dinsdag 3 juni 2014

Poor little pigeon..


Dit is een beetje een zielig verhaaltje,
maar het heeft wel een goed einde (tot nu)
dat scheelt...
In de coniferen hier in de tuin
(hele lelijke coniferen, maar vooruit)
zitten allerlei nesten met vogels,
zo ook een duivennest..
De duiven zijn eindeloos in de weer geweest
met takjes en dingetjes om het te bouwen
(of misschien was het enkel een verhuizing;)
Ze hebben nu een jonge duif,
dat onooglijke beestje links op de foto..
(maar misschien word hij nog wat knapper
als hij groot is, dat kan)
De jonge duif kan net vliegen
en hij vliegt elke keer de conifeer uit,
zo, plop, tegen het raam van de woonkamer..
niet één keer, maar steeds opnieuw..
Echt zo zielig...
Totdat de moeder (of de vader)
het zo zat was, dat de kleine
 bestraffend werd toegesproken (gefloten, gekoerd?)
Je ziet gewoon dat de grote duif zegt:
(kijk naar het boze oogje)
het gaat slecht met je aflopen, als je zo doorgaat..
Stop daarmee!
Sindsdien het ik de kleine duif geen enkele keer meer
tegen de ruit zien vliegen, echt waar!
(mooi he?)

Ik wens je een fijne dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. hihihi....wat een zielig verhaaltje, ik hoop dat het jonge hoopje veertjes het gaat snappen..hihi
    Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig....ik zie het aan de straffe ogen van pa of ma, hopelijk let hij voortaan goed op haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar!
    Ik hou alleen van verhaaltjes met een goede afloop.
    Jij ook een fijne dag!
    Groetjes
    Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ingrid
    Wat een mooi verhaal weer en de manier zoals je het beschrijft het lijkt een soort sprookje.
    Heb er van genoten.
    Hoop dat je vandaag wat tijd hebt om van het mooie weer te genieten.
    Lieve groet
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier onderwijst men de jeugd ;) wellicht wil die 'kleine' op de foto en in je nieuwe boek ....
    Werk-ze en een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je bent een kei in het zien van de dingen in het leven waar het echt om draait.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En nu maar hopen dat het kleine duifje blijft luisteren, en niet al te eigenwijs gaat worden zoals sommige puber kinderen, maar ja eigenwijs is ook wijs zoals ze hier zeggen. We hopen op een goede afloop. Blijf genieten van alles om je heen. 'n fijne dag
    groetjes
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, als ik iets tegen mijn zoontje zeg, luistert hij niet bij 1x hoor! (misschien wel als hij al tig keer zijn kop gestoten had?)
    Fijne dag, groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PAS OP voor de eksters!
    Die zijn op hun manier ook dol op die kleine onooglijke duifjes (die zich tot nog toe in onze ook al niet zo mooie conifeer schuil houden)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig liep het goed af ☺....
    Mooi om te zien ☺.

    Gezellige dag.


    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En mocht de kleine snaak toch zo koppig zijn en opnieuw beginnen, gewoon een paar stickertjes of papiertjes tegen de venster plakken, dan houdt hij ook wel op :-)...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi! Ik volg je blog nog niet zo heeeel erg lang, dus laatst ging ik allemaal postjes teruglezen. En toen las ik over de HUPclub! En ik weet helemaal niet of het nog kan, maar het lijkt me erg leuk om daar lid van te worden (: Want soms kan ik zomaar de halve dag achter m'n computer zitten terwijl ik dat helemaal niet wil, dan wil ik gewoon hup naar buiten een rondje fietsen ofzo. En ik vind het mooi bedacht, zo'n hupclub. Worden er nog lidmaatschappen uitgereikt? :) Xnina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch maar goed dat die jonge duif een mama en papa duif heeft, anders zou het niet goed met 'm zijn afgelopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi om te zien en heerlijk om te lezen..je had zeker net je ramen gewassen,zo helder..;)groet,sija

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oja die duiven zijn zo onhandig . ze komen aan vliegen en landen niet soepeltjes op een tak zoals andere vogels . nee ze fladderen met veel lawaai door de bladeren , net alsof ze de tak niet kunnen vinden , voordat ze eindelijk landen .gelukkig is het voor dit duifje goed afgelopen , dankzij z'n goede opvoeding . Bij ons vliegt er ook af en toe een vogeltje zich dood tegen t raam . zo zielig .

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)