maandag 23 juni 2014

Oh oh all those things...:)


Toen wij een aantal maanden geleden het aanbod
kregen om in het huisje in Amsterdam te gaan wonen,
was onze eerste gedachte maar dat is veel te klein...
En wat doe we met Al die spullen..
Wij voegden 2 huishoudens samen en dan waren er nog
alle spullen voor de markt..
De eerste gedachte was, we huren wel een opslag
en zetten het daar allemaal in.
Maar nadat ik een artikel las in de Flow over een stel
wat steeds meer spullen wegdeed en uiteindelijk 
in een piepklein houten huisje ging wonen,
dacht ik er over na, wat ik echt nodig had.
En dat is echt heel erg weinig..uiteindelijk..
Dus ik verkocht een dingetje, en nog meer
en toen met dozen tegelijk..


en ik gaf dingen weg, kleren, kastjes, de bank,
de tafel die veel te groot was..
Ik kreeg er echt plezier in..
Afgelopen weekend is het meeste weg gegaan
maar er blijven altijd bergjes met spullen over..
P kwam op het goede idee het gewoon buiten te zetten..
en dat deden we, de tuinbak, bloempotten, een racefiets..
En oh..we hebben er van genoten, je ziet mensen stoppen,
kijken, eens rond zich heen kijken en dan 
pakken ze het bijna alsof ze het stelen,
en vervolgens rijden ze wat schichtig weg..echt zo grappig.
Op de momenten dat ik buiten was 
leverde het leuke gesprekken op..
Dus..vandaag brengen we de laatste dingen 
naar de kringloop en de stort.
Ons hele bezit is denk ik nog geen kwart
van toen we hier heen gingen..
(en als je nu vraagt en wat was de rest...hmmm..
ik zou het niet precies weten)
En alles past met gemak in het huisje.

Ik kan het je aanraden, eens met de bezem
door je spullen heen, je hoeft natuurlijk
niet zo veel weg te doen als wij deden.
Maar de vraag: wat heb ik nu echt nodig ?
is echt een interessante om jezelf te stellen..:)

Ik wens je een fijne dag
-X-

18 opmerkingen:

  1. Dat geeft een opferuimd gevoel. Ik heb pas mijn kledingkast opgeruimd. Daar lag veels te veel in wat je in jaren koopt. En nu bleek natuurlijk ook dat die broek die ik jaren geleden kocht maar nog niet weg wilde doen, niet meer paste... ik hoop dat er nu andere mensen blij van worden. Heb twee tassen vol naar de kringloop gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet ook een heerlijk gevoel zijn. Ik heb het pas met de zolder gedaan, en het is net of je weer lucht krijgt. Veel succes met de verhuizing... Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je zou zo opruimcoach kunnen worden :-)
    Wat een heerlijke verstandige én inspirerende woorden!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet je wat ik alleen zo ontzettend moeilijk vind: boeken wegdoen!

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw. Wat stoer. Ik ben jaloers. Ik heb dat verhaaltje ook gelezen in de Flow. Kreeg er ook de opruimkriebels van. Maar ja. Ik ga niet verhuizen. En er passen best nog spulletjes bij op de vliering.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ingrid, knap hoor! ik doe het je niet na .. maar wij gaan ook niet verhuizen. Het aardige is dat je van heel veel spullen nog foto's hebt op je blog en in de boek(en ;) succes met het verhuizinkje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zielsgelukkig onderweg met alleen het hoogstnoodzakelijke in een rugzak denk ik dat ook altijd: wat heeft een mens uiteindelijk maar weinig nodig en hoe ordelijk is dat. maar eenmaal weer thuis .... (zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie het voor me, die schichtige mensen ;-) Ik herken veel in je verhaal. Sterkte met je verhuizing straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Ingrid, ik vond dat verhaal uit de Flow ook inspirerend. Toen we al 4 weken basic leefden door de verbouwing van de keuken, heb ik bij komst van de nieuwe keuken ook een aantal dozen ingepakt laten staan. Nog niks van gemist, dus die kunnen dan weg, heerlijk! Veel succes en hartelijke groet, Patricia
    www.preciespatries.dawanda.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent een flinke, een voorbeeld voor ons allen!
    En ik heb koeien voor je op mijn blog!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oohh Ingrid, wat heb ik dààr toch al tijden zin in ! Eens grondig opruimen en de helft wegdoen, of weggeven... Nu nog mijn huisgenoten (vooral de kinderen dan) overtuigen :-) Lieve groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. :) ik vind dit zo leuk en bijzonder :)

    Zonnige groet en succes met de verhuizing!

    Matty

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een gezegde: 'nood breekt wet'. Als het moet, dan kan het. Zo ben ik 10 jaar geleden ook verhuisd (en toen bestond de Flow nog niet). En wat lucht het op. Ondertussen woon ik weer 9 jaar in een huis en staat het weer vol. Een mens leert en verleert! Ik wens je een goede verhuis,
    Jeannine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. knap van je dat je zo goed hebt opgeruimd en zoveel hebt weggedaan. ik ben ook net begonnen met opruimen, omdat ik ga verhuizen, maar t kost me nog veel moeite. wie weet gaat het mij ook steeds beter af en sleep ik niet alles onuitgezocht mee naar mn volgende huis. Heel veel succes met je verhuizing en alles wat je nog wilt doen. Ik ben ook heel benieuwd naar je nieuwe boek! groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hihi, ik heb het ook gevolgd op IG, echt leuk :-) het zijn tenslotte maar spullen. Hier is dat ook zo, het is dat we een slaapkamer en een zolder (over) hebben maar alles wat erin staat zou zo weg kunnen. Heb je nog wel een plekje voor hobby materiaal ?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke manier om jezelf en anderen blij te maken! Ik snap dat schichtige wel haha. Bij ons in de buurt had iemand een keer een tafeltje met boeken gezet en ik vond het geweldig leuk, maar ook een beetje gek om iets mee te nemen en niet eens een briefje achter te kunnen laten (geen pen bij me, bah!) haha. Maar tof was het wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een goed idee. Eens kijken hoe dat bij mij in de buurt werkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat stuk in de Flow dat las ik dus ook.. En dan al dat opruimen van jou de afgelopen weken.. Het lijkt me zo mooi , een huis vol met minder.
    Maar in werkelijkheid merk ik dat ik toch nog best gehecht ben aan mijn spullen. En dat ik het vooral zonde vind om spullen; waar ik geld voor betaald heb; zomaar of voor heel weinig weg te doen.
    Dus nee ik ben er nog niet.
    Maar we zijn op weg.

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)