dinsdag 27 november 2012

Almost a star-garland and a little give-away


nu is het misschien een beetje vroeg,
met Sinterklaas nog in het land en al,
maar omdat ze ook nog gemaakt moeten worden,
dacht ik dat het misschien,
wel al kon, 
gehaakte sterren,
vorig jaar maakte ik al eens de kleine variant,
oh nee, nu ik de link kopieer,
zie ik dat het al 2 jaar geleden is
(waar blijft de tijd?)


die, als het goed is,
in het December nummer van de Knippie, komen,
je moet natuurlijk wel 
een beetje fantasie hebben,
om er een ster in te zien,
maar daar ontbreekt het toch niet aan?
zo maak je ze:


het is wel een beetje slordig,
dat je nu Net de laatste letters niet kunt lezen,
maar als je op de foto klikt,
zie je m helemaal
(af en toe denk ik erover,
het sjabloon van mijn blog iets te verbreden,
zodat het plaatsen van foto's iets makkelijker is,
maar ik heb geen idee, hoe de oude berichten er dan
uit gaan zien, dus durf ik het eigenlijk niet zo goed..)


je kan ze natuurlijk ook aan een lintje hangen,
voor het Feestelijke effect,
 als je ze gehaakt hebt,
moet je ze nog wel een beetje in de goede vorm trekken..
voor het ster effect ; )


mocht je niet kunnen haken,
of er gewoon geen tijd of zin in hebben,
ik geef er ééntje weg,
laat even weten welke je leuk vind,
de rood/groene, de geel-achtige (in het midden)
of de witte

I like to give away one of these garlands
if you like to join this little give away
 please let me know which one you like,
the red and green, the one with yellow (in the middle)
or the white one, thank you!)

wens ik jullie een hele Fijne dag!

68 opmerkingen:

  1. Ooh, bedankt voor het patroontje. Ik heb het direct gepind.
    Maar ik doe toch graag mee, wie weet wanneer ik ze eens kan haken met die lange todolijsten. :)
    Voor mij dan graag de rood/groene.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe heel graag mee, de kleur maakt me niet uit. Ik ben zo iemand die niet kan haken.. Als ik de uitlegfilmpjes op youtube probeer te volgen haak ik na een paar minuten al af.. :)
    Ik weet ook niet waar je het beste mee kan beginnen als je beginnend haker bent?

    Fijne dag !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik begon met haken (idd via youtube) heb ik eerst heel suf een los lapje geoefend en maar weer uithalen en weer opnieuw. Pas na twee weken prutsen ben ik begonnen met kleine bloemetjes of een granny , dus niet meteen resultaat willen zien, eerst lekker oefenen ! Succes, Groetjes Carlijn

      Verwijderen
  3. een veel te lange to hook lijst dusseuh ik doe mee voor de groen/rode maar de anderen zijn ook oke hoor :)veel plezier hoor en van die schrik voor je berichten je kan je oude settings dan terug zetten moest je het toch niet helemaal oke vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ik wil hier graag aan meedoen. Ik kan nog niet haken. Weet ook niet of ik dat ooit onder de knie ga krijgen. Wellicht volgend jaar een slachtoffer vinden die het me 'life' kan leren. Oh ik zit te twijfelen tussen die witte en die met al die kleurtjes met rood ;).
    Mmm ik ga toch voor kleur in huis :).
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn 'to do list' is een beetje groot om aan haken toe te komen...Ik zou de witte sterretjes wel leuk vinden....krijg je van mij een zelf geschilderde kaart ;-)

