woensdag 18 juni 2014

Clouds (and some blue sky)


Het enige, maar dan ook echt het enige,
zoals ik er nu over nadenk tenminste,
wat ik hier ga missen, is het vrije uitzicht
op de lucht..
Het is een soort levend schilderij 
wat zo ongeveer elke minuut van de dag veranderd..
Van dreigend..


naar prachtige vriendelijk wolkenstraten
(als de wolken zo mooi op een rijtje drijven,
noemen ze dat een wolkenstraat)
Het goede nieuw is natuurlijk,
dat ik de wolken niet hoef in te pakken
(alles wat ik nu niet moet inpakken,
beschouw ik als een zegen:)


De lucht is namelijk overal,
je hoeft enkel en alleen maar naar boven te kijken..
Ik ben al jaren lid van 
echt, ik zou eens kijken,
zulke onwaarschijnlijk mooie foto's..
Dus ik neem de herinnering aan alle
prachtige zonsondergangen gewoon mee in mijn hoofd..


en waar ik ook ben,
er zal altijd weer iets prachtigs,
zomaar gratis en voor niets aan de hemel verschijnen..
(zoals deze zonsondergang in Frankrijk)

Het andere goede nieuws is, is dat het huisje
waar we naar toe verhuizen, al eerder leeg is,
dan gepland...dus geen gedoe met spullenopslag
en het zoeken naar een plek om te verblijven..
Ik moet evengoed nog alles doen, wat ik al moest doen,
maar er is iets van lucht in de hele situatie..

Ik wens je een mooie dag
(hoewel het nogal grijs is, als je hier naar buiten kijkt,
mar dat veranderde vanzelf weer:)
-X-

19 opmerkingen:

  1. Fijn dat je zo in je volgende huisje kan! Zo zie je maar weer, een mens lijdt dikwijls het meest, door het lijden dat hij vreest en dat nooit op komt dagen! Harteijk dank ook voor je prachtige boek wat je naar me opstuurde, ik voelde met net jarig en ook de meiden hier, smullen ervan! Als ik hier naar de wolken kijk, is het eigenlijk 1 grote wolk met motregen, maar vanmiddag wordt het beter zeggen ze...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ingrid
    Wat een geweldig fijn nieuws voor jullie om eerder in het huisje te kunnen. Geeft weer rust.
    Prachtig ja die wolken. Je moet er wel oog voor hebben.
    Wat je zegt we krijgen het zomaar gratis en voor niets.
    Fijne dag
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat 'lucht' vast op ☺.
    Suc6!!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. HayHay!
    Snap dat je het uitzicht gaat missen maar gelukkig krijg je er een prachtig uitzicht voor terug :-)
    Fijn dat jullie toch eerder in het huisje kunnen en niet alles naar de opslag hoeft. Snap dat er nu wel ineens veel op je af komt. Heel veel succes!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is dan alweer een geluk bij een ongeluk! Succes met alles wat nog moet gebeuren. X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je eerder in jullie nieuwe huius mogen.Zo lijkt toch (bijna) alles goed te komen.
    Vriendelijke groet Clärle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En wat je nooit vergeten moet: alles, alles, alles komt goed!
    Wat een geluk en wat een mooie blog, het klopt weer helemaal!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef, gelukkig een probleem minder.
    Nog veel sterkte de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je verhalen vind ik erg leuk en schrijfstijl ook maar ik heb erg veel moeite met de lay-out, gecentreerd zodat er soms maar 1 woord op regel staat, italic, grijs en te groot is wat mijn nogal stoort zodat ik vaak niet alles lees omdat het zo hakkelend leest, ben ik de enige?.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier snap ik niks van Lot
      zeker niet als ik naar jouw blog ga kijken,,,,,,
      je bent vast de enige

      Verwijderen
    2. Ik heb zelf geen blog, welke bedoel je?

      Verwijderen
    3. ik bedoel het blog dat je volgt, daar ging ik kijken en ik zag dezelfde voor jou nogal storende zaken
      laat het maar zo
      ik liet me gewoon even gaan omdat ik het helemaal niet eens ben met jou opmerking
      maar je mag het natuurlijk wel zo vinden, natuurlijk

      Verwijderen
    4. Ja nu je het zegt, die blog is ook gecentreerd maar gelukkig wel normaal lettertype.
      Vreemd dat er maar 1 blog staat die ik volg, het zijn er echt meer via blogspot, ook geen idee hoe een blog in zo'n lijst komt, heb ik niet bewust gedaan.
      Weet iemand hier iets meer van.
      Sorry Ingrid dat ik je topic beetje vervuil.

      Verwijderen
  10. Wat fijn dat je er eerder in kan dat is weer een zorg minder ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn! Dat kan je wel gebruiken nu!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is goed nieuws, dat je wel meteen in je nieuwe huis kunt!
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi, vooral die eerste foto! Prachtig (en dat dan lekker vanachter het raam op de bank bekijken :-) Fijn!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Ingrid, in het museum De Hallen in Haarlem (straks maar een kwartiertje treinen bij je vandaan) is komende zomer/najaar een tentoonstelling over de LUCHT te zien. Ik hoorde er vanmorgen over op de radio en het lijkt me een goeie tentoonstelling, met oude en hedendaagse kuntenaars en een heuse wolkenmachine. Just a tip, voor als je heimwee naar de lucht krijgt :-) Mijn reactie op al die reacties; i love your blog, met alles er op en eraan!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)