vrijdag 30 november 2012

Chocolate cake of Fem (and gone to Zeeland)


op de een of andere manier,
had ik mijn het winkeltje voor een weekend 
zo voorgesteld:
we zetten gezellig wat Dingetjes neer,
(waarbij ik er niet aan dacht, dat al mijn persoonlijke spullen,
naar boven moesten, maar omdat het in mijn 
woonkamer/keuken gehouden word..)
bakken een appeltaart of 2,
en gaan hier gezellig zitten babbelen,
met koffie en taart met die ene bezoeker...
maar zo langzamerhand, komt het bij mij binnen,
dat het gewoon wel eens druk zou kunnen worden...


ik hoor van mensen dat ze willen komen,
er is al wat publiciteit,
en bovendien woon ik in een winkelstraat.....
dus ik moet het één en ander bijstellen..
een Plan hebben...
en waarschijnlijk gaan we het helemaal niet redden,
met 2 appeltaartjes (en wat gebabbel)
dus kreeg ik een makkelijk recept van Fem,
wat ik al van te voren kan maken..
zodat we in ieder geval taart genoeg hebben
(in geval van Mogelijke drukte)
bovendien ga ik eens Goed nadenken,
over hoe ik dat volgende week ga aanpakken,
maar..


eerst gaan wij vanmiddag naar Zeeland,
natuurlijk niet met zo'n gezellige Trabant en dito caravan,
(van de dochter van P, kregen we een hotelbon,
die zij dan weer van ...kreeg...
nu ja, lang en een beetje zielig verhaal..)
maar met onze oude auto
naar een hotel op Schouwen
lekker een beetje uitwaaien (of-vriezen, het is best koud)
morgen zwerven we daar een beetje rond,
en Zondagochtend zal ik me hier weer melden..

(de plaatjes op de foto zijn uit een 
plaatjes-verzamel boek uit 1924, 
wat ik vond bij de kringloop,
dat mag wel de vondst van de week heten...)

alvast een heel fijn weekend,
en tot Zondag
-X-

18 opmerkingen:

  1. Een heel fijn weekend!!!

    Groetjes
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook een fijn weekend.
    Liefs, Melanie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn weekeinde gewenst ! en de plaatjes zijn super ! ik word gek van de inspiratie die ik krijg :-) herkenbaar ? wat zouden we toch zonder die kringloop moeten ! Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bonjour Ingrid, Sorry , misschien heb ik het mis....maar om de taart echt te laten lukken nog wel bloem toevoegen. Ik maak hem hier bijna wekelijks als dessert.
    Fijn weekend en succes met het marktje!
    Groeten,Mendelina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bonjour Ingrid, Sorry , misschien heb ik het mis....maar om de taart echt te laten lukken nog wel bloem toevoegen. Ik maak hem hier bijna wekelijks als dessert.
    Fijn weekend en succes met het marktje!
    Groeten,Mendelina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Melinda, ik heb even naar Fem gebeld
      (ik weet niet zoveel van taart recepten)
      maar dit is de Bloem-loze versie, het hoort echt zoals beschreven.
      Ik denk dat er heel veel varianten zijn,
      jij ook een mooi weekend.

      Verwijderen
    2. Hallo Ingrid, dat ga ik dan zeker ook eens uitproberen....ben benieuwd!

      Fijn weekend en dank je wel voor je reactie,
      Au revoir, Mendelina

      Verwijderen
  6. Dank voor het delen van het recept! Klinkt erg lekker :) Heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier (en warmte!) in Zeeland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker uitwaaien in Zeeland! Veel plezier.
    Het komt vast wel goed volgende week ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vel plezier 'hier'Ingrid. Ik kwam toevallig Fem daarnet tegen in de Kringloop in Vlissingen, waar we ons allebei niet konden inhouden weer van alles mee te nemen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier Ingrid! En prachtige plaatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dat lijkt me een lekker taartje, ga ik zeker een keer uitproberen. Ik zwaai even naar je als je naar Zeeland rijdt veel plezier!
    grt,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Op hoeveel graden bak je de taart...ga hem zeker eens proberen. Heb het recept al in mijn boekje schreven ;) Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, ik wil ook komen! Maar je woont te ver :(

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jeu.... ik zou zó willen komen! Dit klinkt erg lekker.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)