    groetjes,
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ze zijn leuk! Weer een project erbij, volgend jaar kerst hangen ze vast en zeker. Ik ga ze zeker zelf maken, dus ik hoop dat je iemand anders (dat weten we wel zeker) blij kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Ingrid,
    Wat ontzettend leuk zeg! Ik ben net begonnen met haken en snap nog niet veel van de haaktermen...Ik zou het leuk vinden om een sterrenlijntje (de roodgroene heeft mijn voorkeur) van je te mogen ontvangen. Zal vast heel leuk staan in mijn kerstboom, tussen de paddestoelen en belletjes die ik al heb gekocht :) Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Ingrid,
    Zaterdag liep ik op een rommelmarkt en zag ineens iets dat 'voor jou was weggelegd'...
    Ruilen voor een rood-groen slingertje? :-)
    Vriendelijke groet,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeiemorgen, wat ziet het er alemaal weer mooi en vrolijk uit. Ja, ik zou het heerlijk vinden ...... een sterrenregen in de bus. En.... ik ben ook gelijk zelf begonnen: één sterretje is al af (en die geef ik dan ook weer weg). Een Zonnige Zeeuwse groet van Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk! Joh, dat je daar al weer tijd voor hebt (of maakt natuurlijk..)! Ik doe graag mee voor de rood/groene - maar ze zijn natuurlijk alledrie hartstikke leuk!
    Fijne dag,
    Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof! Bedankt voor het nieuwe patroon. In afwachting van mijn eigen haaksels, waag ik mijn kans op de gele slinger!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nog vergeten te zeggen..... dat leuke hangertje maakt het weer helemaal SUPER! Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ferm!! Ik ben fan van de geelachtige... echt een leuk zetel-projectje!! Ik ga het patroontje zeker ook eens uitproberen
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Ingrid,
    Ik ben vooral een stille volger hier, maar wel een grote fan :) Super bedankt voor het patroontje.
    Ik heb een tijdje geleden mijn blogsjabloon breder gemaakt. Ik kan mijn foto's nu in formaat 'extra groot' plaatsen. Aan de oude blogberichten verandert er niks. De foto's blijven er gewoon kleiner opstaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je die slingertjes aan een leuk hangertje hangen, echt geweldig!
    Mag ik meedoen voor de witte voor in mijn kerstboom?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De sneeuwwitte voor een witte kerst! Duimen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige slinger! Wegens het ontbreken van talent voor haken zou ik graag meedoen voor de rood/groene :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik zou graag leren haken, maar een hele slinger voor de kerst is met alle sinterklaasknutsels en -rijmen die nog moeten niet zo heel erg haalbaar vrees ik. Dus ik doe graag mee voor de witte! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier is nog een kandidaat voor de rood-groene, die past het leukst in ons Villa Kakelbont-achtige huishouden :)
    Wat een leuke dingen weer, jouw fantasie kent geen grenzen volgens mij.
    En ik vond het erg leuk om in je andere blogje een foto te zien van het gezicht dat bij al dit liefs hoort!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Absolutely gorgeous ... could I please be included for the yellow one ... thanks so much ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik doe graag mee voor de witte. Ik mag voorlopig helaas niet haken van de huisarts...:(. Groet, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kan er helaas niets van...niet haken niet breien... Dus ik doe heel graag mee aan je leuke give away! Mooi hoor! En dan doe ik graag mee voor de witte :)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik zou hem heel graag willen winnen. Haken is niet mijn ding. Ik weet nog op de lagere school dat we het moesten leren. Ik was blij dat mijn oma me uit de brand hielp...
    Ik vind die kleurige erg mooi.
    groet,
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Voor het white-X-mas-gevoel wil ik wel zo'n witte graag! Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Ingrid, ondanks dat ik zelf ook kan haken, maak ik toch graag kans op een sterrenslingertje van jou. helemaal leuk. De witte vind ik het mooist. Fijne dag verder, groetjes van Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super leuk patroontje. Ik ga er snel mee aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Leuke give-away weer!

    Ik heb al eens een poging gedaan om het haken te leren maar ik heb en krijg het maar niet in de vingers, heel frustrerend maar daarom stort ik mij dan ook maar op andere dingen.

