dinsdag 6 november 2012

Summerwind and flowers in your hair...(little give-away)


dus wij gingen naar Istanbul,
en we kwamen weer terug,
de terugvlucht was sprookjesachtig mooi,
zo boven de wolken,
ik stelde me voor dat ik daar wat 
rond zou zweven,
en op dat donzige dek zou liggen...
toen wij daar vertrokken was het 24 graden,
en ik vond het ineens nogal koud hier,
en moet even over schakelen naar net November-gevoel...
(ojee, nu ga ik weer de hele winter zeggen,
dat ik het Zo koud vind..)


dus vandaag pak ik mijn koffertje uit,
ik ging heen en terug met alleen handbagage,
ik kocht niet veel,
(ik blokkeer altijd een beetje,
als er zoveel aanbod is..)
behalve 1 bijzondere vintage rok
(waarover later meer)
een paar sjaaltjes,
en wat bloemenkransjes voor in het haar,
beetje kitcherig maar ook wel lief...
het sjaaltje op de foto en het madeliefjes-kransje,
wil ik graag weggeven,
om jullie te laten delen in het zonnige 
vakantiegevoel,
laat een reactie achter als je daar zin in hebt,
ik geef ze van het weekend weg..

-I would like to share the Sunshine-holiday-feeling 
with you, so
if you like to receive the Tukish shawl,
and the flowers for your hair,
please let me know..,
I'll give them away this weekend-


dus nu ligt er een Berg werk te wachten,
maar ik ga met goede moed aan het werk,
ondertussen zet ik dit liedje op repeat,
om nog even het gevoel te hebben,
van het terrasje aan de Bosporus,
met een glaasje thee in mijn hand,
en de zomerwind in mijn haar..

fijne dag!
-X-

55 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke plaatjes van een prachtige reis! En bloemige cadeautjes.. ik hou me aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het diadeempje geweldig snoezig! Zou het graag cadeau geven aan mijn nichtje, die madelief heet. Het zou fantastisch staan in haar rode krullen.

    Fijne dag en succes met aclimatiseren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koud hè, die madeliefjes zijn prachtig. Wat zei Lidewij Edelkoort ook alweer van kitsch. Welkom thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooi uitzicht uit het vliegtuig. Een mooie afsluiter van uw vakantie.
    Ik wil graag meedoen voor de kleine give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IK doe graag mee. Wat klinkt dat heerlijk 24 graden!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw 24 graden ik zie mezelf al zitten op een terrasje zonnebril op en de zon heerlijk op mijn gezicht. Helaas heir ook gewoon novemberkou. Dus ik doe graag mee aan je give away daar krijg ik al een lekker warm gevoel bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik waag ook een poging voor het sjawltje (? Spelling ok?) Prachtig die kleuren, fijn dat je weer terug bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De sjaal! De sjaal! De sjaal! De sjaal! De sjaal! De sjaal! De sjaal!
    (Ok, heb je al door hoe onwijs graag ik wil winnen?)
    De sjaal! De sjaal! De sjaal! Is zooo mooi, dat ik beloof dat ik het madeliefkransje bloedserieus op mijn hoofd zet mocht ik winnen :-D Bloemige mirror monday foto ofzo! Anyways, ik begin vast met duimen...

    En toitoi met de boekendruk, troost je, je bent niet de enige die zit te zwoegen op de juiste woorden achter een buro. Werk ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vliegen is zo mooi hè, hoog boven de wolken is het altijd zonnig!
    Ik doe ook graag mee met je give-away.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moet zeggen dat ik het ook niet warm kreeg gisterenavond/vannacht. Ligt dan gelukkig niet alleen aan Istanboel? Fijn dat je goede dagen had. Nog kringloopadressen nodig? http://www.meulenveld.com/?sl=NL Ze hebben een kringloophal, gigagroot, en een iets kleinere hal met restpartijen. Daar staan volgens mij de meeste foto's van op de site. Maar de grote kringloophal is geweldig. Bijna te vol zelfs. Dit adres hier delen betekent dat ik koopjes moet delen, maar dat zij dan maar zo. Ligt ook erg mooi, helemaal 'in het landelijke'. Misschien wat anders na die industrieterreinen van laatst? Succes, succes, en geniet tussendoor ook lekker van het moois dat je aan het maken bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn jullie reisje! Ik wil graag meedoen! Geef mij maar wat zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh dat klinkt wel heel fijn! ik doe ook graag mee met je give away!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wow mijn oog werd al meteen naar dat madeliefjes kransje getrokken. Ik ben gek van madeliefjes. Doen me aan mijn oma denken van mijn vaders kant. Ze maakte ooit op vakantie een krans voor me van korenbloemen. Maar madeliefjes die plukten we samen of ik in haar tuin en toen ze in het bejaardenhuis zat plukte ik nog steeds voor oma madeliefjes als eind twintiger en nu ze dood is (al heel wat jaren) pluk ik madeliefjes op het kerkhof en leg ze op het graf (ik kom er nu zelden omdat ik niet meer in Maastricht woon), máár op een paranormale cursus liet zij van zich horen en vertelde dat ik me moest omringen met madeliefjes. Deze zou ik dus heel graag willen winnen en ook eens een keer willen dragen naar de Elf Fantasy Fair :).

