donderdag 5 juni 2014

Taking the bus, and a new wallet..


Van de week had ik ineens zin
in iets anders dan dozen en gerdigeerde teksten in Word,
dus ik nam het pontje naar de overkant,
wandelde naar de bushalte..
(terwijl ik daar liep bood een oude man mij
een lift aan, dat was niet nodig,
maar vriendelijk was het wel..)
De bus was te laat en ik vroeg me af of ik
de trein naar Arnhem nog wel zou halen..
Dat vroeg ik ook aan de buschauffeur,
die daar zo'n onvriendelijk antwoord op gaf..
(hij zei zelfs nog even: tssss)
dat ik even volledig uit mijn doen was
(wat is dat toch, die onvriendelijkheid
die je zo vaak tegenkomt...)
Maar ik zette het aanbod van de lift 
van de oude man er tegen over,
was het weer in balans:)


Ik haalde op het nippertje de trein,
wandelde door Arnhem, dronk koffie in de zon,
kocht wat gezellige kleine dingetjes
(nieuw, ik heb niet zo'n zin in tweedehands op het moment,
misschien omdat ik al die dozen inpakte en wegdeed..)
Bij de winkel van Mij 
(waarvan de eigenaresse al op Instagram had gezien,
dat ik naar Arnhem ging:)
zag ik mijn favoriete portemonnee liggen,
veel te duur natuurlijk...
Ik twijfelde al maanden of ik hem zou kopen,
wel, niet, wel niet...
Uiteindelijk kocht ik hem toch
(met in gedachten al die dozen die ik verkocht..)


Niets zo fijn als een goede portemonnee,
ik had er eens wel 12 jaar,
totdat hij helemaal uit elkaar viel..
Nu had ik er eentje van de kringloop (de rode)
maar ik vond het een onhandig ding..
De nieuwe mooie ligt hier te pronken op mijn tafel,
vandaag zal ik hem maar eens in gebruik nemen,
en verder gaan met alle Word documenten,
maar als ik dat vanmiddag gedaan heb
kan ik geloof ik zeggen dat alle teksten voor het boek,
goedgekeurd en klaar zijn (wat een mijlpaal, pfff)

Ik wens je een fijne dag
(en oja, ik heb een mailtje gestuurd naar 
de busmaatschappij, ik heb  een beetje genoeg 
van de grofheid van sommige mensen..
(be nice, or go away..:))

ik wens je een fijne dag
-X-

12 opmerkingen:

  1. Ja je komt het overal vort tegen, in de winkel op straat, enz....
    Maar je hebt wel een mooie portemonnee, love it ;)

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die portemonnee is zoooo leuk! Ik heb 'm ook al vaak in handen gehad, maar ja, met een voorraad van zo'n vijf portemonnees heb ik hem niet echt nodig. Maar ooit...... Goed van je dat je een mail naar de busmaatschappij gestuurd hebt! Nog even volhouden met je teksten, HUP ;-)! X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie portemonnee!! ja, hier in antwerpen moet ik eens een winkeltje zoeken met ook zo'n mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die portemonnee. En ik had ene paarw eken hier in Fr precies hetzelfde in een zelfde situatie. Zo onbeschoft.... Goed van je dat mailtje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je een mailtje hebt gestuurd! Als ik ergens een hekel aan heb is het botheid! Een klein vriendelijk gebaar kost toch geen enkele moeite? Als iedereen zo was zou de wereld een stuk vriendelijker uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel assertief én goed dat je de busmaatschappij op de hoogte stelt.
    Wat een mooie portemonee!
    Groetjes,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Ingrid
    Lekker dat je er een dagje bent uit geweest. Even wat anders doen. Krijg je weer een frisse blik op de dingen die je nog moet doen.
    Een geweldig mooie portemonnee heb je gekocht.
    Jezelf eens een keer verwennen mag ook wel eens.
    Ja wat heb je toch een botterikken.
    Fijn dat je het niet over je kant hebt laten gaan en een mail hebt gestuurd. Mensen mopperen wel vaak maar ondernemen geen actie.
    Een vriendelijk woord en een lach kost niks en zou de wereld zoveel mooier kleuren.
    Lieve groetjes
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, die ongepaste onvriendelijkheid, die je soms zomaar overvalt uit het niets. Dan is het toch wel een verschil als je richting het Zuiden rijdt. Ga ik de brug over naar het land van Maas en Waal schijnt de zon ineens extra, ongelooflijk de verschillen. Goed van je dat een mail hebt gestuurd, en lach is tenslotte leuker dan een snauw! Je portemonnee is mooi en ik wens je een fijne avond.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Yeah ! Gefeliciteerd met je mijlpaal . Op naar een nieuw boek !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lees net dat buschauffeurs te weinig pauze hebben. En hij was al te laat, en misschien wist hij het antwoord gewoon niet. Maar goed, geen excuus om erg onaardig te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vriendelijkheid is een groot goed! (En het kan mij ook echt uit het veld slaan als ik heel onvriendelijk behandeld word... Zo naar!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik sta er eigenlijk nooit bij stil, maar ik heb mijn beurs inmiddels al meer dan 10 jaar en volgens mij kan hij nog wel even mee! En ja, wat kun je daar naar van zijn he.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)