donderdag 22 november 2012

Close the door and let Go!


gisteravond, nadat ik de hele dag,
nog bezig was,
met het benoemen van de hoofdstukken,
hier en daar nog kleine verbeteringen aanbracht,
en het dankwoord schreef
(daar had ik me toch op verheugd)
mailde ik uiteindelijk naar de uitgever,
dat het Klaar was..


nu zou je denken dat een Grote opluchting
zich van mij meester zou maken,
maar ik weet eigenlijk niet zo goed,
of ik nu moet lachen of huilen
(of allebei tegelijk)
er schieten allerlei dingen door mijn hoofd,
had Dit anders gemoeten,
staat de foto met Dat er wel in?
is het wel Leuk genoeg?
maar ik moet het nu laten gaan,
en in handen geven van de vormgeefster,
en de tekstredacteur...


maar nadat ik 5 maanden,
zo ongeveer dag en nacht
(in ieder geval in mijn Hoofd)
met het boek bezig ben geweest,
voelt deze ochtend een beetje leeg en wiebelig
(hoewel ik op veel momenten Bijzonder
naar dit ogenblik heb uitgekeken...)
maar ik moet deuren
van het boek-kast sluiten..
het werk is gedaan,
tijd voor appeltaart!
-X-

43 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! Fijne appeltaartdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loslaten is Zen.... dus moeilijk, ik ben benieuwd naar je boek en kijk er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ow... Ik kan het snappen! Gek gevoel... maar nu loslaten... ik ben benieuwd naar het eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Ingrid wat leuk en spannend!
    Ga lekker naar buiten en de koude herfstlucht
    opsnuiven...gil even heel hard
    "ik ben er klaar mee!!" en dan gaan genieten van een kop koffie en appeltaart...

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst Goeiemorgen en dan VAN HARTE! Wat de meeste schrijvers moeten doen als hun boek af is, is een uitgever zoeken. Tel in elk geval deze zegening: je hebt al een uitgever en laat al het andere nu even buiten beschouwing. GENIET van de appeltaart en de zonnige dag voor een wandeling langs de IJSSEL. Met hartegroet en veel plezier, Tantejo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat jammer dat ik niet bij je in de buurt woon...anders ging ik nu direct appels schillen en mijn heerlijke appeltaart voor jou maken.
    Wat heerlijk dat je boek af is, ik ben heel benieuwd!
    Fijne dag en vergeet niet te genieten van het 'mijn boek is af'gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd!!!
    Nu heb je ruimte in je hoofd voor weer andere leuke dingen...hihi.

    Fijne dag!!! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Joepieeeeeeeeee, gefeliciteerd...wat een mijlpaal en toch wel een beetje een opluchting nu het geregel achter de rug is. Ben zo benieuwd!! Kan ik'm alvast bestellen?? Volgens mij komt er een run op. Geniet nu toch maar van het "lege" gevoel. Lieve groet,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat lieverd !!!!
    Laat de taart smaken,
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd en nu idd loslaten en genieten. Hier is het mooi weer.. een wandeling in de lekker herfstzon doet ook altijd goed!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dikke proficiat!!!! Geniet van je appeltaartdag want je hebt het dik verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd! En vandaag is het volgens mij ook echt appeltaart-weer en zo, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben toch zo benieuwd naar je boek.
    Kun/wil je er een klein beetje over vertellen?
    :-)

    Enjoy de appeltaart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik kan me het goed indenken; Het is toch en soort van kind wat je de grote wereld in stuurt....
    Zal het in goede handen terechtkomen? Vast wel!
    Ben ook zeer benieuwd!
    laat je ons weten wanneer en waar het te koop is?
    Groetjes Fleur
    (mmm appeltaart)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En nu wachten tot het in de winkel ligt. Als je denkt...dit en dat had er nog ingemoeten...dan schrijf je dat op een kladpapiertje en dat zijn dan ideetjes voor het volgende boek,want ik ben zeker dat er een vervolg komt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zijn van die momenten... Gun jezelf een wiebelig dagje of twee..
    Eet-se!
    Groetjes, Maaike (frisse rommel)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk toch!! En nu lekker doen waar je zelf zin in hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oeh dat lijkt me lastig... Zoiets als een kind wat net los heeft leren fietsen nu in z'n eentje een blokje om wil. Loslaten.....
    Komt vast goed!
    Ik ben heel benieuwd naar je boek en eet in gedachten een stukje appeltaart mee (mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm appeltaart!!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. well done on doing it all and letting it go...the universe will take care of the rest....and the editor! can't wait to see it!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh dat is spannend en heel noodzakelijk dat grote loslaten. Gelukkig heb je er zelf een feestje van gemaakt...nu nog even afkicken en dan is het weer feest als het boek dan ook echt vers van de pers rolt. Gefeliciteerd!
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ingrid! Wat goed dat alles nu bij de uitgever ligt! Spannend! Ben zo benieuwd hoe het eruit komt te zien :) Succes met loslaten en geniet van je welverdiende weekend en de zon vandaag!

    zonnige groet!
    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Natuurlijk is het boek leuk, JIJ hebt het toch geschreven.
    Groeten,
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bam. Ga straks voor onze tweede zijn laatste stagedag zo'n 20 appelflappen bakken. Van onze laatste eigen appels. Maak er een paar extra. Je komt maar langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd!! Ik ben erg benieuwd hoe het is geworden. Als het net zo leuk is als je verhaaltjes op je blog, komt het Helemaal Goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd! Komt vast helemaal goed hoor! Maar snap dat het lastig is als je het dan ineens helemaal los moet laten :D. Ben super benieuwd naar het resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gefeliciteerd!!! Ben ervan overtuigd dat het geweldig wordt. En ja, als je deuren dicht doet gaan er weer nieuwe open.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw wat gaaf. Het boek is klaar! Gefeliciteerd. Maar ik begrijp wel dat het een beetje raar voelt. Geniet van alle tijd en ruimte die nu weer in je hoofd gaat zitten. Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. wow Ingrid, gefeliciteerd!! Kijk enorm uit naar je boek, geen enkele twijfel over dat ie leuk wordt! Sterkte met afkicken van het maakproces
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het gaat Ć©cht wel goedkomen met je boek, je hebt ook niet voor niets meer dan 1500 volgers... Ook ik kijk ontzettend uit naar je boek. Probeer er ook van te genieten (ook van je taart). Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat boek gaat vast helemaal goed komen! check even mijn blog want.....

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh, wat spannend! Ben heel benieuwd! We vieren dit jaar weer Sinterklaas bij mijn ouders in Zutphen, dus mijn moeder en ik komen ook zeker even bij je winkeltje voor twee dagen, heb er nu al zin in :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd! ik ben heeel nieuwsgierig...
    Groetjes Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh spannend! Hoe gaat het boek heten en waar te koop???

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gefeliciteerd! En succes met het grote loslaten...

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Spannend Ingrid! Loslaten is altijd moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zeker tijd voor taart! Stap weet ik niet hoeveel voor je boek is genomen. Het is allemaal erg spannend, wacht maar tot je je boek in handen hebt! :-D Nog meer taart wordt het dan ;-)
    Liefs,
    Mriek

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wow, alweer groot boekennieuws, ben alvast benieuwd! Geniet van je stukje taart!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)