    Ik wil graag een kans wagen voor de rode of witte of 1 van de andere kleuren;)

    De rode en witte hebben wel mijn voorkeur (als je er dan toch naar vraagt;)

    Groetjes,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Het blijkt wel dat, als je WIL, je veel meer tijd hebt, dan wanneer je MOET, want hoe kun je anders al die ideeën van jou uitvoeren! Aangezien ik meer van het breien ben, zou ik best zo'n geel-achtige slinger willen hebben, als zonnetje in de kerstboom. Groetjes, Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oww.. weer zo leuk...
    Ik begin net met haken.. dus die termen klinken nog wel wat als acracbadabra voor mij... dus ik waag nu een kansje, en hoop dat ik het van dichtbij kan bekijken of ik er dan wel uitkom!
    Ik vind ze alle drie mooi maar mijnoog valt op de gele!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat gaaf voor in de kerstboom!! Ooit wil ik ze zelf proberen te haken met jouw super handige uitleg, maar voorlopig heb ik nog veel te veel andere projectjes liggen. Dus ik geef me graag op voor de rood-groene variant. Die past echt super bij mijn zelf gemaakte kerstballen van stof! Ik vind je blog echt top, lekker kleurrijk en vol met creatieve ideeën.

    Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Haken is bij mij geleden van in de lagere school, dus probeer ik die roodgroene slinger maar te winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vind de geel-achtige het mooist! En weet je wat speciaal is: ik heb hetzelfde blauwige blik, bij mij zitten mijn knopen er in, het is nog van mijn grootouders. Mooi he!?
    Liefs els

    BeantwoordenVerwijderen
  34. LEUK! Ik ga voor de gelige of de witte! ;)
    Toevallig heb ik een give-away met 10 mini-bolletjes-haakgaren....mét haaknaald!
    Even kijken misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik zou heel graag meedoen voor de gele. En je ziet er beslist wel sterretjes in, en in de zomer zijn het gewoon bloemetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. O, zoo leuk! Ik doe heel graag mee en ga dan voor de rood/groene!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. De witte vind ik geweldig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. mooi! ik ben van kleur, dus de rood-groene...prachtig. Met dit patroontje kan zelfs ik mss haken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dat zijn duidelijk sterretjes hoor! Wat leuk dat ze in Knippie komen! Ik zou best die geel-achtige hier ergens in huis willen hangen, dus ik waag graag een kansje. Dankjewel en een fijne avond! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoi,
    Ik vind de witte erg leuk. Als ik ze niet win probeer ik het misschien zelf, alleen bloemen haken kan ik nog. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik doe graag mee voor de witte. Ik vind ze erg mooi: Kerst- en winterachtig tegelijk!
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Niet origineel, maar ook ik ga voor de witte!! Lijkt me heerrrlijk om te winnen, zodat ik zelf niet hoef te haken; heb nooit echt de smaak te pakken gekregen en weet inmiddels amper meer hoe het werkt. Ik ga duimen...
    :-)

    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ja, ook ik vind de witte erg leuk. Pas voor het eerst begonnen met haken, maar het was niet echt een succes. Het werd veel kleiner dan verwacht.
    Daarom zou het geweldig zijn om zo'n kant en klare slinger te ontvangen...
    Groetjes, Corine Silfhout

    BeantwoordenVerwijderen
  44. SUPER LEUK! Haken kan ik helaas (nog) niet. Dus doe heel graag mee voor de witte. Zodat ik zoiezo een witte kerst heb ;) groetjes sas

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Leuk! Haken kan ik nog steeds niet. 't lijkt me erg ingewikkeld :o
    zou graag de witte slinger winnen, staat vast mooi in onze witte kerstboom (gemaakt van oude boxspijltjes :) of waren het spijltjes van een traphekje, 1 van 2 iig, en t staat vast leuk!
    Grtz Arike

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Even over het verbreden van je blog. Als je de maat opschrijft die je nu hebt en dan gaat verbreden, dan kijk je wat oude berichten terug en als je het toch niet mooi vindt, dan zet je gewoon weer terug in de oude maat. X
    p.s en ik vind de witte ster-slinger heel mooi en waag een kansje

    BeantwoordenVerwijderen
  47. This is a skill I would love to learn!! I adore the white one but the red and green is so festive too!! Thanks for the chance :) amycav at hotmail dot com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Haken is mijn hobby (helaas) niet, breien en naaien gaan me beter af. Het zou leuk zijn om de groen-rode te winnen. . . ik heb al ideeen waar die leuk zou zijn.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. de groen-rode is prachtig! Ik doe zééér graag mee

    http://sarahmamzilla.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mag ik meedoen voor rood/groen? gr Patries

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oooh wat leuk... ik vind ze prachtig. Ik doe ook graag mee voor de rood/groene...