    Je rok is trouwens ook super, ook al zoiets dat motief...dan denk ik aan mijn oma. Maar okay terug naar jou. Super dat jullie zo genoten hebben en knap van jezelf dat je je ingehouden hebt. Ik kan me voorstellen dat het weer hier dan weer effe tegenvalt. Och ja lekker dikke truien aan heeft ook zo z'n charme :).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een leuke give-away, daar waag ik graag mijn kans voor :-)
    De sjaal voor mama en het kransje voor mijn schattige dochter :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk om zo weg te kunnen dromen tijdens de terugvlucht. Alleen al van de foto heb ik het zelfde :-)

    Ik doe ook graag mee met de give away! Ik zie mijzelf al door een weiland rennen met de bloemenkrans in mijn wapperende blonde manen. Gelukkig is er ook een sjaaltje bij want zo warm is het nu niet buiten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Welkom terug! De eerste foto vind ik erg mooi gedaan, ik word er dromerig van :)
    Als klein meisje maakten we altijd kettingen en kransen van madeliefjes, zou graag zo'n krans hebben die niet vergaat!

    Liefs, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk even een reisje en wat fijn de bloemetjes!Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh hier word ik blij van! Ik doe mee

    BeantwoordenVerwijderen
  19. FLOWER POWER :)
    Zou graag de sjaal winnen & die power altijd met me meedragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een sjaaltje zou mijn dag maken. Heel graag doe ik mee. Groetjes, Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Welkom terug! Mooi he zo boven de wolken, blijf ik magisch mooi vinden :) En ja wat een overgang is dat van temperatuur, brrr! Heerlijk nummer trouwens, snel m'n Norah Jones cd zoeken :)
    Oh en zo'n sjaaltje, daar doe ik graag voor mee, het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat heerlijk, vakantie en Istanbul! En de madeliefjes ketting is onweerstaanbaar, daarvoor doe ik mee!
    Maaike (En als er weer twee Maaike's meedoen, geef je dan duidelijk aan wie je bedoelt? Anders ben ik altijd zo bescheiden om te denken dat je mij niet bedoeld....)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Och Ingrid, dat klinkt als een bijzonder reisje met een hele fijne terugvlucht. Wat bijzonder hè, dat vliegen boven de wolken? Je kunt het gouden randje om de wolken bijna aanraken.
    Ik hoop dat je nu weer uitgerust en met frisse moed verder kan aan je boek!
    Ik zou graag meedoen aan je giveaway. Ik ben stapelgek op zwarte stof met gekleurde bloemen, en de bloemenkrans zal ik (mocht het zover komen) dragen met het Sint Jansfeest in juni, een feest waarbij we (op de vrije school) de uitbundigheid van de zomer vieren. Het lijkt nog zover weg, maar voor je het weet is het zover!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De foto uit het raampje met de zwevende engel is een cadeautje op zich. Zo voel ik dat ook altijd als ik vlieg. Wat is fantasie toch mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zou heel graag de madeliefjes krans willen winnen om mijn groene eend (2CV) verder mee op te pimpen. Past mooi bij -de gras met madeliefjes- stof waarmee ik de stoelen heb bekleed! Fijn dat je weer terug bent en weer (hopelijk) dagelijks blogt.
    Groetjes, Netty

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Glad you had such a wonderful holiday ... the scarf is beautiful ... please may I be included ... thanks for your lovely giveaway ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Welkom thuis in brrrr Nederland. Kan me voorstellen dat dat een hele overgang is. Wat een prachtige sjaal en oooh de madeliefjes!!! Die vind ik ook erg leuk! Als ik ze in het gras zie staan, moet ik gewoon een krans maken. Wel jammer dat ze er dan zo snel zielig bij hangen, dat zal met deze niet gebeuren. Dus ik doe graag mee!!
    En dank dank voor het delen van het prachtige nummer van Norah. Alweer te lang geleden dat ik die gehoord heb, ik duik gauw tussen de cd's..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik doe graag mee met je weggeef! Ik ben DOL op sjaaltjes!

    Wat een prachtige foto vanuit het vliegtuigraampje! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig! Ik doe mee met de giveaway!
    Wordt licht hebberig van de sjaal en de bloemetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat een lieve kadootjes zeg, daar doe ik graag aan mee! lekker opfleuren, datwil ik wel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kan me voorstellen dat je het hier koud vindt. Dat vind ik nl ook, en ik ben niet eens lekker naar een zonnig oord geweest ;) :(

