! Succes!
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat moet geweldig goed gegaan zijn met Boudewijn en Fabiola die goedkeurend toekijken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Even over een ander boek, op een van je foto's: De Nuttige Handwerken. Dat boek hoorde indertijd bij de opleiding tot juf. En ik haatte het. Trouwens het woord nuttig zegt al genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh girl ik volg je nog niet zo lang, dus ken je nog niet goed. Maar zou bijna bij een aantal reacties hierboven op 'vind ik leuk' klikken ;). Gelukkig is dit hier geen facebook, maar heavenly blogspot. Relax girl...het komt allemaal goed schatje!!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)