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ooooh wat vind ik ze leuk!
    Ik kan ze natuurlijk zelf haken, maar een echt 'ingthings' wil ik wel in huis hebben :-)
    Ik zou graag de rode of de gele ontvangen mocht ik winnen :-)
    Ik wens je een mooie nieuwe dag!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Ooooh wat vind ik ze leuk!
    Ik kan ze natuurlijk zelf haken, maar een echt 'ingthings' wil ik wel in huis hebben :-)
    Ik zou graag de rode of de gele ontvangen mocht ik winnen :-)
    Ik wens je een mooie nieuwe dag!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ooooh wat vind ik ze leuk!
    Ik kan ze natuurlijk zelf haken, maar een echt 'ingthings' wil ik wel in huis hebben :-)
    Ik zou graag de rode of de gele ontvangen mocht ik winnen :-)
    Ik wens je een mooie nieuwe dag!
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat zijn ze leuk!!
    Ik ben net weer een beetje aan het blog-bij-lezen en wilde daarna op zoek naar een patroon voor een ster. Vind ik die gewoon bij jou, leuk!!
    Ik ga ze zeker zelf proberen, maar zo'n mooie slinger van jou mogen winnen zou ik ook wel erg leuk vinden! Ik vind ze allemaal mooi en kan weer eens niet kiezen. Dus mocht ik winnen, dan laat ik de keus aan jou.
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ik vindt die rood groene het mooiste

    Deze zou ik ook graag willen winnen

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik kan niet haken en ik vind de roodgroene prachtig! Die zou ik graag winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Leuk! Ik doe graag mee voor de rood-groene, want ook ik kan niet haken. En rood-groen is toch het meeste kerst, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Ik vind ze alle drie prachtig! Ik doe heel graag mee voor de rood/groene! Ik ben dol op kerst (=mijn verjaardag) en ga in ieder geval het patroontje zelf uitproberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Ze zijn echt superleuk! Ik doe heel graag mee voor de witte, want die is goed tijdens Kerst, en daarna ook in januari, waarin ik alles net zo licht en wit wil in huis als de lucht buiten is... Alvast van heel harte dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Super ik was net op zoek naar een patroon, speurend de blogs bij langs. Even op you tube tekenen en toen besloten er maar mee te stoppen. En voor ik de computer uit zet wil ik nog even op je blog kijken en daar staat een sterretje op precies wat ik zoek, heerlijk. Mijn dank is groot!
    Natuurlijk vindt ik het leuk om een slinger kado te krijgen.
    Groet dorine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dag Ingrid, ik weet nooit hoe ik 'bij je moet komen'en het zal wel weer mislukken maar ik probeer het toch want vind de sterretjes top! had hem ook al langs zien komen op Pinterest ..
      heb hem stoer gepind maar kan niet haken , hahahaha , dus daarom maar zo. Mocht ik hem winnen dan kun je hem vlgd weekeind aan me geeven want kom graag langs bij jou en Jolanda
      groet, Maria
      ( ik doe het 'anoniem' want dan heb ik het gevoel dat het wel lukt...we zullen zien)tot vlgd weekeind!

      Verwijderen
  63. Wat een schattige sterretjes, heb het patroontje geprint. Ik weet wat ik ga doen vanavond!

    Fijne avond Maud
    storminhuis.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Kan ik nog mee doen, ben al begonnen en heb 2 sterretjes gedaan, maar het is toch veel leuker om verrast te worden met een cadeautje rond de kerst, ik ga voor de rood groene succes nog morgen

    Gr maaike

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)