donderdag 29 november 2012

All in the stars...


nu ik dan toch helemaal in de sterren zat,
bedacht ik me dat ik er ook
 nog wel wat van zou kunnen vouwen,
ter verhoging van de kerstsfeer,
tijdens het weekend-winkeltje
(daarover gesproken, gisteren keek ik even op de 
101 Woonideëen-blog, en tot mijn grote verassing,
stond mijn flyertje er op,
tussen alle creatieve en leuke markten van December,
echt Zo leuk)


Jolanda grapte al: straks
 moeten we nog een portier nemen,
want hoeveel mensen kunnen hier nu helemaal naar binnen?
maar ach, komt tijd, komt raad, nietwaar...
dus ik vouwde sterren,
het papier knipte ik uit rolletjes kadopapier,
(best veel werk, want het moet nogal precies)


en gisteren om 3 uur bedacht ik me dat ik het nog
moest fotograferen, eigenlijk al te donker..
maar de zon weerkaatste van de huizen hierachter,
nog een beetje naar binnen,
snel wat neergezet
(deze foto is, zou mijn zoon Daan zeggen,
veel te sferisch...
hoewel dat waarschijnlijk geen echt woord is..)


deze dan, 
het vaasje vond ik in de kringloop,
het is beschilderd glas,
en ik vind het van een bijzondere schoonheid..
ik kan nergens op internet vinden ,
hoe je deze ster moet vouwen,
ik vond de beschrijving in een boekje,
maar hier vind je allerlei sterren om te vouwen,
maar mochten jullie deze willen vouwen,
kan ik wel eens kijken of ik er een 
voorbeeld-lesje van kan maken,
(hoewel het lastig is om het uit te leggen, vind ik)
en oja,
bedankt voor alle leuke reacties op het gehaakte-bijna-sterretje,
ik wil graag een slingertje opsturen
naar Chantal van Forms and finds,
als je je adres even wil mailen, dank je!

fijne dag
-X-

16 opmerkingen:

  1. Doordat een ander zo heerlijk zit te zoeken en vouwen, zelf ook helemaal zin in verzinnen krijgen. Mooie dag voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die sterren zijn wel heel erg mooi!

    Maar mocht je zelf niet uit een voorbeeld-lesje komen kun je misschien wat tekst en foto's scannen? zomaar even een gedachte hoor;)

    Ook aan jou...

    Fijne dag!

    Liefs,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een voorbeeld-lesje zou heel tof zijn! De sterren zijn echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de "sferische" foto heel erg mooi!
    Fijne dag.
    groetjes,
    Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het kan mij niet sferisch genoeg zijn. :-)
    Die sterren zijn erg mooi.
    Ik ben ook van plan naar je shop for a day te komen. Ben benieuwd naar je mooie spulletjes. Het zal mij niet verbazen als het druk gaat worden....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De sterren zijn erg mooi! Toen ik goed keek deden ze me denken aan gevouwen strikken. Bij http://helenmade.blogspot.nl/2011/08/paper-bow-tutorial.html kun je zien hoe je die maakt en met een aanpassing in de laatste stap heb je jouw ster! Misschien heb je er wat aan als je een tutorial wilt maken.
    Groetjes, Marlena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een leuke verrassing!! Een mooi gehaakt slingertje van Ingrid hier in huis, dankjewel!! :) Blij mee! Zal even mijn adres mailen..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke sterren! En vind het kleurgebruik ook weer super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Love these ... so pretty and well done to Chantal ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt heel leuk. Zo'n mooi papier dat je gebruikte! Heel fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heerlijke sterren, een mens wordt er vrolijk van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat mooi!! Ik ben dol op sterren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie sterren, ik zou erg blij zijn met een voorbeeld lesje :)
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)