donderdag 15 november 2012

Oh oh, this mess....


het is een rommel hier in huis,
ik ben het overzicht een beetje kwijt,
ooit had ik een strak georganiseerd huishouden,
ik kan zelfs zonder te liegen beweren,
dat ik de kleren op kleur in de kasten had,
elke ochtend deed ik een huishoud-rondje,
en alles was weer spic en span,
de voorraad kasten waren vol,
 er werd op tijd gegeten..


maar de laatste tijd,
ga ik Zo op in andere dingen,
dat ik het eigenlijk niet meer georganiseerd krijg,
ik prop wat dingen in de kasten,
stofzuig nog eens wat,
en schuif de stapels gewoon aan de kant,
en het eten..nu ik midden in de stad woon,
en niet eens een voorraadkast heb,
moet ik vaak om 7 uur 's avonds nog bedenken,
wat we gaan eten...


de meeste tijd kan ik er goed tegen,
maar er zijn momenten dat dit Ongeorganiseerde leven,
me naar de keel vliegt,
(is dat een uitdrukking?)
en er echt helemaal gek van word,
dan loop ik stampend door het huis,
briesend over al die stapels,
bedenk ik huishoud-schema's,
als jij nu altijd op zaterdag dit en dat doe,
doe ik elke morgen....zoiets,
maar de volgende dag ben ik het alweer vergeten..


en dan vind ik het weer Goed zoals het is,
dan stap ik fluitend 
(dat zeg ik nu wel zo makkelijk,
maar ik kan helemaal niet fluiten,
bij wijze van spreken dus..)
over de stapel 
op de trap heen...
en bedenk ik me,
dat ik toen Alles nog strak geregeld was,
echt helemaal niet gelukkiger was, dan nu..

(maar ik ga straks wel even opruimen,
een beetje voor het zicht,
nu ik het er toch zo over heb..)

fijne dag
-x-

21 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat je dat kan. Als ik druk in mijn hoofd ben, moet ik eerst opruimen...
    In een van je eerdere blogberichten schreef je dat je vaker 'gone' zou zijn, maar tot nu toe valt dat reuze mee! Fijn hoor, want ik vind je blog een heerlijke start van de dag!
    Ik wens je een heerlijke dag toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Ingrid, dat iets meer opgeruimde heb je straks misschien weer tijd voor als je boek klaar is? Fijne dag, groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar !
    Alleen ...eh ben ik nog nooit georganiseerd gewest.
    Duurt bij ons thuis slechts enkele dagen en dan ligt alles weer vol :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal fijn toch, om tot de conclusie te komen dat 'vroeger niet alles beter was' ;). Af en toe gillen lucht op? En als je dat niet durft, even die radio heel hard aan en meezingen, al heb je er even helemaal geen zin in?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad zo herkenbaar!!! Denk maar aan het volgende: Creatieve mensen hebben geen rommel, ze hebben overal ideeën liggen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha, welkom in mijn wereld. voor het zicht opruimen voldoet meestal prima toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh - I really know what you mean....too many ideas too much material too little space....

    Liebe Grüße from Germany,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je moet maar denken 'ongeorganiseerd is ook georganiseerd!'

    BeantwoordenVerwijderen
  9. toen het nog ooit was, wist en deed je niet wat je nu weet en doet.

    fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mijn moeder zei altijd: een opgeruimde kamer, een opgeruimd hoofd :-) Maar je kunt het ook zo bekijken: georganiseerde chaos bestaat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar! Maar ik denk juist vaak: "eerst even alles netjes maken en dan ga ik eens lekker tekenen!" Maar als ik dan alles aan kant heb, is m'n energie op.
    Ik volg je blog nog niet zo lang, maar ik kom hier graag! Je schrijft zo mooi! Als ik binnenkort eens tijd heb ga ik me eens verdiepen in je oude posts. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mij betreft; opruimen maakt niet gelukkiger, maar geeft wel meer rust en overzicht. En als het al zo'n chaos is; ik kan er helemaal gek van worden!
    Jij en je zakdoekje hebben trouwens de hoofdrol in mijn post van vandaag..
    Dus als je t leuk vindt, kijk even:
    www.frisserommel.blogspot.com
    Groetjes, Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als ik mijn troep ga opruimen kan ik meteen niks meer vinden.......... dus hoezooooo ongeorganiseerde bende? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja ooit; iedereen zegt dit wel eens.
    Een boeiend leven is toch ook belangrijk of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Als het in je zit, komt het later wel weer goed.
    Ik heb het niet in me, dus is het áltijd een ongeorganiseerde boel...maar wel gezellig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. being in a creative mess is very healthy...so I say to myself!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ga dat ook maar doen...orde scheppen is weleens lekker en goed voor je..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. die postkaart is to die for!
    dat moest ik even kwijt... :)))
    n♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Laat het maar lekker allemaal los wat je allemaal van jezelf moet.
    Schijt aan de buitenwereld en aan de opgelegde normen en waarden van poetsen en opruimen. Leef je leven en geniet ervan! En af en toe maak je wat tijd om alles te hergroeperen en als je daar nu gewoon geen tijd voor hebt. So be it!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)