zaterdag 24 november 2012

Please make up the room...


al wekenlang hing dit kaartje,
aan de deur,hier in huis,
niet dat het wat hielp,
elke keer als ik thuiskwam, hoopte ik,
dat als bij toverslag,
de Hele boel gedaan zou zijn, maar niks..
stapels spullen, stofwolken op de trap...


dus nu ik geen excuus meer had,
dat ik Zo druk was,
ben  ik zelf maar begonnen,
dus ik rolvegerde (dat is natuurlijk geen woord) wat,
in mijn joggingbroek,
ik begrijp niet dat die dingen ooit Serieus gebruikt werden,
behalve dat ze er leuk uit zien,
doen ze helemaal niks, dus,
verder gegaan met de stofzuiger,
en ik sorteerde, herschikte...
(de rommel en mijn gedachten..)


nam stof af, 
(vroeger zeiden we dan voor de grap,
met een klam tot vochtig doekje,
gewoon omdat het zo viezig klonk ; )
gooide stapels oude 
kranten weg..
en toen de kamer weer op Orde was,
ging ik boven verder,
ruimde de kledingkasten op,
(niet op kleur, dat dan weer niet...)
 boende de badkamer, 
en zo, gaandeweg begint het Ergens op te lijken...


ik ben nog Lang niet klaar,
maar het begin is er..
vervolgens fietste ik door de regen,
naar de kringloop, 
waar ik het 1 euro kadootje kocht,
ik wil het graag sturen naar Anneke in Aagtekerke,
als je adres nog eens wil mailen, stuur ik het op..
en toen ik 's middags aan mijn
 keurige opgeruimde tafel zat..


dacht ik terug 
(terwijl ik een bootje vouwde) 
aan wat er Allemaal veranderde
 in de afgelopen anderhalve jaar,
 dat Is nogal wat..
en ik telde maar eens mijn zegeningen,
 dat Zijn er nogal wat...
en vandaag begin ik Opgeruimd,
aan het weekend...

zonnige zaterdag!
-x-

13 opmerkingen:

  1. Geniet van je opgeruimde huis!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Dit wordt ondanks dichte mist een zonnige dag: ik win je 1 euro kadootje! ik mail je mijn adres. groeten uit Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, fijn weekend, geniet van je opgeruimde huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij zijn de kringwinkels in nederland veel goedkoper!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat opruimen van de rommel en je gedachten een plek geven, moet een goed gevoel geven & nu is er ruimte voor een ontspannen weekend! (zucht :)
    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, soms is het goed om alles weer eens flink te ordenen. Voor rust in huis en hoofd. Geniet er maar zo lang mogelijk van.
    En o o o, wat jammer dat ik dat boekje niet gewonnen heb!! Lijkt me zo leuk. En dat je dat weer voor maar 50 cent hebt gevonden, onvoorstelbaar!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij ook een heel fijn, opgeruimd, weekend. Heerlijk is dat hè ?
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, jij bent klaar voor het weekend! Geniet ze!
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn weekend, flinkerd! Heb het gecheckt, het is nog wachten tot 17 december, op de 'ster'!
    liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Opruimen na een opdracht, en me weer nestelen, vind ik het altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk gevoel kan dat geven, zo'n opgeruimd huis en bureau. Hier duurt het ook altijd erg lang voordat zoiets ook daadwerkelijk gebeurd.
    De zaterdag is bijna voorbij, daarom een hele fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heerlijk zo'n opgeruimd huis! Mooie foto's wederom :)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)