    En wat een leuke spulletjes, die zou ik wel willen winnen :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een overgang van 24 naar 4 (??) graden...
    Ik doe graag mee voor de sjaal. Heb e´m in het creme voor de zomer en zou dolgraag de zwarte willen die ik dan in de winter ga dragen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. ooh, die madeliefjes...zooo lief!
    Ik wil ze wel maar een heleboel anderen ook heb ik net gelezen;-)
    Kleine tip voor als je koud bent:neem een klein waterflesje en vul die met lekker warm water,heerlijk in bed maar ook op de bank of onder je voeten als je aan je buro zit te werken.
    Groet,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oeh... Wat een gezellige kadootjes!, ik doe graag mee! Afgelopen zondag een keertje naar de sunday market in Amsterdam geweest en dacht nog, leuk, ga ik zeker even bij jou langs..... En nu was je er niet! Misschien een volgende keer...... Groetjes, Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Lovely giveaway! I love scarves - I like to make my own!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. geweldig! ik doe mee : ) welcome home!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vakantie rond deze tijd lijkt mij heel fijn. Ik vind koud niet zo erg maar we gaan nu verbouwen en dat vind ik eigenlijk minder fijn rond deze tijd ( want ben ook 24 weken zwanger)
    groetjes Afke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh wat heerlijk, een beetje zon kan ik best gebruiken, dus ik doe graag mee met de fleurige giveaway - ik vind het ook zoo koud...
    Welkom thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat leuk, die zonnige cadeautjes! Ik doe graag mee, bloemen fleuren de grijze novembermaand op! Groetjes, Adelheid

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Trek ook maar eens de stoute schoenen aan, want sjaal en madeliefjes zijn allebei even leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ja met dat liedje blijft het zonnige gevoel wel hangen! Fijn dat je weer terug bent & dat je het zo leuk hebt gehad. Nou met frisse moed verder met je werk, sterkte!
    Enne ook ik doe graag mee met je giveaway.
    xoxox

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lekker nagenieten van je heerlijke vakantie! Wij zijn ook op vakantie! Zitten in nat en winderig Bergen... maar oh zo lekker om even weg te zijn en niets te moeten! Ik werd meteen vrolijk van je bloemensjaal en doe graag mee met je give-away. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een prachtige sjaal! Heb je buiten de geweldige rok nog wel souvenirs voor jezelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. This is amazing!!May I join,please?Too bad you didn't do this sooner,we need it flower wreath for my daughter preschool recital.Lovely giveaway,so generous of you.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. i would very much love to win your treat!i could do so much with that beautiful scarf. would so brighten up things around here. also love your blog, and read it in english. very lovely xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Wat een gezellige souveniers! Ik doe graag mee met de giv-a-way!

    Goed te lezen dat je het fijn hebt gehad, heerlijk om even te genieten van de zomer in onze herfst.

    zonnige groet,
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Een exotische give-away, daar doe ik graag aan mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Istanbul is mijn favoriete stad in de wereld! En ik mis het, want ik ben er al anderhalf jaar niet meer geweest....
    Misschien dat zo'n mooie gebloemde sjaal me een beetje op zou fleuren? :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Deze stad staat al zo lang op mijn verlanglijst. Sjaaltjes en bloemenkransen kom ik goed mee weg. Dus kom maar door. Zoek nog het perfect accessoire voor de volgende premiere! Lfs

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat heerlijk dat je het zo fijn hebt gehad en vol energie terugkomt in ons koude kikkerlandje.
    Toen ik de vrolijke sjaal zag, werd ik helemaal blij. Ik heb echt wat met sjaals! Als de stapel te groot wordt schenk ik ook hier en daar een aantal. daar word ik dan ook weer blij van. Graag ding ik mee naar dit juweeltje. Succes met acclimatiseren ! groetjes, Doesjka

    BeantwoordenVerwijderen
  51. ohh ! die madeliefjes ! ik maakte ze als kind zo graag en vaak zelf met echte bloemetjes ! voor mezelf, maar eigenlijk voor zowat iedereen die om me heen was op die moment. Wat een toffe flashback!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Ik kan wel wat zomergevoel gebruiken op dit moment, haha! Daarom doe ik mee voor het bloemenkransje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. En ja, ik waag ook een gokje. Mocht ik winnen dan zal iets op de bus naar jou sturen! Gr. Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Oh wauw, wat een leuke give-away! Ik doe graag mee! Groetjes, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Mijn lieve oma woonde in Zuid Frankrijk en altijd als ik bij haar was maakte ik madeliefkroontjes voor haar. "Als ik dood ga, wil je er dan ook een voor me maken, Ellepoepertje?" (Ja, een beetje een raar koosnaampje had ze voor me, hihi) Gelukkig duurde dat nog heel lang, maar toch, 8 jaar geleden was het dan zover...ik sprong in het eerste het beste vliegtuig en vloog naar haar toe om nog een keer een madeliefkransje te vlechten voor haar...NERGENS een madelief te vinden...in eerste instantie dan... Ik had het haar beloofd dus heb echt de halve Côte d'Azur afgezocht en ieder madeliefje geplukt, net genoeg om een kroontje van te kunnen maken. Mijn lieve omie lag er die middag als een ware prinses bij, met een glimlach op haar gezicht en een madeliefkroontje op haar mooie grijze krullen.
    Een verdrietige, maar prachtige herinnering die meteen naar boevn kwam toen ik dit kransje zag.
    Ik maak ze nog steeds trouwens, voor mijn drie jongetjes, voor mezelf...
    Grote glimlach nu....dankjewel!

    Liefs, Ellemijn

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)